Ga naar inhoud

Welk moederbord raden jullie aan?


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Ik was al langer van plan om over te stappen naar Intel, en wil dat binnekort gaan doen, enkel heb ik totaal geen benul wat de beste moederborden zijn op dit moment. Mijn huidige systeem is een AMD Athlon X2 Dualcore 6800+ Black Edition, ik wil overstappen naar Intel Quadcore. Mijn budget bedraagt ongeveer € 900,- daar moet de processor, moederbord en geheugen van gekocht worden, de harde disks, video kaart en voeding die behoud ik gewoon van mijn huidige systeem. Zelf wil ik de Intel Q9550 BOX Core 2 Quad (4x2,83GHz) S775 12MB FSB 1333 processor aanschaffen, enkel welk moederbord raden jullie me voor deze processor aan? Mijn eisen zijn dat het een van Asus moet zijn. Ik doe veel videobewerken met Adobe Premiere CS3 en Sony Vegas, ik doe ook spelletjes spelen en heb vaak heel erg veel openstaan, kortom ik zoek een moederbord van Asus die krachtig is en heel wat aankan hij mag rustig wat kosten, welnu welke raden jullie mij aan voor de processor? Mijn dank is groot. Groeten, Silberblitz
Link naar reactie
ga je overclocken? hoeveel HD's enzo wil je aansluiten? wil je Crossfire of SLI? in prencipe kan elke P3x of P4x moederbord de cpu aan in combinatie met vrijwel elk geheugen (geen ddr2-1200mhz....maar neem aan dat je tussen de 667 en 1066 zit). als je niet gaat overclocken is er ook nauwelijks reden om iets meer te nemen dan de meest basic versie van elk willekeurig P3x of P4x bord te nemen. Als je veel harde schijven gebruikt (stuk of 6...) of wifi onboard wilt kan je daar specifiek naar zoeken, maar van uitgaande dat er geen Oc is, geen gek aantal SATA poorten aanwezig moet zijn of andere uitzonderlijke, en niet nader genoemde eisen, maakt het eigenlijk bar weinig uit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...