Ga naar inhoud

Bosch aquanoom 1400 zonder achterplaat


mr.cage

Aanbevolen berichten

Wij zijn in het bezit van een bosch aquanoom maxx 1400. Nu is het zo dat de trommel niet meer draait en ik denk aan de koolborstels. Echter schuilt het probleem in het feit dat deze machine geen losse achterplaat heeft. De zijkanten en achterkant bestaan uit 1 stuk. Ik dus de motor niet demonteren. Vanaf de voorzijde kan ik ook niet hij de borstels komen. Hoe kan ik de motor demonteren en de koolborstels vervangen? Wie kan mij van raad voorzien?
Link naar reactie
Aan de achterzijde kan er een paneel uit. http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasautomaat/WFO2862NL/07#tab4 Kies voor Alle onderdelen en tekeningen en ga naar de juiste tekening. In jou geval moet het metalen front er af. Maak hiervoor de plint los. Aan de onderkant van het front zitten 2 of 3 schroeven. Draai deze er uit en til dan het front dan omhoog. Hij moet er dan afkunnen. Mogelijk moet het manchet ook los. Kijk voor detail instructies in de http://elektrotanya.com/bosch_was28460ff.zip/download.html van de WAS28460. Site is traag, even wachten en dan kiezen vor \"Get Manual\".
Link naar reactie
Het metalen font heb ik er ook al afgehaald inclusief loshalen vh manchet. Ik heb de plint ook verwijderd die onderaan de voorkant zit. Ik kan echter maar moeilijk bij de motor komen. Ik kan net aan de contacten vd koolborstels aanraken maar dan houdt t echt op. Ik kan ze er zo helaas niet uithalen. Is er een foefje/manier om dit wel te kunnen? Na het gepriegel is de rommel weer gaan draaien, echter nu met een knetterend geluid. Dit geeft mij dus t sterke gevoel dat t echt ad koolborstels ligt.... En om nou een monteur te laten komen voor iets wat ik zeer waarschijnlijk dus zelf ook kan doen vind ik ook zonde vh geld...
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...