Ga naar inhoud

AEG lavamat 240 programma storing


michiel-40

Aanbevolen berichten

Zou kunnen. Meet deze door, moet tussen de 25 en 75 Ohm zijn. Ik ben eerder bang voor de thermostaat. (nummer 8996451894803) Controleer of deze nog wel schakelt, Wees voorzichtig hiermee, de draad tussen regelaar en voelerdop is een dun buisje wat niet mag knikken. Volgens mij is deze thermostaat echter niet meer leverbaar.
Link naar reactie
Het element zit onder in de kuip. De thermostaat sensor zit er naast (ronde dop met een dunne holle draad) Om er bij te komen moet denk ik de complete behuizing er af, ze zitten beide zo te zien aan een zijkant. http://forum.iwenzo.de/aeg-aeg-lavamat-240-typ-e-wv-0155-schleudert-nicht--t53666.html zie ik nl niets zitten, dus blijft alleen een zijkant over. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic629285.html Het element is onderdeel 645423235, de thermostaat 645189480
Link naar reactie
Beste Harry, Het verwarmingselement heeft een weerstand van 20 Ohm. Vanaf de thermostaat (die in de ketel zit en verder onzichtbaar is) gaat een dun zilverkleurig draadje/buisje direct naar de regelknop van de temperatuur. Ik hoor de thermostaat schakelen ergens tussen de 30graden en de koudste stand. Als ik warm kraanwater in de ketel doe hoor ik de thermostaat schakelen bij 50graden, dus de thermostaat lijkt te werken. Wat denkt u ervan?
Link naar reactie
Het wel schakelen van de thermostaat hoeft nog niet te betekenen dat het contact ook echt dicht gaat, mogelijk zijn de contacten in de thermostaat verbrand/smerig. Haal de draden los (noteer hoe het zat) en hang een Ohm meter over het schakel contact. Je moet de meter dan zien reageren als hij schakelt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...