Ga naar inhoud

Beste moederbord in combinatie met E8400 en HD 4850?


Aanbevolen berichten

ik ben inderdaad bang dat het onmogelijk word een moederbord te vinden met 2 IDE aansluitingen. misschien een moederbord met de 945 chipset die na een bios-update mogelijk een wolfdale kan gebruiken, maar dat zou ik hoe dan ook niet aanraden. ik zou je aanraden een goedkoop P45 bord te kopen (msi P45-neo is leuk en goedkoop) en langzaam aan IDE te vervangen door SATA. als je online gaat bestellen kan je bv gelijk een dvd brander SATA mee bestellen voor rond de 20 euro.
Link naar reactie
Ik heb zéér goede ervaringen met de Gigabyte P35 en P45 borden.... Ik denk trouwens dat de aanschaf van een nieuwe sata schijf of een nieuwe sata dvd brander goedkoper is dan een los kaartje.. 650 Gb hd van samsung is ong 40 euro en de dvd speler 18 euro.... dan kun je de oude ide harddisk misschien mooi ombouwen tot een externe backup schijf voor ong 20 euro.... P35C-DS3 of een P45C-DS3 zijn goed verkrijgbaar onder de 100 euro... (bv bij Azerty die ook nog eens snel en goedkoop levert)
Link naar reactie
[quote:a869c8a175="outlaw99"]Ik heb zéér goede ervaringen met de Gigabyte P35 en P45 borden.... Ik denk trouwens dat de aanschaf van een nieuwe sata schijf of een nieuwe sata dvd brander goedkoper is dan een los kaartje.. 650 Gb hd van samsung is ong 40 euro en de dvd speler 18 euro.... dan kun je de oude ide harddisk misschien mooi ombouwen tot een externe backup schijf voor ong 20 euro.... P35C-DS3 of een P45C-DS3 zijn goed verkrijgbaar onder de 100 euro... (bv bij Azerty die ook nog eens snel en goedkoop levert)[/quote:a869c8a175] 650GB voor 40 euro?! Waar, die moet ik ook hebben....! :o Kan hem niet goedkoper vinden als 58,75......
Link naar reactie
... :cry: hebt gelijk .... was iets té optimistisch... zo uit mijn hoofd... maar een 160 gb schijf is 34 euro en een 320 gb is 40 euro... vergeleek het even met een los kaartje voor de waarschijnlijk kleinere ide -harddisks... dus de optie nieuwe HD en/of nieuwe dvd brander blijft voor mij staan als de betere/slimmere keuze... (met een kaartje gaat ook de totale opslagcapaciteit niet omhoog zonder aanschaf van nóg een harddisk en met mijn optie natuurlijk wèl...)... daar was je het ook/wèl mee eens? Heb by the way wel een socket 775 moederbord gevonden met twee ide aansluitingen maar of ie goed is? Dat mag iemand anders roepen.. de chipset lijkt me wat (ver)oud(erd)....... http://www.aria.co.uk/Products/Components/Motherboards/Socket+775+%28Intel%29/+Asrock+775DUAL-VSTA+Socket+775?productId=23695 Ook de asus: Asus P5N-E SLI NF650i SLi, S 775, PCI-E (x16), DDR2 533/667/800, SATA II, SATA RAID, ATX ...heeft 2 x ide .... en zelfs 1333Mhz mee..... dus ze zijn er wel... maar niet met P35 en P43 / P45 chipsets...
Link naar reactie
ik denk dat dat inderdaad iets overdreven is (zo niet, ik heb nog 2 F1 640GB nodig ;)), maar behalve de betere performance denk ik inderdaad ook dat het goedkoper is edit: het AsRock mobo ondersteund de volgende cpu cores: Intel Dual Core Pentium XE and Pentium D / Pentium 4 / Celeron D, supporting Conroe, Presler and Cedar Mill processors geen wolfdale dus :( dit zal ook gelden voor alle nvidia chipsets behalve de 7 series
Link naar reactie
[quote:72b1c423af="Pceetje"][img:72b1c423af]http://www.cwol.com/serial-ata/images/ad3300.gif[/img:72b1c423af][/quote:72b1c423af] Denkelijk is andersom makkelijker, deze is voor een SATA op een IDE controller te proppen. :P http://www.conceptronic.nl/site/DesktopDefault.aspx?tabindex=1&tabid=200&Cat=0&grp=0&Prod_ID=91&Prod=CSATAC2 Van dit "topmerk" zijn ze er wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...