Ga naar inhoud

moederbord upgrade?


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik wil graag mijn huidige via moederbord upgraden naar een intel x48 bord. Asrock X48TurboTwins-WiFi. waar moet ik allemaal op letten en zo? ik wil alleen het moederbord vervangen dus niet de cpu en zo, heeft iemand misschien nog een handige tutorial hoe dat je alleen het moederbord upgrade? moet ik de koel pasta opnieuw aanbrengen? hoe kom ik er achter wat voor voeding ik nodig heb en of ik die heb, en hoe weet ik welk formaat moederbord(atx) er in mijn pc past? alvast bedankt, met vriendelijke groeten :wink: Gijs
Link naar reactie
Als je je moederbord veranderd, moet je zoiezo je Cpu, Ram, GPU overzetten. Dit vereist niet veel technische kennis, op youtube zijn er tig cursussen/tutorials te vinden. Hier heb ik het ook een beetje geleerd. En ja, je moet de koelpasta opnieuw aanbrengen, althans, dat is wel aan te raden. Zodra het contact met lucht maakt, geleid het niet meer zo goed. Voeding maakt in principe niet zoveel uit. De grootste stroomvreters zijn nog altijd de Cpu, en videokaart. Het formaat staat op de site van de fabrikant. Ik weet niet welk type kast je hebt, maar google eens, en je vind het wel.
Link naar reactie
[quote:1538f56423="NHubregtse"]Als je je moederbord veranderd, moet je zoiezo je Cpu, Ram, GPU overzetten. Dit vereist niet veel technische kennis, op youtube zijn er tig cursussen/tutorials te vinden. Hier heb ik het ook een beetje geleerd. En ja, je moet de koelpasta opnieuw aanbrengen, althans, dat is wel aan te raden. Zodra het contact met lucht maakt, geleid het niet meer zo goed. Voeding maakt in principe niet zoveel uit. De grootste stroomvreters zijn nog altijd de Cpu, en videokaart. Het formaat staat op de site van de fabrikant. Ik weet niet welk type kast je hebt, maar google eens, en je vind het wel.[/quote:1538f56423] op de website van de fabrikant staat niks over het formaat. http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PB80X15986&g=1400 volgens mij is het atx maar dat weet ik niet zeker :?
Link naar reactie
[quote:6fbb0b843c="Gijs007"][quote:6fbb0b843c="NHubregtse"]Als je je moederbord veranderd, moet je zoiezo je Cpu, Ram, GPU overzetten. Dit vereist niet veel technische kennis, op youtube zijn er tig cursussen/tutorials te vinden. Hier heb ik het ook een beetje geleerd. En ja, je moet de koelpasta opnieuw aanbrengen, althans, dat is wel aan te raden. Zodra het contact met lucht maakt, geleid het niet meer zo goed. Voeding maakt in principe niet zoveel uit. De grootste stroomvreters zijn nog altijd de Cpu, en videokaart. Het formaat staat op de site van de fabrikant. Ik weet niet welk type kast je hebt, maar google eens, en je vind het wel.[/quote:6fbb0b843c] op de website van de fabrikant staat niks over het formaat. http://support.packardbell.com/nl/item/?pn=PB80X15986&g=1400 volgens mij is het atx maar dat weet ik niet zeker :?[/quote:6fbb0b843c] er zit een piep klein bordje in ., * µATX Form Factor. * 24,4 x 24,4 cm.
Link naar reactie
ik vraag me wel af....waarom wil je het moederbord vervangen. ik begrijp dat je misschien 4GB geheugen wilt, maar dan kan je ook 2x2GB nemen, dan volstaat je huidige moederbord de X48 is een high-end crossfire bord, maar je hebt een 8600 dus CF kan je hoe dan ook niet doen. de X48 is ook een leuk OC bord, maar je kan voor minder geld ook een leuk OC bord krijgen. Tenzij je ook nog 2 ATI grafische kaarten wilt kopen zou ik eigenlijk niks weten waarom je een X48 zou willen (nouja....ik heb er 1 omdat......omdat......tja....leuk!). kan je misschien de reden vertellen en als je mATX mobo hebt....er zijn hele leuke mATX bordjes te krijgen die uitstekend overclocken (DFI LanParty P45 Jr !!!!, alleen beetje duur) edit: aangezien je het een game-pc noemt is de aanschaf van een 4850 ook logischer dan een ander moederbord......die kaarten zijn geweldig!!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...