Ga naar inhoud

Miele W843 spoelen knippert na knal/bonk


Tacotv

Aanbevolen berichten

Zoals in bovenstaande antwoorden: controleer eerst de lengte van de koolborstels. Alleen het open springen van de deur kan ik niet verklaren. Of hij heeft verschrikkelijk staan bonken waardoor hij mechanisch open gesprongen is of hij heeft een vreemde elektriche puls gegeven waardoor hij elektronisch ontgrendeld is.
Link naar reactie
Hallo ? Vandaag nieuwe koolborstels gemonteerd,oude waren 15mm en een schade aan een hoekje, wasmachine testen!maar lampje spoelen gaat weer knipperen, multimeter op de contacten van de koolborstels maar ik meet geen spanning. kort samen gevat,onbalans in de machine,koolborstels 15 mm,nu nieuwe koolborstels geplaatst maar geen spanning op de contacten van de koolborstel!Kan alleen nog maar aan een zekering denken maarrrrrrr kan de zekering niet vinden.
Link naar reactie
Vandaag keurig contact gehad met Miele Zo goed als zeker is het de printplaat die stuk is ca 210 euro ex Dat is te duur om uit te proberen,monteur van Miele er bij is nog eens 150 erbij . Wij gaan kijken voor een andere, Te koop koolborstels nog nooit gebruikt 25 euro
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ik heb problemen met onze wasmachine Miele W843. Bij centrifugeren met hoge toerentallen maakte de machine een ratelend geluid en schudde de trommel behoorlijk. Dus machine gedemonteerd en idd gezien dat de trillingsdempers “lek “waren en de achterwand beschadigd door het slingeren. Trillingsdempers vervangen en getest op stand centrifugeren; perfect, draaide weer als een zonnetje en trommel stabiel als een huis. Echter; tijdens het programma, op de stand spoelen, maakt de machine nog altijd een ratelend geluid wanneer hij centrifugeert. Als we de stand centrifugeren “los” gebruiken treedt het (tot op heden) nog niet op. Het ratelen lijkt klinkt als een losse flap die op de snaar of trommel zit (in ieder geval meer onder in de machine), echter aan beide is niets te zien van defecten of scheuren. Geluid is ook weg onder 900 toeren. Alle artikelen lezend en op jullie site terecht gekomen vraag ik mij af of het de koolborstels kunnen zijn? (Machine is van 1999) Voor mij een raadsel waarom iets mechanisch alleen in het was programma bij spoelen/centrifugeren optreedt en niet op de stand centrifugeren zelf. Lagers heb ik ook gecontroleerd maar die zijn in orde (geen speling in de trommelas). Iedere tip is welkom..
Link naar reactie
Als je op het moment van het geluid het toerental van 1200 naar 900 terug brengt gaat de ratel dan ook gelijdelijk minder worden, dus gekoppeld aan het toerental? Als je hem laat draaien zonder bovenblad en je drukt tijdens de ratel de kuip naar onderen/links/rechts/voor/achter blijft het geluid dan het zelfde?
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Miele W864 met zelfde diagnose, lampje spoelen knippert snel, machine wil niet centrifugeren. Pomp werkt wel. Zekering en relais waren stuk, zoals hierboven beschreven (op EL200D) en werden vervangen. Echter, het probleem blijft (ik denk dat de zekering opnieuw kapot zal zijn, meet ik morgen uit samen met relais). Kooltjes zijn goed (ruim 2 cm), opgemeten 4 Ohm (klem 3&4)(weerstand gaat wel naar nul bij handmatig draaien trommel?!). Tacho (klem 1&2 op motor toch?) meet 500 Ohm. Klem 5&6 (stator?) ook 5 Ohm ongeveer. Pompwieltje draait goed, machine pompt ook leeg. Pressostaat slangetje zal ik morgen uitblazen (net gelezen), maar verklaart m.i. plakken relais en nadien springen hoofdzekering niet.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 2 jaren later...
Onze wasmachine Miele W843 is 18 jaar oud en vertoonde afgelopen weekend hetzelfde euvel: het spoelen-lampje ging knipperen bij elke programma wat ik probeerde op te starten. Alles gedaan wat ik als leek kan doen: alle slangen en afvoeren schoongemaakt. Maandag Miele gebeld en een afspraak gemaakt. Zij hebben de regeling dat als de reparatie te duur blijkt te gaan uitvallen, je de voorrijkosten (momenteel zo´n 115 euro, inclusief 10 min. arbeid) terugkrijgt als je een nieuwe Miele koopt, waar dan ook. Na een dag dubben toch besloten een nieuwe wasmachine te kopen, alleen dit keer niet op een Miele uitgekomen (vanwege de kosten). Als Bosch niet bevalt, kan ik altijd weer teruggaan naar Miele bij een volgende wasmachine. Na 18 jaar compleet perfecte dienst, mag ik niet klagen vind ik. En gezien alles wat ik hierboven las, denk ik goed dat ik toch meteen voor een nieuwe machine ben gegaan.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...