Ga naar inhoud

Zanussi ZWF 3145


S.-Witbaard

Aanbevolen berichten

Sinds 4 jaar hebben wij een Zanussi Easy Iron ZWF1345 en hebben daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Echter sinds enkele dagen blijft de wasmachine steken tussen het water opnemen en het starten met het feitelijke wasprogramma. Je hoort de machine wel tikken, maar hij start het programma niet. Kan iemand ons aangeven wat het probleem is en hoe wij dit kunnen oplossen. mvg, Fam. Witbaard
Link naar reactie
Dag Harry, Het afpompen werk gewoon en op het einde hoor ik geen \"lucht happen\". Het centrifugeren werk niet. Je hoort wel dat hij aan slaat maar gaat niet verder in het programma. Verder heb ik naar de foutcode gekeken. De startknop gaf hierbij aan 5x rood en 2x groen. Als het inderdaad de koolborstels zijn, kunnen deze makkelijk vervangen worden (eventueel zelf doen) of moet ik een gespecialiceerde monteur laten komen of naar een nieuwe wasmachine kijken? gr, Fam. Witbaard
Link naar reactie
Is foutcode E52: zeer grote kans op de koolborstels. 2 manieren mogelijk: Kantel de machine achterover tegen bv een muur. Je kunt dan net onderlangs bij de motor en bortsels komen. Doe dit met 2 personen, anders trek je de machine mogelijk over je heen. Je kunt ook via de achterkant, verwijder hiervoor het achter panneel. Indien de borstels korter zijn dan 15mm dan vervangen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...