Ga naar inhoud

Tijdens wassen hard geluid en brandlucht


Kamerik

Aanbevolen berichten

Ik heb de snaar eraf gehaald. Als ik nu de trommel ronddraai hoor ik niets meer. Er zit ook geen speling in -> de trommel veert weer terug als ik hem omhoog of opzij duw. Als ik aan het motorasje draai (zonder snaar) hoor ik weer hetzelfde klikkende geluid. Het komt dus uit de motor. Is die te vervangen/repareren?
Link naar reactie
Ik heb de motor losgehaald en de koolborstels bekeken. Ze waren nog wel lang genoeg, maar er waren stukjes uit. Zonder koolborstels hoor ik geen geluid als ik de as ronddraai. Ik heb er nieuwe koolborstels op gezet, maar nu hoor ik weer hetzelfde geluid. Als ik met mijn vinger voel op het anker, voel ik dat die niet helemaal rond is. Het lijkt wel alsof het koper van het anker een beetje loslaat op sommige plekken (uitsteekt) Hierdoor lopen de koolborstels niet goed over het anker, waardoor ze steeds wat ingedrukt worden en dit maakt het geluid. Heb het anker wat geprobeerd te vijlen maar zonder resultaat.
Link naar reactie
Als de collector (= het gedeelte waar de borstels overheen gaan) niet meer gelijkmatig vlak is, kleur verschil heeft of een groef heeft dan is deze mogelijk te heet geweest door een sluiting in de motor of door een slecht contact tussen borstel en collector. Je kunt de collector voorzichtig laten bijslijpen/afdraaien door een revisie bedrijf of zelf proberen dit met een vijltje en schuurpapier te doen. Zorg dat er geen slijpsel/schuursel in de motor achterblijft ivm kans op sluiting. Werking niet gegarandeerd....
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...