Ga naar inhoud

schokkerig beeld in games


Aanbevolen berichten

Heb een nieuw sys gebouwd met Leadtek GF2MX-400/64 en een AMD XP in een Soltek 75DRV-2. 3Dmark2000-tests lopen vloeiend (4700: lijkt me wat laag maar vooruit) maar in b.v. Unreal Tournament (gepatched naar 4.36) is het beeld schokkerig. Rare is dat het UT-tellertje toch netjes 55 fps aangeeft, veel meer dan de 35 in mijn ouwe Cellie@500 met TNT2. Maar daar liep het beeld dus prima. Zelfde in Q3A b.v.

Gebruik nieuwste VIA 4-in-1 (4.37), DirectX 8 en de alom aanbevolen Detonator (21.83). Een clue, anyone ?

Link naar reactie
Die CPU is erg goed, maar de MX400 is geen supersnelle kaart. Het grootste probleem is de beperkte geheugenbandbreedte. Dat merk je vooral op hogere resoluties en kleurendieptes, dus die kun je eigenlijk niet gebruiken. Als je de videokaart niet hebt overgeklokt is 4700 een heel normale score, denk ik. Waarschijnlijk ten overvloede, maar heb je de VIA 4in1 drivers wel geïnstalleerd?
Link naar reactie
Die 4700 klopt wel. Punt is ook dat die MX niet echt snel is. Als je AVG. FPS 55 is, dan zal hij daar flink onder duiken in drukke scenes, zeker als je bv op 1280x1024x32 draait. Verder als je detonator 22.80 oid gebruikt, zijn je drivers voor DX 8 geoptimaliseerd, terwijl de meeste games nog DX 7 zijn. Mijn 3Dmk2000 score is met de nieuwere drivers lager geworden, terwijl mijn 3Dmk2001 score juist omhoog gaat.

------------------ TB 1GHz@1.2GHz 1.8V 512MB @150 mhz ABIT KT7A GF2 GTS (220@380) detonator 22.80 3Dmark2001 fastest 3Dmark2000 fastest

[This message has been edited by BA (edited 02-01-2002).]

Link naar reactie
OK egslim+BA, bedankt zover, dan kan ik nu wel tevreden zijn met die 3dm00 4700 en die 55 fps in UT. Maar dat was niet mijn echte vraag. Mijn probleem is schokkerig beeld in directx (3dmark/q3a/UT b.v.).

Zoals ik al in eerste post zei: - nieuwste 4.37 via 4-in-1 - directx 8.1 - detonator 21.83 (vanwege slechte berichten over nieuwere)

Kan er aan toevoegen: - AGP 1/2/4x aan/uit gehad - fast writes aan/uit gehad - memory hole aan/uit gehad - vsync is uit

Zit een beetje op dood spoor nu, denk nu aan IRQ-sharing ellende, evt. te verhelpen door uitzetten ACPI. Maar dant betkent wel totale reinstall want dat kan niet meer als je win9x al geinstalleerd hebt.

[offtopic] En die ACPI wil ik sowieso vanaf want ik word gestoord van die leipe ATX/softpower/on-of-ellende :/ [/offtopic]

Link naar reactie
Voor win98 is ACPI uit wel het beste, maar ja, dan moet je dus windows opnieuw installeren.

Heb je niet een of ander progje op de achtergrond draaien welke voor de hapering zorgt? (virusscanner, zo'n geheugen vrijmaak progje oid?)

Ik zou toch maar eens andere drivers proberen en een tweakers downloaden en wat opties aan en uit zetten. (geen idee welke de beste is en welke opties goed of fout zijn, heb namelijk zelf geen nVidia kaart)

En zet Vsync lekker aan, als je refreshrate op 75 of 85 staat, zoveel FPS haal je toch niet maar het kan wel voor lelijker beeld zorgen.

[This message has been edited by hjs (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie
OK egslim+BA, bedankt zover, dan kan ik nu wel tevreden zijn met die 3dm00 4700 en die 55 fps in UT. Maar dat was niet mijn echte vraag. Mijn probleem is schokkerig beeld in directx (3dmark/q3a/UT b.v.).

Zoals ik al in eerste post zei: - nieuwste 4.37 via 4-in-1 - directx 8.1 - detonator 21.83 (vanwege slechte berichten over nieuwere)

Kan er aan toevoegen: - AGP 1/2/4x aan/uit gehad - fast writes aan/uit gehad - memory hole aan/uit gehad - vsync is uit

Zit een beetje op dood spoor nu, denk nu aan IRQ-sharing ellende, evt. te verhelpen door uitzetten ACPI. Maar dant betkent wel totale reinstall want dat kan niet meer als je win9x al geinstalleerd hebt.

[offtopic] En die ACPI wil ik sowieso vanaf want ik word gestoord van die leipe ATX/softpower/on-of-ellende :/ [/offtopic]

Link naar reactie
quote:
Zit een beetje op dood spoor nu, denk nu aan IRQ-sharing ellende, evt. te verhelpen door uitzetten ACPI. Maar dant betkent wel totale reinstall want dat kan niet meer als je win9x al geinstalleerd hebt.
Voor je dat gaat doen kun je natuurlijk ook eerst effe de kaart eruit halen (wanneer het om een kaart gaat) die dezelfde IRQ gebruikt als de GF2MX. Meestal zit de GF2MX het lekkerst op IRQ 9, 10 of 11.

------------------ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...