Ga naar inhoud

-= Geforce 4 Topic - Deel 6 =-


Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    104

[quote:e470094512] Op 22-02-2002 18:04, schreef Slashhead: Die Unreal 2 test van AT vind ik spam :wink: Het is gewoon een reklame campagne voor Unreal 2. AT zal wel geld vangen voor elke keer dat ze die benchmark draaien. [/quote:e470094512] Die GeForce 4 ti4600 test van Slashhead vind ik SPAM :wink: Het is gewoon reklame Campagne voor de GeForce 4. Slashhead zal wel heel veel geld vangen voor elke keer dat ie wat positiefs zegt over de GeForce 4 serie. :lol: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=15519]Mijn PC[/url]---[url=http://gamershq.madonion.com/compare.shtml?2229973]Score: 3Dmark2000[/url]--- [url=http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?2143036]Score: 3Dmark2001[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-02-22 22:16 ]
Link naar reactie
Wat is er zo vreemd aan de U2 test resultaten dan? Als ik de verhalen van Tim Sweeny geloven moet dan zullen we verbijsterd achter het scherm zitten, dus zo heel vreemd zijn de behaalde waarden nog niet denk ik. RTCW en MOHAA en SS2 op 1024 en 1280 leveren tenslotte ook niet echt schrikbarend hoge framerates op. Ik heb ze op mijn systeem ieg geen 100+ FPS zien draaien. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v0.5[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-02-22 22:46 ]
Link naar reactie
[quote:f0b6fb1f00] Op 23-02-2002 0:33, schreef Slashhead: Goed, maar moet je dan aan een benchmark programma dat zwaar beta is conclusies verbinden aangaande de kwaliteit van de hardware? [/quote:f0b6fb1f00] Goed punt! het is idd niet geheel betrouwbaar en zeker niet goed om definitieve conclusies uit te trekken. ik zie het meer als een graad meter. Het is misschien wel niet de uiteindelijke te verwachten preformance van de kaarten maar wel een benadering.
Link naar reactie
Mja, ik vind dat je sowieso niet kan zeggen hoe goed de hardware is op basis van 1 benchmark, als ze de R8500 met UT benchen, dan komt hij er ook super belabberd uit, doordat de drivers nog niet zo goed zijn. Trouwens, in dat eerste artikel van AT over de U2 test kwam de R8500 wel als winnar uit de bus, alleen bij de GF4 review hebben ze met andere drivers getest, waardoor de performance weer omlaag ging. Verder heb je idd gelijk dat je eigenlijk niet met beta programma's moet benchen, tenminste niet om het uiteindelijke product te beoordelen.
Link naar reactie
De Unreal2 versie die laatste keer getest werd had performanceproblemen met de fogrendering van de R8500. In de versie waar de R8500 als winaar uit de bus kwam, was de versie waarin de fog genegeerd werd door de R8500. Met betaversies moet je altijd uitkijken met het verbinden van conclussie wat betreft de performance van verschillende kaarten. Zo zijn de pixel&vertex effecten nog niet geimplementeerd met de laatste unreal2 versie, daarin heeft de r8500 toch ook aardig wat kracht. Hetzelfde geld voor Kreed, op de R8500 vond ik hem een stuk sneller dan op de GF3Ti500 die ik nu heb, maar de R8500 negeerde dynamiclights. Ik heb kreed op de Gf3Ti500 geraaid in 1280x1024x32 met aniso op 2x en dat zag er beter uit dan op de R8500, er werd veel meer gerenderd. Als unreal2 zo geprogrammeerd wordt dat er gebruik gemaakt wordt van pixelshader1,4 en de R8500 kan 5 texturelagen in 1 kloktik renderen en ze zorgen dat in geen enkel level de bandbreedte van het mem de bottleneck wordt kan de R8500 z'n mannetje staan denk ik. UT performance van de R8500 is vanaf driver de d3ddriver van 9016 met 50% beter, probeer het maar BA! :smile:
Link naar reactie
Hm, dan zal ik die eens proberen maandag, ik draaide aldoor op de 6025 drivers voor win2K. Ik moet sowieso alles overnieuw installeren, dat is alweer 6 maanden geleden, dus het wordt wel weer eens tijd. En als ik het niet doe heb ik geen SSE support, en die willen we natuurlijk niet missen :grin: In UT heb ik met de 6025 drivers een avg. fps van 60 of zo, dat is echt laag, zeker omdat ik met mijn GTS onder W2K al 90 haalde of zo.
Link naar reactie
UT draait niet echt geweldig onder XP/2000 met de R8500 vond ik, als je die belangerijk vind, is een dualbootje misschien handig. Je kan ook eens onder openGL spelen met de laatste openGldriver van unreal.epicgames.com. die liep bij mij het snelst, om maar niet te spreken over de eyecandy van de2ecd met s3tc textures :9 [ Dit Bericht is bewerkt door: SkinnerEd op 2002-02-23 03:06 ]
Link naar reactie
[quote:1bfb857bb7] UT draait niet echt geweldig onder XP/2000 met de R8500 vond ik, als je die belangerijk vind, is een dualbootje misschien handig. Je kan ook eens onder openGL spelen met de laatste openGldriver van unreal.epicgames.com. die liep bij mij het snelst, om maar niet te spreken over de eyecandy van de2ecd met s3tc textures :9 [/quote:1bfb857bb7] Dat deed ik aldoor al, met mijn oude GF2 GTS deed hij het prima onder W2K. Maar ook andere games zoals SS2 lopen niet echt lekker onder W2K met de R8500, dus die dualboot komt er sowieso wel denk ik. Overigens loopt UT in OpenGL op mijn 2e pc thuis niet echt lekker onder W2K, er lijkt een mem. leak in te zitten. De framerate zakt langzaam in elkaar. Als ik tegen een muur aan blijf staan bijvoorbeeld, dan zie ik de FPS steeds verder dalen. Gelukkig doet D3D het daar juist wel weer heel goed :smile:
Link naar reactie
[quote:262008eba7] Op 23-02-2002 16:54, schreef batweaker: Dus de ti4200 komt later dan maar een ti4400. Is dit goed genoeg of zal ik dan maar gelijk een ti4600 nemen. [/quote:262008eba7] Ik kan natuurlijk niet in je beurs kijken maar omdat je 13 bent neem ik aan dat je geen 600 Euro gaat uitgeven voor een ti 4600 (of je moet je ouders zo gek krijgen) :wink: Ik zou een ti4400 kopen en dan overklokken naar de waarden van een ti 4600 scheelt je 150 Euro
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...