Ga naar inhoud

wie kent dit probleem ?


karlhinrichs

Aanbevolen berichten

onze candy cnl 145 ( 4,5 jaar oud )is al vele malen stuk geweest. Bijna altijd een \"selector\" van 85 euro. Nu begon een rood lampje te branden en volgen bedrijf die reparaties uitvoerd voor ons zou de motor stuk zijn. Kosten bijna 200 euro. Deze motor nu bij twee bedrijven laten testen ( waarvan bij een op een testbank voor dit type motoren ) en jawel de motor is goed. Ik kan mij tijdelijk geen nieuwe veroorloven en wil hem nu zelf maken met evt gebruikte delen. wie kan mij op weg helpen om dit probleem op te lossen. alvast bedankt voor de moeite
Link naar reactie
\"Nu begon een rood lampje te branden\" Welke? Dit is voor mij het belangrijkste om verder te gaan... Heeft men ook de tacho spoel op de motor doorgemeten? Dit is de spoel op de kop van de motor, aansluit pennen 4 en 5 van de stekker. Hiermee \"ziet\" de machine of de motor draait en met welke snelheid. Wat doet de machine nu nog wel? Neemt hij water, pompt hij nog af, word het water nog warm? Brand het lampje continue of knippert hij, branden/knipperen er andere lampjes die dit normaal niet doen? Wat is het type nummer, onderdeel nummer en merknaam op de motor zelf?
Link naar reactie
beste harry, ik ben naar aanleiding van jouw antwoord even verder gaan kijken als de info die ik van mijn vrouw kreeg en zelf door kort te kijken.Machine slaat op tilt ( lampje met aanduiding P knippert 7 keer ) bij witte en bonte programmas.Ik heb nu gezien dat bij deze programmas er te weinig water gegeven word en hij geen wasmiddel meeneemt. Hierdoor word het weinige water ook veel te warm . Op de korte programmas doet hij alles wel goed incl voldoende water geven en wasmiddel meenemen.Mijn inziens is niet de motor defect maar geeft zgn selector ( eerder stuk geweest 2 x ) de storing, ergens geeft machine geen signaal bij bont en witte programmas om water aan te vullen. Hoop jouw hiermee weer wat meer informatie te hebben gegeven.
Link naar reactie
Foutcode 7 is motor (aansturing)gerelateerd. Vandaar de vraag welk type/model motor er in deze machine zit. Meet de waarde van de tacho spoel op en geef dit even door. De prestostaat is vermoedelijk een ronde schijf met een aantal draden en een rubber slangetje en zit vermoedelijk rechts boven. Trek het slangetje los en blaas de slang goed door. Als er prut onder in de machine zit trekt dit ook in de slang waardoor de waterhoogte niet goed gemeten kan worden. Prestostaat meldingen is foutcode 2, 3 of 4 maar doorblazen kan geen kwaad.
Link naar reactie
Beste Harry, hierbij de gegevens van de motor. Ik heb alles maar opgeschreven om jouw zoveel mogelijk info te geven. Type 20584.428 AC-EL CL.B/F 230/240V 50HZ480/17000RPM 41011922 MU3-3 P053 3-12-E.CO.16.46 Tevens heb ik heb slangetje van beide zijdes doorgeblazen. Van onder naar boven hoorde ik in het \"ronde\" onderdeel dat hij tikte. Net of er een menbraam in zat. Van boven naar beneden borrelde het. Heb ook opnieuw gewassen en merkte op dat bij 60 graden met voorwas hij wel voldoende water gaf bij voorwassen en bij hoofdwas weer te weinig. Ik heb water toegevoegd ( via wasmiddel bakje ) en nu waste hij zonder in storing te springen. Mijn idee is het water toevoer de veroorzaker. Maar goed ik ben de leek !! Hoor weer graag van je ! gr Karl
Link naar reactie
Volgens de http://elektrotanya.com/candy_cnl145-83s.pdf/download.html zijn dit de 2 blauwe draden in de kabel boom en 2 dunne gele van de motor. Voor meer algemene uitleg http://elektrotanya.com/prova_pecas_electricas_electronicas.pdf/download.html . Je hebt de SOLE-ACC motor op blz 26 (Site is traag, even wachten en dan kiezen voor \"Get Manual\" ) http://electrodocas.fr/moteur-occasion-lave-linge-candy-hoover-iberna/547-candy-cwd146-n6-moteur-pour-lave-linge-.html
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...