Ga naar inhoud

Bovenlader Zanussi gaat in storing.


Willemvee

Aanbevolen berichten

Ik heb een Zanussi bovenlader. Het type is Easy Iron ZWQ 5102. Maar het kan zijn dat dit type alleen in Hongarije op de markt is gebracht. Daar heb ik hem namelijk gekocht en daar woon ik ook. Hij gaat steeds in storing. Ik kan wel handmatig naar de volgende stap schakelen en dan lijkt hij het wel te doen. De foutcode heb ik uitgelezen. De ledjes knipperen: 1 x rood, 1 x groen. Het is een splinternieuwe wasmachine. Ik ben helaas het bonnetje kwijt, dus ook de garantie... :(
Link naar reactie
Word inderdaad alleen in die regio (Polen, Hongarije, Rusland) geleverd maar is een basis machine. Staat voor E11: Difficulties in water fill for washing. Je machine krijgt niet voldoende water (of niet snel genoeg water) Controleer het filtertje tussen kraan en slang en slang en machine. Controleer of er wel voldoende water uit de kraan komt. Wat ook nog kan is dat de afvoer slang niet goed zit, je hevelt dan water uit de machine het riool in. Als dit het niet is blaas dan het slangetje van de nivoregelaar (= bus vormig onderdeel met dunne draden en een rubberslangetje) eens door. Trek hiervoor het slangetje er af. Als hier prut in zit dan meet deze het water nivo niet goed. Deze zit links boven in de machine, verwijder hiervoor het linker of achter paneel.
Link naar reactie
Ik ga het vandaag proberen HarryO. Ik denk dat ik het bij de niveau regelaar moet zoeken nu ik je zo hoor. Wij hebben een eigen waterbron en een druk systeem en dat staat op 3,5 bar. Het lijkt me dat dat voldoende is. Wel kan het dat de hydrofoor een keer zand heeft meegezogen. Dat zou dus inderdaad in die regelaar kunnen zitten. Heel erg bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...