Ga naar inhoud

Wasmachine wast niet


Tan23

Aanbevolen berichten

Mijn Bosch WF 2452 vult zich wel met water, maar gaat niet meer wassen. Heb de wasmachine uitgezet (maar zat uiteraard vol met water) en het water laten afpompen. Dit laatste gaat wel goed. De wasmachine is 6 of 7 jaar oud. Maakte de laatste tijd wel meer geluid en \'loopt\'. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en is dit te maken?
Link naar reactie
Helaas kan ik het nummer aan de binnenkant niet meer lezen. Dit is het nummer wat op de voorkant staat. Een Maxx6. De trommel draait niet bij centrifugeren en de timer gaat bij aanzetten direct naar 1 minuut minder, doet vervolgens 5 minuten niets en springt dan op een resttijd van nog 1 minuut. En dan na een aantal seconden op nul en kan ik de deur openen. Afpompen gaat wel. Kom er net achter dat de laatste was die ik erin gedaan had (toen ik nog dacht dat de wasmachine werkte) helemaal niet schoon geworden is.
Link naar reactie
Ik verwacht dat je een http://www.gebruikershandleiding.com/Bosch-WFO-2452/preview-handleiding-48444.html hebt. Gezein het niet centrifugeren probleem denk ik als eerste aan de koolborstels van de motor. Kantel de machine achterover tegen bv een muur en je kunt er dan net bij. Doe dit met 2 personen zodat je hem niet over je heen kunt trekken. http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasautomaat/WFO2452NL/09 Ga naar Alle onderdelen en tekeningen en kies dan voor tekening 3. De borstels zijn onderdeel 154740 of 173028, afhankelijk van het type motor, Siemens of FHP. Vervang de borstels als ze minder dan 15 mm lang zijn. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed. Kun je er zo niet bij dan proberen of het je lukt door het achter paneel te verwijderen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...