Ga naar inhoud

Dubio: Radeon 7500 of Geforce 2 titanium


Aanbevolen berichten

Na lang zoeken is mijn keuze gevallen op 1 van deze kaarten. Niet de snelsten, maar mijn budget is €200 en daar vallen deze in. Probleem is dat bij benchmarks er niet echt een winnaar is. Dan is de radeon sneller, dan de de geforce 2 ti.

TV-out kwaliteit is ook belangrijk en daarin is de geforce 2 weer minder. Welke zal ik doen?

Link naar reactie
2D TV-out van de Radeon 7500 is goed. Het is beeldvullend. Een nadeel van de Geforce 2Ti200 is dat je geen enkele vorm van multimonitor support hebt. Dus overschakelen naar TV betekend een zwart monitor scherm. Dit is niet prettig wanneer je geen goed zicht hebt op de TV vanaf het toetsenbord van je PC. Dus wat dat betreft is er geen enkele goede reden te verzinnen waarom je nu in hemelsnaam een GF2 wil.

3D In 3D is de Radeon veel belangrijker geworden dan de GF2. Opties als anisotropisch filtering en FSAA gaan op beide kaarten niet goed. Daarvoor moet je een klasse hoger zitten. Voor de rest kan de Radeon beter omgaan met multi layer textures. Tegenwoordig gebruiken de nieuwste 3D actie spellen gebasseerd op moderne 3D engines in openGL al 4 layers. Ook begint het gebruik van 3D textures op te komen. De GF2 heeft geen 3D texture ondersteuning en de Radeon 7500 wel.

Mijn keus zou een Radeon 7500 zijn die voor €200 flink veel waar voor z'n geld biedt. De GF2 moet een stuk goedkoper worden om nog interessant te blijven.... nVidia moet eens beseffen dat er meer is dan alleen maar 3D.

ff voor de duidelijkheid, ik heb een GF2 ultra gehad en ook de mogelijkheid gehad om een tijdje met een Radeon 7500 te draaien.

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

[This message has been edited by Slashhead (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
Bedankt! Nog 1 vraag. Bij http://www.comptechworld.nl heb ik deze prijzen gezien: ATI Radeon 7500 by ATI DVI TV €204,00 ATI Radeon 7500 OEM TV DVI €151,00

Vanwaar het prijsverschil? Toch niet rare praktijken met lager geklokt geheugen he?

Oh en hoe kan ik 2 monitoren erop aansluiten? Er zit maar 1 vga aansluiting op he.

[This message has been edited by Method Man (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Method Man: Oh en hoe kan ik 2 monitoren erop aansluiten? Er zit maar 1 vga aansluiting op he.

Ik ben niet zo bekend met de type aanduidingen bij ATI. Ik heb zelf op dit moment de beschikking over een ATI Radeon 7500 met DVI, TV-out en HD-15 (VGA) aansluiting. Dus dat zijn 3 aansluitingen :smile:

------------------ "No, no, I'm not playing, I'm testing... give me that controller back... muaaaaaaa...."

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Slashhead: Ik ben niet zo bekend met de type aanduidingen bij ATI. Ik heb zelf op dit moment de beschikking over een ATI Radeon 7500 met DVI, TV-out en HD-15 (VGA) aansluiting. Dus dat zijn 3 aansluitingen :smile:


Waarschuwing!!!Heb de Radeon 7500,maar hij werkt slecht samen met de Hauppauge PVR.Verder een perfekte vervanger voor de Matrox (nou ja)

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Slashhead: Hoezo werkt het slecht samen ? Wat is dat voor ding die Haupage PVR, een TV-tuner ofzo ?


TV kaart met hardware voor capturen in Mpg1 of mpg2 formaat file.Volgens mij kun je deze kaart niet in NL krijgen.Heb de ATI + TVkaart van iemand overgenomen die in geld nood zat.Hauppauge er weer uit en Miro pro er in ,en weg problemen.Kan nu alleen in Avi capturen

Link naar reactie
quote:
Oh en hoe kan ik 2 monitoren erop aansluiten? Er zit maar 1 vga aansluiting op he.

er zit een verloop stekkertje bij om van die andere poort ook een VGA aansluiting te maken..

groetjes B

------------------ Amd Duron 800 ECS k7vta3 DDR 256 mb DDR 2100 Voodoo ³

[This message has been edited by B-lennium (edited 12-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...