Ga naar inhoud

Zanussi,trommel draait af en toe.


A.Brouwer

Aanbevolen berichten

Zanussi Rubino 1200. Deze machine heeft na een tijdje goed gedraaid te hebben de volgende problemen: Hij blijft in zijn programma hangen. Heel af en toe draait hij het gehele programma in 1 keer en is er niks aan de hand,maar meestal (en steeds vaker) start hij op programma B,neemt water,trommel draait en dan val t hij stil na een paar minuten,water blijft wel \"sijpelen\".dan zet ik hem uit,en weer aan en hij begint weer te draaien om vervolgens weer stil te vallen. Een enkele keer helpt het om de klok handmatig verder te zetten en pakt hij het weer op. Draait de trommel paar keer linksom,en rechtsom en valt dan weer stil. Viel mij wel 1 keer op dat na het linksom draaien,hij rechtsom zou gaan draaien,maar na nog geen kwart slag stond hij plotsklaps stil. (Zet ik de klok handmatig iets verder dan klikt hij,draait uit zichzelf verder,na enkele seconden draait de klok weer een stukje verder,en dit nog 1 a 2 X. Hij blijft eigenlijk altijd tussen B en C steken. Koolborstels zijn 2 cm(centrifugeren is goed,en wanneer trommel was draait,draait hij ook goed.) Glas wordt warm,dus thermostaat is ook goed. Pluizenfilter is schoon. stekkers op printplaat gereinigd en ook de punten waar stekkers kontakt moeten maken gereinigd met wat WD40, Print ziet er ogenschijnlijk ook goed uit,geen zwartgeblakerde c.q. \"gesmolten\"stukken. Ik ben even helemaal uitgedacht,wie heeft er een idee?
Link naar reactie
Conreet lijkt het er nu op dat hij: Na het starten van programma (B) water neemt,trommel draait links-en rechtsom zoals het hoort. Nadat hij dat deel gedaan heeft verspringt de klok 3 kleine stukjes,om vervolgens de trommel meerdere malen linksom te laten draaien. Op het moment dat hij dan van linksom naar rechtsom wil,draait hij nog geen kwart slag en valt stil. Ik zet hem uit en draai de klok 1 tikje,zet de machine weer aan,en hij pakt het programma weer op. vervolgens houdt hij er weer een paar keer mee op om nadat ik eerdere beschreven handelingen gedaan heb,weer verder te gaan.Zodra hij de C voorbij is,draait hij het programma volgens boekje af. Hij begint na B dus steeds op hetzelfde stuk,op hetzelfde moment.
Link naar reactie
Ik zoek een nummer dat begint met 9147. De machine komt ergens uit 2000-2003 en heeft nog niet zoveel zelftest mogelijkheden. Word zoeken dus en zou best wel een defecte klok(print) of stuur print kunnen zijn. Beide printen gecontroleerd? Zet de machine eens op programma B maar dan de temperatuurknop op \"koud\". Gaat hij dan wel verder?
Link naar reactie
??????? Ik begrijp er echt helemaal niets meer van....... mijn vrouw heeft vanmorgen een was gedraaid op 60 graden,hierbij moest ze de klok handmatig een stukje verder zetten,daar hij tussen B en C (het al bekende punt) bleef hangen. Daarna werkte hij het programma probleemloos af. Daarna deed ze er 1 op 30 graden (verliep probleemloos). Toen nog 1 op 30 graden (ook probleemloos). Nu heb ik vanmiddag op koud gedraaid (lege trommel),ook probleemloos. Ik denk doe ik 1 op 60 graden (ook lege trommel) ook probleemloos,water werd ook verwarmd. Dus ik snap het niet meer. Er moet wel iets fout zitten,kan me niet voorstellen dat het probleem zichzelf oplost.
Link naar reactie
Heb hem gedraaid zonder was op 40 graden,probleemloos!!! Gelijk erachteraan draait hij nu met was ook op 40 graden,heb de klok al 2X moeten verdraaien,omdat hij bleef hangen,staat nog steeds tussen B en C op dit moment. Glas voelt warm aan,dus hij verwarmt ook goed. Kleine toevoeging:Ik doe er nu al een tijdje niets mee,laat hem zijn gang gaan zeg maar. Hij draait niet,maar start wel met afpompen op een gegeven moment.. Tijdens het niet draaien,is er wel een soort van gezoem te horen. Het lijkt er vooralsnog op dat hij zonder was wel functioneerd,en zodra er was in geladen wordt,vertikt hij het.(althans tussen B en C)
Link naar reactie
Probeer te herleiden waar de zoem vandaan komt. Als hij het wel doet zonder wasgoed en niet met wasgoed: - Nivo regelaar ziet niet de juiste water hoogte. Blaas het slangetje van de nivoregelaar eens door. - Koolborstels bijna af: heb je al gecontroleerd, 2 cm moet nog kunnen. Geef tijdens de stilstand van het programma eens een tik op de motor/borstel houders. [B]PAS OP VOOR[/B] je handen/kleding als de motor gaat draaien. - Water word niet warm genoeg, hij blijft dan wachten: Draai op het moment dat hij stil valt de regelaar trug naar \"koud\" en kijk of hij dan verder gaat.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb inmiddels de slangetjes van de nivoregelaar doorgeblazen.Ook heb ik alles gereinigd van de wateraanslag. Ook wanneer hij stilviel,nabij de koolbordtels lopen kloppen. ook dat hielp niet,trommel bleef stilstaan. Tevens de temperatuur na stilvallen op 0 gezet,maar ook dan gaat hij niet uitzichzelf draaien.
Link naar reactie
Nog een kleine aanvulling,na \"D\", komt \"F\"(centrifugeren),af en toe pompt hij water af,en zou hij moeten centrifugeren,maar hij blijft in het afpompen hangen en slaat het centrifygeren over. Wanneer ik de knop 1 tikje vooruit zet,draait hij vlak daarna zelf de klok 2 tikken door,draait de trommel nog 1 a 2 maal en is het programma afgelopen.(hij centrifugeert dus niet) Wanneer ik de machine dan uitzet en de klok weer op \"F\"zet,centrifugeert hij wel weer.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...