Ga naar inhoud

wasverzachter wordt niet gebruikt


Aanbevolen berichten

Wij hebben een aeg lavamat 64840 sedert 2 jaar. Sedert een tijdje wordt de wasverzachter niet meer meegenomen. Ik heb het bakje mooi schoongemaakt, maar dit bracht geen beterschap. Als ik er wat water bijgiet dan loopt de wasverzachter wel weg. Ik heb het deksel afgenomen om eens een kijkje te nemen en ik zie dat er 2 kleppen op de wateraanvoer staan. Ik heb een programma gestart en eerst ging de ene klep en kwam er water bij het voorwas bakje en na een tijdje ging de andere klep aan en kwam er water bij het hoofdwas bakje. Ik vraag me nu af hoe hij die wasverzachter moet meepakken. Er zijn 3 bakjes en maar 2 kleppen. Kan iemand me helpen aub?
Link naar reactie
Volgens mijn documentatie zit er een inlaat ventiel in met 3 kleppen, als de wasverzachter klep vast zit dan zal hij niet werken. Er zitten dus 3 slangen tussen inlaatventiel en zeepbak. Als jij een model hebt met 2 slangen dan graag het PNC nummer wat in de deurrand staat. Verwijder de zeepbak. Je kunt nu in de houder kijken. Maak de gaatjes in het deksel van de houder eens schoon met bv een tandenborstel en probeer opnieuw. Doe er de eerste keer geen wasverzachter in. Staat er na de was een laagje water in het wasverzachter bakje?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...