Ga naar inhoud

Wasm. schud/trilt tijdens centrifugeren


Ga naar oplossing Opgelost door Essy76,

Aanbevolen berichten

http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/WFO120ANL01/WFO120ANL/01 Kies voor Alle onderdelen en tekeningen. Je kunt nu de 5 tekeningen bekijken. Het schurende geluid behoor je niet te horen. Bewegen van de kuip tov de machine klopt, alleen trommel tov kuip moet niet kunnen. Klotsen klopt, er staat water onder in de kuip en slang. Dit is normaal. Verwijder panneel aan de achterzijde. Trek de snaar er af. Geef de trommel nu een zwieper: hoor je nu geluiden? Draai de trommel langzaam rond: hoor je nu geluiden en draait hij netjes in het midden van de deur opening? Beweeg de trommel op en neer tov de kuip: dit moet niet kunnen. Als dit wel kan, je hoort bijgeluiden of hij draait niet netjes in het midden dan liggen de lagers er uit of is de trommel ophanging los/gebroken. De kuip hangt aan 2 veren: zitten deze nog goed vast? Controleer ook of het gewicht op de trommel en aan de voorkant nog goed vast zit.
Link naar reactie
  • Oplossing
Bleken idd de lagers te zijn die kapot waren. Heb er een monteur bij gehad was me toch al wat te ingewikkeld. Gelukkig waren hier geen kosten aan verbonden aangezien ik een andere wasmachine uit gezocht heb. Was ook nodig wat centrifuren deed hij ook slecht. In ieder geval bedankt voor je reacties
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Als de wasmachime begint te schudden tijdens het centrifugeren dan zijn in 99% van de gevallen de schokbrekers versleten. Heb zelf een miele w901 20jaar oud en trilde van zijn plaats. Heb de schokbrekers vervangen en draait weer als een zonnetje. Als je een beetje handig bent kan je zelf vervangen. De bouten in de voorlaat er uit, de 3 boutjes bij het zeepbakje er uit. Het voorpanel kan nu draaiend naar links of recht. Het waterafvoer slangetje uit de deur halen en de deur schanierend helemaal open. Een bak onder de waterafvoer plaatsen en pluizendop licht draaiend opdoen. Waterafvoer motor loskoppelen en je ziet links en rechts de schokbrekers. Je kan er makkelijk bij.
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Ik heb een nieuwe LG wasmachine gekocht en het op de plek van de oude gezet. De oude was een bauknecht van 12 - 15 jaren oud. De LG trilt heel erg en danst weg. Centrifuge toerental is hoger dan de vorige. 1400 tov 1000. Hij is ook lichter. Hogere toerental en kleiner gewicht + ongelijke ondergrond is de reden van het wegdansen. Aan de eerste 2 kan ik niets doen. Dus tijd om eens goed naar de vloer te kijken. De wasmachine staat op zolder op een gietvloer (wasruimte). Een waterpas van 60cm leg ik op de vloer neer. Wat mij verbaasde is dat de vloer op een stuk van 60cm wel 2 cm helde. Dat betekent dus dat als 1 poot van mijn wasmachine oo het hoogste punt staat, de tegenovergestelde poot (kruiselings gezien) 2 cm hoger afgesteld moet worden. De 2 andere poten zouden dan 5 en 7 mm afgesteld moeten worden. Er zijn 3 oplossingen. Oplossing 1: een andere plek zoeken. Oplossing 2: vloer egaliseren en waterpas zetten. Oplossing 3: met snelbeton verhogers maken. Het laatste heb ik gedaan. Voor de mallen heb ik PPC einddoppen gebruikt (rioleringsbuizen). De nodige hoogte (20, 7 en 5 mm aan de binnenkant afgetekend en gevuld met snelbeton. En voila! De wasmachine danst niet meer :)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...