Ga naar inhoud

Niewe Game PC


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb al een aantal topics geopend over een nieuwe PC die ik ga kopen maar telkens door bepaalde omstandigheden niet door gegaan. Nou zag ik ondertussen dat er heel veel veranderd is weer. Daarom heb ik ook 2 samenstellingen gemaakt. Omdat ik niet weet wat beter is. Antec Big Tower Nine Hundred ATX No PSU Asus Videokaart PCI-e GeForce 9800GT Top 512MB DDR3 2xDVI Asus P5K Premium/WiFi-AP iP35, SATA2 RAID Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6500 CL5.0 TwinX Intel Core 2 Duo E8500 3.16GHz 1333 6MB Box LG DVD-/+/RAM GH22NP20 22x/22x/12x Bulk (zwart) OCZ PowerSupply GameXStream 600W Samsung DVD-ROM SH-D163B 16x/48x Bulk (zwart) Scythe Card Reader YD Series 18 in 1 Intern 3,5" Floppy (zwart) Western Digital 1TB SATA300 16MB, WD10EACS of hetzelfde maar dan met de volgende combinatie moederbord+geheugen Asus P5Q3 Deluxe WiFi-AP@n iP45, SATA2 RAID Corsair 2x1GB DDR3 SDRAM PC10666 CL9.0 TwinX Met de DDR2 Combinatie kom ik uit op 968,50 en met de DDR3 Combinatie kom ik uit op 1038,50 dus eigenlijk net iets boven mijn gewenst budget want ik wou eigenlijk maximaal 1000 euro uitgeven. Hierbij zit dan wel een scherm voor de duidelijk namelijk een Acer TFT Monitor V193Wb 19" Ook had ik een aantal vraagjes. Is de voeding sterk genoeg? En werkt alles ook een beetje 1 op 1. Ook vroeg ik mijn af of sommige mensen ervaring hebben met de Antec Nine Hundred en hoe de connectors zijn (via moederbord of rechtstreeks op de voeding). Ik hoop dat er mensen zijn die mijn kunnen helpen! Groetjes Maikel!
Link naar reactie
In een gamesysteem van ca. 1000 euro verwacht ik geen 9800GT, maar eerder een GTX260 of HD4870. Waarom een relatief zwakke videokaart, relatief weinig intern geheugen en zo'n duur moederbord? WiFi heb je ook gewoon met een insteekkaartje in een goedkoper moederbord. Bij wie wil je het spul trouwens aanschaffen?
Link naar reactie
[quote:af4661195f="Obi-wan-kenobi"]In een gamesysteem van ca. 1000 euro verwacht ik geen 9800GT, maar eerder een GTX260 of HD4870. Waarom een relatief zwakke videokaart, relatief weinig intern geheugen en zo'n duur moederbord? WiFi heb je ook gewoon met een insteekkaartje in een goedkoper moederbord. Bij wie wil je het spul trouwens aanschaffen?[/quote:af4661195f] Waarom kies ik voor deze videokaart om dat deze er mooi uitziet. Snel genoeg is om een 19inch scherm aan te sturen en 1400x900 resoluties aan kan bij en de standaard instellingen. Ik game namelijk liever gewoon natuurlijk op default settings dan al die hoge resoluties en details enzo dat hoeft van mijn niet. En wil graag max 200 euro voor een videokaart uitgeven. Ik weet niet of je er rekening mee houdt dat het scherm ook in het bedrag mee zit berekent. Waarom kies ik voor 2GB werkgeheugen. Omdat ik alleen een 32bit OS heb liggen nog en dat maar iets meer dan 3GB ondersteunt dan heb ik liever 2GB Dual Channel als iet meer als 3GB wat niet in Dual Channel draait. Waarom dat moederbord? Omdat daar het aantal benodigde fan connectors op zit (minimaal 5). En altijd draadloos bij de hand heb mocht ik het nodig hebben. Ook is er de mogelijkheid om een 2de videokaart erbij te zetten. Ik ga hem bij 4Launch halen omdat dat dicht in de buurt is en heel veel spullen hebben daar. Groetjes Maikel!
Link naar reactie
[quote:76c0935e3f="vuurvos"] Ik weet niet of je er rekening mee houdt dat het scherm ook in het bedrag mee zit berekent. Waarom kies ik voor 2GB werkgeheugen. Omdat ik alleen een 32bit OS heb liggen nog en dat maar iets meer dan 3GB ondersteunt dan heb ik liever 2GB Dual Channel als iet meer als 3GB wat niet in Dual Channel draait.[/quote:76c0935e3f] een 32 Os ondersteunt ongeveer 3,4 - 3,6. Iedereen heeft er weer een andere theorie over :wink: . Dus het is wél de moeite om 4 GB te nemen. Ook staat het in dual channel, ookal ondersteunt het niet de volle 4 GB. Dus snelheidswinst behaal je er ook mee 8) [quote:76c0935e3f="vuurvos"]Ook is er de mogelijkheid om een 2de videokaart erbij te zetten. [/quote:76c0935e3f] Hoe groot acht je die kans? Dat je er ooit nog een 2e videokaart bij gaat zetten?
Link naar reactie
[quote:4db4873af1="NHubregtse"][quote:4db4873af1="vuurvos"] Ik weet niet of je er rekening mee houdt dat het scherm ook in het bedrag mee zit berekent. Waarom kies ik voor 2GB werkgeheugen. Omdat ik alleen een 32bit OS heb liggen nog en dat maar iets meer dan 3GB ondersteunt dan heb ik liever 2GB Dual Channel als iet meer als 3GB wat niet in Dual Channel draait.[/quote:4db4873af1] een 32 Os ondersteunt ongeveer 3,4 - 3,6. Iedereen heeft er weer een andere theorie over :wink: . Dus het is wél de moeite om 4 GB te nemen. Ook staat het in dual channel, ookal ondersteunt het niet de volle 4 GB. Dus snelheidswinst behaal je er ook mee 8) [quote:4db4873af1="vuurvos"]Ook is er de mogelijkheid om een 2de videokaart erbij te zetten. [/quote:4db4873af1] Hoe groot acht je die kans? Dat je er ooit nog een 2e videokaart bij gaat zetten?[/quote:4db4873af1] Oh oke dus 4GB is beter dan. De kans dat ik er een 2de bij zet is klein maar dat ik WiFi op LAN Party's enzo ga gebruiken en op onverwachte momenten dat ik er niet op voorbereid bent des te groter.
Link naar reactie
[quote:0ee1c38704="mcmark93"][quote:0ee1c38704]Western Digital 1TB SATA300 16MB, WD10EACS[/quote:0ee1c38704] Misschien kan je beter de Samsung SpinPoint F1 1TB nemen. Want die heeft een grotere buffer (tijdelijke opslag capaciteit), namelijk 32mb dus hij werkt sneller dan de Western Digital die maar 16mb heeft.[/quote:0ee1c38704] Ja was ook nog niet zeker over de hardeschijf maar denk dat ik die toch verander.
Link naar reactie
Als je trouwens een 2e videokaart wil gaan gebruiken zal je een ander moederbord of videokaart moeten kiezen. Want het door jou geselecteerde moederbord heeft Crossfire ondersteuning wat geschikt is voor ATI. nVidia daar in tegen gebruikt SLI, en geen Crossfire. Als je dus een 2e 9800GT wil gaan gebruiken zal je denk ik toch een ander moederbord moeten kiezen met SLI ondersteuning. Als ik het fout heb zeg het dan ff :wink:
Link naar reactie
[quote:59b0b954bc="mcmark93"]Als je trouwens een 2e videokaart wil gaan gebruiken zal je een ander moederbord of videokaart moeten kiezen. Want het door jou geselecteerde moederbord heeft Crossfire ondersteuning wat geschikt is voor ATI. nVidia daar in tegen gebruikt SLI, en geen Crossfire. Als je dus een 2e 9800GT wil gaan gebruiken zal je denk ik toch een ander moederbord moeten kiezen met SLI ondersteuning. Als ik het fout heb zeg het dan ff :wink:[/quote:59b0b954bc] Ja je hebt gelijk dat wist ik niet eens joh. Dus als ik dat zou willen zou ik beter een Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3850X2 1GB DDR3 2xDVI/HDTV kunnen pakken ofzow
Link naar reactie
[quote:d4dc1a6cd2]Ja je hebt gelijk dat wist ik niet eens joh. Dus als ik dat zou willen zou ik beter een Asus Videokaart PCI-e Radeon HD3850X2 1GB DDR3 2xDVI/HDTV kunnen pakken ofzow[/quote:d4dc1a6cd2] Of een HD4850. Dat schijnen ook hele goeie kaarten te zijn voor die prijs. Hij is beter en goedkoper als de 9800GTX. Met de HD4850 kan je ook weer een paar jaartjes mee vooruit. :wink:
Link naar reactie
[quote:f8ff244cf9="vuurvos"]Ik weet niet of je er rekening mee houdt dat het scherm ook in het bedrag mee zit berekent.[/quote:f8ff244cf9]Mja, als je wat bespaart op de rest, dan kun je een beest van een videokaart nemen. En dus ook een 22" scherm. En da's een echt gamesysteem meer waardig dan een simpel 9800GT'tje met een 19" scherm. [URL=http://imageshack.us][img:f8ff244cf9]http://img252.imageshack.us/img252/9900/4launchnlcd8.jpg[/img:f8ff244cf9][/URL]
Link naar reactie
[quote:74396dc0c9="Obi-wan-kenobi"][quote:74396dc0c9="vuurvos"]Ik weet niet of je er rekening mee houdt dat het scherm ook in het bedrag mee zit berekent.[/quote:74396dc0c9]Mja, als je wat bespaart op de rest, dan kun je een beest van een videokaart nemen. En dus ook een 22" scherm. En da's een echt gamesysteem meer waardig dan een simpel 9800GT'tje met een 19" scherm. [URL=http://imageshack.us][img:74396dc0c9]http://img252.imageshack.us/img252/9900/4launchnlcd8.jpg[/img:74396dc0c9][/URL][/quote:74396dc0c9] Is de voeding sterk genoeg om alles te trekken?? Volgens mij gebruikt die HD4870 aardig wat stroom :?
Link naar reactie
Is wel een leuke opstelling maar daarbij zit ik met enkele problemen en nadelen. De assemblage doe ik zelf want ben namelijk zelf voor opleiding ICT aan het leren dus ken het zelf ik elkaar bouwen. Het oog wil ook wat en mijn droom is om een open kast te hebben met hele leuke ledjes en alles erin. Ook wil ik er zeker van zijn dat ik met deze PC jaren kan doen zonder dat die voeding op raakt door efficiëntie verlies. Ik wil zelf ook wel een groter scherm maar door de grote ruimte maar een nadelige indeling kunnen de bureaus die ik hier kwijt kan maar maximaal 19" schermen herbergen. Heb al vele bureaus gezien maar geen enkel kan een groter dan 19" herbergen dus dat is de maximum van het scherm. Daardoor is die videokaart een beetje overkill. Ik eis heel veel van mijn processor omdat die vaak flink veel tegelijk voor zijn kiezen krijgt. Videobewerking, branden, MSN, muziek, internetten, gamen etc. Wat betreft werkgeheugen het oog wil ook wat en is wel een stuk sneller. Die linksys kaart is leuk maar dan zit ik telkens met die antenne in de weg. Wil graag 2 drives hebben want soms brand ik ook en bekijk een filmpje of meteen lui heid en 1 op 1 branden. Hoeveel fan aansluitingen heeft dat MOBO? En heb toch maar besloten om een iets snellere Harddisk te pakken. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar Intel+nVidia. Zelf heb ik ook even gekeken en kwam nou dan op dit uit: [img:680d56c614]http://img185.imageshack.us/img185/4200/naamlooszt0.jpg[/img:680d56c614]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...