Ga naar inhoud

Geforce 3 GPU van het jaar 2001


Aanbevolen berichten

Ja en voor dit jaar wordt het zeker de GF4Ti4600 :wink: Moet ATI wel eerder komen met een antwoord dan oktober anders dan pissen ze weer naast de pot bij de miss gfx 2002 verkiezing. [i:0bd8480ca9] En ik ben voor een beter milieu en zet me in voor de wereld vrede. In mijn (spaarzame) vrije tijd collecteer ik voor het behoud van de bosmier die bedreigt wordt door het aanleggen van glasvezelkabels voor supersnel internet die het mogelijk maakt om met m'n nieuwe GF4Ti4600 300@380 online frag games te spelen.[/i:0bd8480ca9] Ik nomineer alvast de GF4ti4600 voor GPU 2002. Ik hoop dat ATI dit leest...
Link naar reactie
[quote:9e66973151] [i:9e66973151]En ik ben voor een beter milieu en zet me in voor de wereld vrede. In mijn (spaarzame) vrije tijd collecteer ik voor het behoud van de bosmier die bedreigt wordt door het aanleggen van glasvezelkabels voor supersnel internet die het mogelijk maakt om met m'n nieuwe GF4Ti4600 300@380 online frag games te spelen.[/i:9e66973151] [/quote:9e66973151] LOL :grin: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v0.5[/url] [ Dit Bericht is bewerkt door: BA op 2002-02-20 00:03 ]
Link naar reactie
Idd Terechte winnaar. De GeForce 3 was gewoon DE kaart van 2001. Niet dat ik de R8500 onderwardeer. zeker niet. die kaart is ook top. maar de R8500 is pas sinds 2 maanden snel en stabiel daarvoor was het een stuk minder. Als je dat artikel op THG verder leest dan zie je dat de R8500 wel heeft gewonnen met beste videokaart. maar dat is makkelijk want de GeForce kaartjes waren opgedeeld onder de kaarten bakkers. als je begrijpt wat ik bedoel. of de NV25 de GPU van 2002 word weet ik niet. we hebben nog meer kanshebbers: R300 en wieweet de NV30. nVidia heeft beweert als eerste met een DirectX 9 product te komen. en DirectX9 staat voor deze zomer op het programma. dus wie weet. :grin:
Link naar reactie
mm, ik moet mijn nominatie verdedigen zie ik :smile: Ok, DirectX 9 wordt verwacht rondom de zomer. Spellen met DirectX 9 laten daarna anderhalf jaar opzich wachten. (zie geschiedenis DirectX 8.0) De GF4Ti4600 is op dit moment [i:50c176f670]de[/i:50c176f670] kaart voor DirectX 8. Doom 3 en Unreal 2 moeten een piece of cake zijn voor deze kaart. Dit houdt dus in dat de GF4Ti4600 nu nog errug duur in de zomer in prijs verlaagt moet worden om ruimnte te maken voor de GF5. Dit betekend dat de kaart npg steeds DOOM3 en Unreal 2 (als ze er dan al zijn) vlot weg speelt en dat de GF5 en R300 eigenlijk operationeel gezien niets toevoegen. Nu is er de mogelijkheid dat er functies als Truform worden bedacht die los staan van directX. We zijn nu bijna een halfjaar verder sinds de levering van de eerste R8500 kaarten en moeten concluderen dat Truform mislukt is. Blijkbaar, afgezien van juiste driver ondersteuning, is er weinig draagvlak voor dergelijke wildgroei. FSAA is nog steeds kostbaar en ik zie het binnen een jaar niet uitgroeien tot een gratis beeld verbetering. Aangezien je met dergelijke kaarten meestal de nieuwste spellen speelt zal het elke keer een ongebruikte feature blijven, denk ik zo... damn, ik ga voor de Gf4Ti4600 :grin:
Link naar reactie
En de RV250 dan? Die zou rond maart geintroduceerd moeten worden, om te gaan concurreren met de GF4, ik wil eerst wel eens zien wat dat wordt. Verder moeten we nog maar zien of er dit jaar nog een GF5 uitkomt, of dat er in de herfst gewoon een opgevoerde GF4 uitkomt. DX 9.0 mag dan wel na de zomer uitkomen, maar daarom hoeven we nog niet te verwachten dat er ook meteen DX 9.0 kaarten komen. Na de introductie van DX 8.0 kwam de kaarten immers ook pas later.
Link naar reactie
De RV250 wordt tijdens de Cebit pas geintroduceerd, dat was toch al bekend? Ik verwacht zelf dat deze kaart minimaal gelijkwaardig is aan de GF4Ti4600 en eigenlijk iets (sneller) zeker als deze op 350/350 gaat draaien. Maar 100% zeker kan ik het nog niet zeggen, de evt. uitbreiding van features staat nog niet vast (sterkere T&L).
Link naar reactie
Ik vind het wel heel erg voorbarig om de NV25 core nu al als Core van het jaar 2002 uit te roepen halvewege Februari. Zeker de NV25 core is ene snelle en goede core die alle games die dit jaar uitkomen zonder problemen kan spelen. maar we weten gewoon weg niet welke Cores er dit jaar allemaal gaan uitkomen. De RV250 kan mischien wel heel itteresant worden. de ANISO is namelijk op de R8500 al beina gratis en bij de NV25 niet. dus wie weet word de RV250 wel een NV25 killer. ik vind Aniso belangrijker dan FSAA.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...