Ga naar inhoud

WAE28291NL foutcode E00


MichaelT

Aanbevolen berichten

Dit wordt een lastige diagnose want machine staat in Afrika en ik ben in NL. Ik ga bellen om te vragen of er (ongebruikelijke) lampjes of symbolen branden/ knipperen. Eergisteren deed hij het nog. Gistderen kwam bij het inladen van de was deze melding. Foutje zou kunnen zijn dat de wasverzachter niet in middelste bakje is ingebracht maar links en rechts. Nou ja... als ik meer weet, post ik het hier. Verder: Ik heb enkele weken geleden netjes die aquastopslang eraf gehaald, intern electrisch ontkoppeld, en vervangen door een gewone slang maar dat heeft al die tijd netjes gewerkt. Verder ook veel last van stroomuitval electriciteitsnet.
Link naar reactie
Telefoongesprek naar Afrika leerde het volgende: Ook de volgende dag nog dezelfde melding: E00 Er branden of knipperen verder geen lampjes (niet bij start, niet bij extra water, en niet bij wassen, spoelen, centrifugeren). Machine is van de stroom af gehaald, stroomvoorziening volledig uitgeschakeld: geen resultaat. Bij aanzetten altijd E00 in welk programma de programmaschakelaar ook staat. 10 sec drukken op start zette de machine niet op kinderbeveiliging (geen sleutelsymbool zichtbaar). Wat zou er nu toch aan de hand zijn?
Link naar reactie
Zou het niet zo kunnen zijn dat door een verkeerde bediening of gelijktijdig indrukken van verschillende knoppen op de machine er een verzoek tot foutcode is uitgevoerd ? En als gevolg dat de machine alleen weer bruikbaar wordt na het opnieuw uitvoeren van deze toetscombinatie ? En zo ja, welke zou dat dan zijn?
Link naar reactie
Probeer de reset procedure eens. Weet alleen niet precies welke van de drukknoppen je hiervoor moet hebben. In de basis is dit: Programma knop op de 6de stand. Eén van de 5 toetsen indrukken en ingedrukt houden en de programma knop naar de 7de stand draaien. Toets loslaten en programma knop naar Uit draaien. Er zijn ook machines waarbij de de programma knop op de 8ste en 9de positie moet ipv de 6de en 7de. De drukknop is meestal de drukknop waarmee je de centrifuge snelheid bepaald.
Link naar reactie
Beste HarryO, ik heb de instructies doorgegeven maar niets werkt: Men heeft eerst geprobeerd: 1) 6>7 + centrifuge toerentalknop : geen resultaat (6>7 = van positie spoelen/centrifugeren naar Afpompen) 2) 8>9 + centrifuge toerentalknop : geen resultaat (8>9: van positie Extra Snel 15\' naar Wol) En daarna: 3) 6>7 + temperatuurknop 4) 6>7 + einde programma na... knop 5) 6>7 + startknop 6) 6>7 + extra waterknop 7) 8>9 + temperatuurknop 8) 8>9 + einde programma na... knop 9) 8>9 + startknop 10) 8>9 + extra waterknop Steeds zonder resultaat. E00 blijft in display. Ik ben huiverig om alle andere combinaties te laten proberen. Of kan dat geen kwaad? Op een andere forum las ik dat na het verdraaien van de programmaknop de centrifugetoerentalknop nog 15s. ingedrukt moest blijven. Zou dat voor mij ook gelden ?
Link naar reactie
Ik meet wel eens met een voltmeter het stopcontact en het varieert dan altijd tussen 239 en 245 Volt. Wel vaak stroomuitval. Soms voor 10 min., soms voor 2 uur. M\'n oude Bosch pakte het programma automatisch weer op, zelfs na twee uur onderbreking. Bij deze nieuwe weet ik het niet. Mensen daar zeggen dat de stroom met een behoorlijke klap terugkomt, maar ik zie dat niet aan de felheid van de lampen. Electronisch gestuurde voltageregelingen (strak 230) zijn te koop voor een redelijke prijs te koop maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga eerst maar eens Bosch bellen. Ik houd je op de hoogte. Dank voor de inspanningen !
Link naar reactie
Een telefoontje naar Bosch technische service leerde dat er voor de E00 foutcode inderdaad een resetmanier is, gelijk de door HarryO genoemde. Bosch vertelde er echter nog bij dat het belangrijk is pauzes van 2 sec. tussen de etappes te respecteren omdat de computer anders de procedure niet bijbeent. De positie van programmaknop moet de zes-uur stand zijn. In geval van de BOSCH WAE28291 is dat dus de 8e positie ofwel de Extra Snel stand. De procedure die ik ga doorbellen naar Afrika voor de machines is aldus: 1) Zet de machine uit met de deur dicht 2) Wacht 2 sec. 3) Draai naar programmastand \"Extra Snel 15 min.\" 4) Wacht twee seconden 5) Druk op de centrifuge toerentalknop en houd deze ingedrukt 6) Wacht 2 seconden 7) Draai de programmaknop naar wol terwijl je de centrifugetoerentalknop nog ingedrukt houdt 8) Laat na 3 seconden de centrifugetoerentalknop los. 9) Wacht 2 sec 10) Draai de programmaschakelaar naar uit. Dit zou het moeten zijn. Ik laat deze stappen op de machine in Afrika uitvoeren en meld het resultaat hier. PS: Bosch service zei nog dat de E00 melding vaak voorkomt door een invloed van buitenaf, zonder duidelijke reden. Dat zou dus inderdaad een storing van het electriciteitsnet kunnen zijn.
Link naar reactie
Probleem opgelost, foutmelding verdwenen: Nog een telefoontje naar Bosch leerde dat ik voor deze machine, de WAE28291NL /22 een proefprogramma kon draaien: 1) Machine staat in de uitstand met de deur gesloten. 2) Druk startknop in en houdt hem ingedrukt. 3) Draai de programmaknop na 5 sec 1 stap naar links, positie kreukherstellend. 4) Laat na 5 seconden de starttoets los. Het 4 digitdisplay laat nu 8888 zien. Het centrifuge- en spoelenlampje branden continu, het startlampje knippert. We hebben nu op start gedrukt en de machine voert gedurende een minuut of 10 allerlei tests uit, met allerlei cijferinfo op display. Toen dit stopte hebben we de machine uitgezet. Daarna konden we gewoon weer alle programma\'s uitvoeren. Bosch vertelde me dat door de machine in de test mode (proefprogramma) te zetten er gelijk een reset plaats vindt.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...