Ga naar inhoud

siemens: wasprogramma loopt niet verder


Jack-3

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Siemens XL1642 en merk dat het wasprogramma niet verder loopt (blijft hangen in het hoofdprogramma). Na anderhalf uur is de tijd afgelopen tot 1 minuut maar het wasprogramma staat nog steeds op hoofdwas. Ik heb inmiddels ontdekt dat het water niet warm wordt. Daar zal het wel mee te maken hebben. Wat kan er mis zijn en hoe kan ik e.e.a. uitlezen (foutcodes e.d.) Alvast bedankt. Jack.
Link naar reactie
Heb inmiddels uitgevonden dat het verwarmingselement toch werkt. Op de 90 graden stand is de temperatuur van het water na een klein half uurtje 80 graden. De aansturing en het element werken dus. Bij een tweede wasbeurt met minder was lijkt het weer te werken. Het lijkt alsof een \\\'volle\\\' trommel problemen geeft. Het lijkt alsof het soms goed en soms slecht werkt.... :S Iemand een idee waar de besturingsprint zit en hoe die eruit gehaald kan worden?
Link naar reactie
Controleer eerst nog de lengte van de koolborstels, indien minder dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging eerst en wasbeurt draaien zonder wasgoed. Blaas/zuig ook het borstel stof goed weg. Dit geleid en kan de meest vreemde storingen geven. De elektronica zit boven in, achter de bedienings knoppen.
Link naar reactie
Betreft Siemens WM12E461NL/06 wasmachine. Stopt halfweg programma en geeft storing F21 aan. Op dit moment zijn de koolborstels vervangen maar storingmelding F21 gaat niet weg. Hoe kan de melding worden uitgeschakeld of gereset? Koolborstels waren aan vervanging toe leek het wel. Daarom was verwacht dat met nieuwe borstels de storing weg zou zijn. Maar die blijft en de machine doet dus niets.Vervelend dat Siemens zelf geen informatie geeft over het gebruik van de foutcodes. Bedankt voor de goede tip bij voorbaat.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Siemens WM12E461nl/06 wasmachine Na de koolborstels (2x) te hebben vervangen blijkt nu weer het verwarmingelement defect. En het ergerlijke is wel dat hier nu eens geen foutcode te zien is. Zou toch simpel zijn om daar ook een code voor te geven. Maar nee, wie niet beter kan laat maar weer de reparateur komen want de machine blijft eindeloos wassen omdat het water niet op temperatuur komt. Verrassend is dat bij het zoeken naar een nieuw element blijkt dat in de originele machine een "namaak" element zit. Scheelt ongeveer de helft met een zogenaamde originele element. Voor vervanging van het element moet het voorpaneel er af. Onderaan de plastic band demonteren.(klikken + een paar schroeven) Onderste schroeven er uit en rubbermanchet los maken. Paneel langs onder wat naar buiten trekken en laten zakken. Bovenaan zitten geen schroeven die los moeten. Maak de stekker van de deurschakelaar los en het paneel kan weggenomen worden. Het verwarmingselement er uit halen kan dan zonder problemen.
Link naar reactie
Ter aanvulling en correctie op vorig bericht het volgende: Om het voorpaneel te verwijderen moet wel een schroef aan de bovenkant losgemaakt worden. Het betreft de schroef rechtsonder de zeepbak welke tevens het plastic bedieningspaneel vasthoudt. Het bedienigspaneel moet niet weg. Na het nieuwe element te hebben geplaatst doet de machine het nog niet. Er verschijnt een foutcode F7. Ergerlijke vertoning want als het element het niet meer doet verschijnt er geen foutcode. De machine recetten zoals eerder hier is aangegeven. Door het wel en weer niet verschijnen van een foutcode mag wat mij betreft wel gesproken worden van misselijke opzet van de fabrikant. Zo is de reparateur niet van je deur weg te krijgen. Ik heb nog nooit van alle wasmachines die ik heb gekocht een defect verwarmingselement gehad.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...