Ga naar inhoud

intel stock core 2 duo koeling


Aanbevolen berichten

Fijne goede morgen.Ik ben op zoek naar een cpu koeler voor mijn 6750 Intel processor.Deze moet zeer stil zijn.Er vanuit gaande dat er niet wordt overgeklokt en niet met twee videokaarten wordt gewerkt,denk ik eerder in de richting van een stille koeler dan van een die extreem goed koelt.In een test van Frosty Tech zag ik tot mijn verbazing dat de stock koeler(die voor mijn neus ligt)in hun test als 4de was geeindigd achter o.a de Scythe Orochi en Zipang.heeft een van u ervaring met de stock koeler,dan wil ik het graag horen. gr ron
Link naar reactie
op stock snelheid is de intel cooler niet zo slecht. er zijn veel betere, mooiere en efficientere maar deze kosten geld, wat toch een beetje jammer is. ik neem aan dat je een stock cooler hebt. gebruik hem een tijdje en vorm je eigen mening. je kan veel stillere krijgen, maar de stock cooler is niet zo lawaaierig. ben je tevreden hoef je verder niks uit te geven, ben je niet te vreden, koop dan een betere :)
Link naar reactie
Ik heb eerst een maand ofwat met de standaard Intel koeler gewerkt. Het probleem van die Stock koelers was niet de warmte, maar het monteren ;) Dat ging niet helemaal van een leien dakje. Dat zijn koelers zonder backplate, en gewoon met van die pinnetjes. Geloof me, ik heb alles gedaan om hem er goed in te krijgen. Hij wou gewoon niet. Toen heb ik mijn Tie-wraps er uiteindelijk maar bijgepakt om toch nog enige Cpu koeling te krijgen :P . Paar weken later een koeler met Retention bevestiging. Mijn E8400 loopt nu 28 Graden Idle, en komt niet boven de 45. Niet slecht vind ik zelf.
Link naar reactie
[quote:18349e16b5="NHubregtse"]Ik heb eerst een maand ofwat met de standaard Intel koeler gewerkt. Het probleem van die Stock koelers was niet de warmte, maar het monteren ;) Dat ging niet helemaal van een leien dakje. Dat zijn koelers zonder backplate, en gewoon met van die pinnetjes. Geloof me, ik heb alles gedaan om hem er goed in te krijgen. Hij wou gewoon niet. Toen heb ik mijn Tie-wraps er uiteindelijk maar bijgepakt om toch nog enige Cpu koeling te krijgen :P . Paar weken later een koeler met Retention bevestiging. Mijn E8400 loopt nu 28 Graden Idle, en komt niet boven de 45. Niet slecht vind ik zelf.[/quote:18349e16b5]Ik weet dat er betere koelers zijn dan die van intel.Het gaat mij dus niet om hoeveel graden het wordt,maar hoe stil deze is.(zie topic start)
Link naar reactie
Ow excuses. De Stock Cooler maakt opzich niet zoveel lawaai. Ik had er geen last van in ieder geval. Zorg dan wel dat je hem in de Bios op silence (oid) mode zet, hierdoor is hij stil, en houd hij je Cpu koel genoeg. Maar een nieuwe cooler is meestal nog wel luidruchtiger dan de Stock Cooler. Het ligt er een beetje aan welke je koopt. Ikzelf heb de Asus Arctic Square, en ik hoor hem niet.
Link naar reactie
...mijn 6750 loopt al enige tijd met de standaard koeler ook niet overgeklokt... de enige koelers die ik in mijn antec sonata ! hoor zijn de 12 cm aan de achterkant van de kast en de videokaartvin... de cpu koeler hoor ik niet als de kast dicht is... dit is natuurlijk ook de verdienste van de antec-kast maar ik zou gewoon de standaard koeler gebruiken... temperatuur komt bij mij niet boven de 35 graden met fors gebruik van rekenkracht.... :wink:
Link naar reactie
..de 12 cm van de Antec Sonata 1 heeft in mijn kast geen driestandenschakelaar zoals later werd toegepast door antec en loopt dus standaard vrij snel...(moet nog eens een regelaar erop zetten...) en daarom hoor je hem iets... maar zeker niet té erg hoor... de 1950 pro koeler van peak valt ook wel mee.... echter ik wilde alleen het verschil even aangeven met de stock koeler die je in mijn geval dus ècht niet hoort buiten de kast... 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...