Ga naar inhoud

Tv-out gebruiken met 2 videokaarten


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik zit met een beetje irritant probleem. Ik heb een Geforce MX 400 met TV-Out & een 2e ATI Rage II+ videokaart voor mijn 2e scherm. Werkt allemaal erg lekker met twinview. Heb alleen het probleem dat er zwarte randen op mijn TV te zien zijn. Nou is daar een programmatje voor, genaamd TVTool, dat die randen weg kan halen. Nu is het probleem dat TVTool niet werkt met een 2e videokaart. Ik moet namelijk deze 2e PCI videokaart als 1e laten detecteren door mijn BIOS omdat anders de BIOS van de ATI kaart niet wordt geladen. Laat ik de MX 400 als eerste detecteren, dan werkt TVTool wel, maar heb ik geen 2e scherm. Heeft iemand een id hoe ik dit op kan lossen? Ik weet dat er programma's zijn die een videobios softwarematig kunnen laden. Zou zoiets hier helpen en, zo ja, waar kan ik dat vinden? Kan het probleem ook opgelost worden door met TwinView of de Detonator drivers te rommellen? Ik draai Windows 2000. Detonator 23.11. Alvast bedankt! [ Dit Bericht is bewerkt door: Mr Big op 2002-01-30 17:01 ]
Link naar reactie
Met TVtool haal je die zwarte randen niet weg. De resolutie die dat moet doen is niet te selecteren. Nu heb ik iets gehoord over een bepaalde file die je moet editten, zie http://www.tvtool.de voor meer uitleg. Ik kon die file bij de nieuwste detonators helemaal niet vinden en de genen die aan het editten zijn geslagen kregen die resolutie niet aan de praat. Het was een resolutie van tussen de 800x600 en de 1024x768. _________________ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...." [ Dit Bericht is bewerkt door: Slashhead op 2002-01-30 17:08 ]
Link naar reactie
Ik weet wat je bedoelt, maar dat is de oplossing niet. Het was de PAL resolutie van 768x576 die standaard niet wordt geinstalleerd onder Windows 2000. Bij mij is het gelukt deze te installeren, maar de randen bleven :sad: TVTool werkte bij mij wel goed in 800x600, maar dus alleen als ik mijn 2e videokaart disablede. En dat wil ik niet....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...