Ga naar inhoud

wat is sneller ?? GF2 ti500 of een GF3ti200 ??


Aanbevolen berichten

Een GF3 Ti200 is sneller, de aanduidingen zijn een beetje verwarrend. GF2 Ti 500 = 250 MHz GF2 core en 400 MHz mem GF3 Ti 200 = 175 MHz GF3 core en 400 MHz mem. Door het nieuwere ontwerp, zoals een betere geheugeninterface is de GF3 toch sneller. Daarbovenop komt dat de GF3 ook nog eens ondersteuning heeft voor DX 8.0 functies. Verder betekend de Ti 500 bij de GF2 (Gainward zeker) dat er sneler geheugen op zit, wat tot 500 MHz te klokken is. Maar als je toch overclocken gaat kan je ook beter de GF3 nemen, die komt vaak toch hoger, meestal wel op de standaard snelheid van de gewone GF3 of de GF3 Ti500.
Link naar reactie
Ik heb een Asus V8200 GeForce 3 en het voordeel van een Asus is dat je kan zien hoe warm de GF3 word. dat is bij mij meestal meer dan 60 graden Celsius als ik een spel speel (overgeklokt naar 220/510). dat is niet erg hoor. de GeForce 3 word warmer dan de 2ti de 2 ti en de GeForce 3 zijn beiden 0,15 mircon GPU's (de oude GeForce 2 was 0,18). Maar de GeForce 3 heeft veel meer transistors (57M om precies te zijn). Daardoor word ie veel warmer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...