Ga naar inhoud

Welke Video kaart is het beste voor mijn oude PC


Aanbevolen berichten

Ik heb een PII - 266 Mhz computer met een STB APG (1x) kaart met 4 MB geheugen. Voor de huidige spelletjes is deze onvoldoende. Ik zoek een goede Video-kaart en heb inmiddels gekeken op http://www.nvidia.com wat ee goede kaart zou zijn. Uit het overzicht blijkt hoe sneller en duurder hoe beter. Ik hoor ook dat een zeer snelle kaart wordt afgeremd door een trage PC. Wat is nu een redelijk snelle kaart voor mijn PC. Wie kan mij adviseren?
Link naar reactie
Het klinkt misschien een beetje lullig, maar aan bijna al die kaarten heb je niet zoveel met een 266MHz systeem. Ik zou dus ook een wat oudere/tragere kaart kopen, TNT2 of GF2MX oid. Bij GeForce kaarten komt er waarschijnlijk nog een ander propbleem om de hoek kijken, oudere moederborden gebruiken de AGP 1.0 specificatie, terwijl een GeForce eigenlijk 2.0 nodig hebben, doordat deze meer vermogen leveren kunnen. (hoewel AGP 1.0 op sommige mobo's weer geen probleem is) maw: Als je niet van plan bent om in de nabije toekomst de rest van je systeem te upgraden, dan zou ik niet te veel geld uitgeven aan een videokaart, zelfs een GF2MX is al overkill.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...