Ga naar inhoud

Gruis in trommel na wasbeurt


Laura-9

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Siemens WM14A160FN van 5 jaar oud. 2 weken geleden maakte de machine bij het centrifugeren veel meer herrie dan normaal gesproken. Na de wasbeurt zat er allemaal gruis op mijn was. Dit leek van de rand van de trommel te komen. Ook een stripje plastic met daar gruis aan. De wasbeurten erna geen gruis meer gezien. Dit weekend kwam mijn was drijfnat uit de machine. Toen nogmaals gecentrifugeert maar de was werd niet veel droger. De wasbeurt er na werd niet al het water meer afgepompt. De deur krijg ik pas open als ik de stroom er af haal. Wat kan hier aan de hand zijn?
Link naar reactie
Heb je het stripje kunststof nog? Zo ja, maak dan hiervan een foto en zet deze ergens neer zodat ik hem kan zien. Wat is/was de kleur van het kunststof en het gruis? Is er iets in de was blijven zitten? Dit zit nu mogelijk in de pomp waardoor deze niet kan afpompen. Hierdoor zal de machine ook niet gaan centrifugeren en kan de deur niet open. Laat de machine leeg lopen via het slangetje naast de pomp en open dan voorzichtig de dop van de pomp. Maak alles schoon en voel of het schoepje wel beide kanten op kan draaien.
Link naar reactie
Het gruis was grijs en heel korrelig. De hele trommel zat vol met brokjes. Het stripje kunststof zag er wit uit. Ik heb het weg gegooid. Maar wellicht wat over het hoofd gezien dus ik kijk vanavond nog even. Ik heb de trommel nadien uitgestofzuigd en de pomp geleegd. Zat alleen water in geen gruis.
Link naar reactie
Dit komt zo te zien niet uit de machine zelf. Laat hem water nemen en afpompen. Als dit goed gaat dan centrifugeren. Als hij dan niet op toeren komt of er staat nog water in dan zit er mogelijk iets in de slang tussen kuip en pomp. Deze machine heeft een eco-bal. Hier kan wat tussen zitten. Verwijder achter paneel en haal de slang tussen kuip en pomp los. Laat het water wel eerst weg lopen. http://www.siemens-eshop.com/eshop/siemens/nl/prodp.htm?prod=WM14A160FN/05 Kies voor tekening 4. De bal is onderdeel nummer 0413.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Hi Laura, HarryO Ik heb hetzelfde probleem. Gruis in de was, afkomstig van de kunstof rand/kuip. De rand is ook stuk tussen de rubber deur afdichting (manchet) en de metalen binnen trommel. Weten jullie wat ik hier aan kan doen? Heeft het schoonmaken geholpen? Ik ben bang dat er veel meer stuk is. Dank
Link naar reactie
Hi Laura, HarryO Ik heb hetzelfde probleem. Gruis in de was, afkomstig van de kunstof rand/kuip. De rand is ook stuk tussen de rubber deur afdichting (manchet) en de metalen binnen trommel. Weten jullie wat ik hier aan kan doen? Heeft het schoonmaken geholpen? Ik ben bang dat er veel meer stuk is. Dank
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...