Ga naar inhoud

Monitor naast TV


Aanbevolen berichten

Hey

Na een verbouwing van me kamer staat me monitor nu naast me TV alleen als ik nu me TV en m'n monitor tegelijk aan heb dan begint de monitor lichtjes te trillen. Op de tv heb ik gewoon goed beeld. Als ik de TV uit zet dan is de trilling weg. Komt dit door de Trafo in de TV en hoe is dit op te lossen behalve dan de TV ergens anders neer te planten? een Metale plaat tussen de TV en Monitor in leggen tegen de stralingen?

------------------ Death to all who oppose The FLy

IT's TiMe FoR A ReVoLuTioN

Link naar reactie
Ik denk dat het ook door die hoogspanningstrafo in je TV komt. Aangezien dat apparaat magnetische velden produceert, zal een geaarde ijzeren plaat weinig helpen; dat heeft alleen zin bij elektrische velden.

Het verder uit elkaar zetten van de toestellen lijkt mij de beste maar ook enige oplossing is.

Gr, kuifje

------------------ AMD Duron 700@900 | 256MB pc133 cas 2 | Asus A7V | ATI Radeon ViVo 64MB DDR Retail | SB Live! 1024 | AOpen DVD1240 | AOpen CRW1232 | WD UDMA66 10Gb 7200 rpm | NEC FE700

Link naar reactie
quote:
Originally posted by THe FLy ZoNe: Hey

Na een verbouwing van me kamer staat me monitor nu naast me TV alleen als ik nu me TV en m'n monitor tegelijk aan heb dan begint de monitor lichtjes te trillen. Op de tv heb ik gewoon goed beeld. Als ik de TV uit zet dan is de trilling weg. Komt dit door de Trafo in de TV en hoe is dit op te lossen behalve dan de TV ergens anders neer te planten? een Metale plaat tussen de TV en Monitor in leggen tegen de stralingen?


lood , lood en nog eens lood. volgens mij de enige remedie.Helpt dat niet ?? Dan F200 voor een TVkaartje en de TV naar mij .

[This message has been edited by stelf01 (edited 01-01-2002).]

Link naar reactie
Het enig wat helpt is een materiaal met een hoge relatieve permeabiliteit (ferromagnetisch); de magnetische veldlijnen zullen dan hierdoor gaan lopen ipv door de lucht (of de plastic kast van je TV). Staal heeft geloof ik een hoge rel. permeab. van ca 1000 in tegenstelling tot 1 van koper. Bepaalde ijzersoorten zijn ook geschikt. Van lood heb ik niets kunnen vinden. Het beste kun je even in een boek met allerlei eigenschappen van materialen duiken, maar ik verwacht niet dat je eenvoudig een plaatje ferromagnetisch materiaal in een winkel kunt verkrijgen.

------------------ AMD Duron 700@900 | 256MB pc133 cas 2 | Asus A7V | ATI Radeon ViVo 64MB DDR Retail | SB Live! 1024 | AOpen DVD1240 | AOpen CRW1232 | WD UDMA66 10Gb 7200 rpm | NEC FE700

Link naar reactie
quote:
Originally posted by THe FLy ZoNe: Hmmz das bale dan. dan maar de tv uitlaten of verplaatsen. Thnx voor alle reacties


simpel voorbeeld:Monitor op een verhoging met daaronder een versterker,gescheiden door een plankje hout.Monitor trillen als een gek.Lood ,dubbel geslagen boven op de versterker,weg trilling.Hielp bij mij dus wel.Bij een kernexplosie altijd makkelijk als je al lood in huis hebt

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...