Ga naar inhoud

wasmachine warmt niet en deur op slot


Arvest

Aanbevolen berichten

We hebben hier een Bosch Aquastar 1600 staan. Tot voor kort deed alles prima, maar nu is het probleem dat de wasmachine alleen koud wast. Ook wordt de deur direct vergrendeld wanneer de wasmachine aan wordt gezet. De wasmachine open gemaakt, en het bleek dat de draden van de temperatuur sensor waren losgeraakt, alsmede de aarde-draad. Opnieuw verbonden, maar het probleem bleef bestaan. Ik heb de verbinding getest met een multimeter, de draden van de sensor lijken wel degelijk aangesloten. We hebben ook de sensor en het verwarmingselement schoongemaakt, de sensor getest met multimeter (geeft 5 kOhm normaal aan, iets van 2.4 kOhm in heet water), verwarminselement heeft 25 Ohm weerstand. Dit alles heeft het probleem niet verholpen; machine wordt niet warm en deur vergrendeld nog steeds bij het aanzetten. Zijn er nog dingen die ik kan doen, of wordt dit monteur bellen/neiuwe kopen?
Link naar reactie
Bosch Aquastar 1600 is een modellen lijn. Wat is het type nummer zoals in de deurrand staat? (WFO xxxx ?) Staat er ook een foutcode in het display (voor zo ver aanwezig) of knipperen/branden er lampjes die dit anders niet doen? Geeft de machine ook een piep code? Waar waren de draden los, aan de verwarmings element kant zijde? Losgetrokken door de snaar die er afgeopen was? De waarden van het element en de NTC kloppen, deze lijken dus goed te zijn.
Link naar reactie
Dank je voor de snelle reactie. Het is lastig het type nummer te vinden. Er zit een stikker in de deur, maar hier is helaas het type nummer weggevaagd. Het FD nummer is nog wel leesbaar, zie foto\\\'s: Type nummer: [img]https://dl.dropbox.com/u/1894194/2012-09-06%2011.14.21.jpg[/img] Foto voorkant: [img]https://dl.dropbox.com/u/1894194/2012-09-06%2011.27.43.jpg[/img] De draden waren los geraakt aan de element zijde. Snaar is volgens mij nooit losgekomen (en die zit ook aan de achterzijde, element zit aan de voorzijde). Het kan ook nog zijn dat de draden van het element zelf ook los waren (ik was er niet bij toen het gebeurde/gerepareerd werd). Of ze dus correct bevestigd zijn, dat kan ik niet met zekerheid zeggen, het zit nu grijs op links en blauw op rechts (van vooraf bezien). Er is momenteel geen alarmcode of piep, alles lijkt ok te werken. Een hele tijd geleden hebben we wel last gehad van een error code (als ik goed herinner was het E17). Hierbij stopte de wasmachine midden in het programma, en deed dan niets meer. We moesten handmatig de deur openen, en dan het wasprogramma opnieuw starten. Hopelijk verschaf ik zo wat meer informatie. Ik waardeer uw hulp!
Link naar reactie
Het is niet gelukt om de juiste reset procedure te vinden, en bellen met de Bosch service lijn geeft als antwoord dat het resetten van wasmachines uberhaupt niet kan (dat het vandaar ook niet in de handleiding te vinden is). Enige oplossing is een monteur laten langskomen zeggen ze. Ik denk dat dat het dan was. Ik weet niet of het nog waard is om een monteur langs te laten komen (60 euro + extra kosten), voor dit 12 jaar oude apparaat, dus waarschijnlijk wordt het een nieuwe.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...