Ga naar inhoud

Temperatuurknop stuk


sonja-1

Aanbevolen berichten

Onze wasmachine (Electrolux) is precies 3 jaar oud en vandaag ging de temperatuurknop stuk. Ik kan hem niet meer verder draaien. Is dit nog te verhelpen of moet ik nu al een nieuwe wasmachine kopen? Hij stond op 40 gr. ik wilde hem naar rechts draaien, naar de 60 gr. maar hij ging niet verder. Toen heb ik hem naar links gedraaid tot bij het sterretje (koud water) en toen stopte hij er helemaal mee. Geen beweging meer in te krijgen:( Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Verwijder het bovenblad. Kijk of je het front los kunt krijgen, hiervoor moet je meerdere schroeven los halen. Achter de zeepbak, de bovenkant van het front en nog een paar. Je kunt dan de constructie zien hoe de knoppen op de bedienings elektronica gemonteerd zitten. Kijk wat er vast zit, de knop, het asje of de schakelaar op de print. Het meest voorkomende is de knop of het asje. http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/behuizing-knoppen-enz/zanussi/knop/04253420/: bestel nummer 1325084026 http://www.europart.nl/wasdroger+onderdelen/deur/zanussi/schakelpen/24230100/: bestel nummer 1321410001
Link naar reactie
  • 4 weken later...
We kregen niet alles los, zijn tussendoor nog op vakantie geweest en vandaag kwam dan toch een monteur. Hij zag de machine staan, trok de knop eraf, haalde de pin er uit waar de knop op zat, smeerde er iets op ( ik weet niet precies wat,), duwde de pin er weer in, plaatste de knop er weer op en de knop draait weer. Dit \"grapje\" heeft ons 76 euro gekost. Misschien is dit een tip voor iemand die hetzelfde overkomt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb dezelfde wasmachine. Bij mij liep de knop ook een keer vast alleen heb ik deze ietwat geforceerd waardoor de knop nou gewoon doordraait. Hij blijft niet op een plek mee. Ik weet niet wat er exact stuk is, maar wil het liefst alles vervangen. Nou ben ik redelijk technisch en kan ik deze eventueel zelf eraf halen en een nieuwe potmeter erop solderen. Alleen heb ik wel de juist type nodig. Kan iemand mij daarmee helpen.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...