Ga naar inhoud

Zou dit een dergelijke laptop zijn


Aanbevolen berichten

1169 euro ? voor dat geld haal je een te vette Toshiba P-serie ... die 2x zo goed is :S HP is plastic meuk. Moet je niet hebben. http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Satellite-P300D-12D/1056757/toshibaShop/false/ Deze bijvoorbeeld. Verder bevat deze ontzéttend goed geluid. Beter dan dit heb ik nog niet gehoord in een laptop.
Link naar reactie
[quote:ba521a7280="MReLecTro"]1169 euro ? voor dat geld haal je een te vette Toshiba P-serie ... die 2x zo goed is :S HP is plastic meuk. Moet je niet hebben. http://nl.computers.toshiba-europe.com/innovation/product/Satellite-P300D-12D/1056757/toshibaShop/false/ Deze bijvoorbeeld. Verder bevat deze ontzéttend goed geluid. Beter dan dit heb ik nog niet gehoord in een laptop.[/quote:ba521a7280] Waar haal je het vandaan die onzinige praat van plastic meut, Thans HP ook van A - klasse is, zoals Toshiba. Op dit moment worden er meer HP laptops verkocht dan Toshiba, en al die personen die ik ken en werken met de laatste nieuwe modellen van HP zijn dik te vreden en deze toestellen zijn zo te horen goed en scoren goed en zijn hun geld waard.
Link naar reactie
waar ik dit vandaan haal ? Ik heb jaren lang bij een laptopbouwer gewerkt, daarna in de verkoop bij een grote winkelketen. Bijna alle HP laptops zijn voornamelijk gebouwd van plastic. Daarmee bedoel ik niet de bovenkant (want dat is overal zo) maar van binnen. De hele constructie van binnenin is bij HP voornamelijk van Plastic. Het mogen dan goede laptops zijn, het materiaal waar ze van gebouwd zijn is gewoon écht slecht te noemen. 1x laten vallen of te hard ergens tegenaan stoten, en je hebt niet alleen een scheur erin zitten of barst, maar de componenten (mits laptop aan is) kan dat ook niet verdragen. Kijk je naar een Toshiba of Acer of Asus, daar is het geraamte voornamelijk gebouwd van aluminium en staal. Verder denkt iedereen dat HP zo goed is omdat HP het bekendst is. Ook omdat de prijs hoger is voor minder denkt men heel snel dat het beter is. Met mijn vorige reactie wil ik enkel duidelijk maken dat HP niet persé beter is.. Mijn packardbell bijvoorbeeld heeft betere specs dan de betreffende HP, en was 300e goedkoper, en heeft een VEEL beter geraamte. Én een beter toetsenbord bijvoorbeeld. EN als laatste: die installatie van Vista deugt voor geen kanten bij HP. HP zet er allemaal eigen software bij op, waardoor menig bluetooth sticks van andere merken niet werken (sommige wel). Enige waar HP de, mijns inziens, betere mee is, zijn printers.
Link naar reactie
[quote:6c35510e79="aeonfast"]Zo zeg, dat geeft mijn een hele andere gedachte over HP. Ik wist wel dat de printers altijd goed waren, maar laptop wist ik niet. Nou ja, dat weet ik dan als ik ooit een nieuwe laptop ga kopen.[/quote:6c35510e79] Laat je niet afschrikken, ik kom straks terug met beoordelingen. HP is niet slecht hoor. :D
Link naar reactie
Ik heb bijna dezelfde toshiba, P300d-12c ipv 12d. (zm-70 cpu en 3gb geheugen). Liggen voor wat betreft de specs niet zo ver uit elkaar. Ik ben eerst bezig geweest om een hoop meuk (onder andere google desktop, picasa, ms works) eraf te pleuren. Verder een fijne laptop. Heb hem nog niet zo lang dus over de degelijkheid kan ik nog niks zeggen. Geluid is voor een laptop inderdaad erg goed. 1 nadeeltje is dat je op het behoorlijk glimmende oppervlak van de toetsen snel vingerafdrukken krijgt. Verder kun je, als je windows xp wilt installeren, geen werkende Wlan drivers vinden. Zelf ben ik geen fan van HP/compaq, ook van de printers niet.
Link naar reactie
Het lijkt me dat alle notebooks kapot kunnen gaan bij verkeerd gebruik. Een val zal zeker schade opleveren. Ook een harde klap op de LCD scherm zal vrijwel zeker fataal zijn. De meeste Toshiba's die ik ken, die hebben zeer zeker geen metalen chassis. De Toshiba serie die tegen een stootje kan, dat is de Tecra serie. Die kunnen wel kapot, maar een verkoper wil nog wel eens demonstreren dat er weinig tot niks aan kapot gaat. Maar goed, dat is dus een verkoper. Ik kan je verzekeren dat ook de Tecra kapot kan gaan.
Link naar reactie
[quote:5ec9b26bde="MReLecTro"]waar ik dit vandaan haal ? Ik heb jaren lang bij een laptopbouwer gewerkt, daarna in de verkoop bij een grote winkelketen. Bijna alle HP laptops zijn voornamelijk gebouwd van plastic. Daarmee bedoel ik niet de bovenkant (want dat is overal zo) maar van binnen. De hele constructie van binnenin is bij HP voornamelijk van Plastic. Het mogen dan goede laptops zijn, het materiaal waar ze van gebouwd zijn is gewoon écht slecht te noemen. 1x laten vallen of te hard ergens tegenaan stoten, en je hebt niet alleen een scheur erin zitten of barst, maar de componenten (mits laptop aan is) kan dat ook niet verdragen. Kijk je naar een Toshiba of Acer of Asus, daar is het geraamte voornamelijk gebouwd van aluminium en staal. Verder denkt iedereen dat HP zo goed is omdat HP het bekendst is. Ook omdat de prijs hoger is voor minder denkt men heel snel dat het beter is. Met mijn vorige reactie wil ik enkel duidelijk maken dat HP niet persé beter is.. Mijn packardbell bijvoorbeeld heeft betere specs dan de betreffende HP, en was 300e goedkoper, en heeft een VEEL beter geraamte. Én een beter toetsenbord bijvoorbeeld. EN als laatste: die installatie van Vista deugt voor geen kanten bij HP. HP zet er allemaal eigen software bij op, waardoor menig bluetooth sticks van andere merken niet werken (sommige wel). Enige waar HP de, mijns inziens, betere mee is, zijn printers.[/quote:5ec9b26bde] Zonet terug van het bedrijf waar ik verantwoordelijke ben van de productie, waar we met veel verschillende laatse nieuwe laptops werken. Ik heb zowat 5 laptops uit elkaar gedraaid om de binnen constructies te vergelijken en de buitenkant van deze reeks laptops eens te bezien en te beoordelen.Wel de toestemming gevraagd van mijn baas natuurlijk.Alles van de nieuwe series gecontroleerd. Ik kan nu moelijk al die laptops gaan nazien, dan ben ik volgende maand nog bezig met controle. Ik kom tot de volgend besluit. Een Laptop van HP een dv7 - 1090eb toch een dergelijke afwerking en redelijk tot stevig gebouwd en de plastic sterk in overdreven hoor, deze laptops zijn flink verbeterd t.o.v. een tijdje terug. Waar je 100% gelijk in hebt is dat er enorm van poes pas extra software bij opstaat dat er echter misbaar kan zijn, maar dat is niet alleen het geval bij HP, bij andere merken komt dit meestal ook voor. maar met verwijderen van deze software ben je er ook vanaf mits goed deinstaleren van deze software. Een Acer uiteen geschroeft een van de laatse nieuwe series van Aspire, eerlijk gezegt die mogen ze houden. Daar is plastic aan verbonden. Soms denk je dat de toetsen er gaan uitvallen zonder grappig te zijn. Ieder zijn mening. Een Dell laptop open geschroeft en best stevig Enz.... zo kan ik nog veel vertellen van afwerkingen van laptops. Helaas geen Toshiba open kunnen schroeven, er was er geen. Nog een opmerking een Packard bell, was er ook aanwezig, daar zwijg ik liever over ( slechte ervaringen ) Zodus om een korte beoordeling te maken voor de personen die dit lezen HP is zeker niet slecht en over die plastieke meut sterk overdreven, zeker bij de laatse nieuwe models. Over het algemeen zijn ze nu de laptops beter en veel steviger. Ze moeten wel omdat de mensen er gewoon om vragen. En mijn besluit, met een laptop moet je steeds voorzichtig zijn. Zeker niet behandellen zoals een ruwe diamant maar wel als een satijnen doekje, als je mijn begrijpt.Daar heb ik mijn namiddag eens aan besteed, het is toch rotweer. Maar met plezier gedaan, tevens mijn hobby.
Link naar reactie
Die lading software heeft volgens mij bijna elk merk. Verder moet je inderdaad voorzichtig om gaan met de laptop. Het is niet alleen de mechanische constructie maar ook de elektronische constructie die belangrijk is. Als het een niet goed is dan heb je aan het andere ook niks... Alles kan kapot, en de een heeft met het ene merk slechte ervaringen en de ander juist weer met het andere merk. Ik ben er van overtuigd dat je met al deze merken (Acer, Toshiba, Packerd Bell, HP, Dell) een goede aankoop doet waarbij je vooral op moet letten naar de specs die je voor het geld krijgt en je niet te druk moet maken om het frame. Je moet er hoe dan ook voorzichtig mee doen en ze kunnen allemaal eens kapot gaan, je moet daarmee gewoon een beetje geluk hebben. Of je nu een Audi, BMW, of Mercedes koopt, je koopt hoe dan ook een goede auto. En de een zal met het ene merk eens pech gehad hebben en de ander met het andere merk, maar dat maakt niet dat het hele merk slecht is. Hoogstens dat je voor een ander kiest omdat je je daar persoonlijk prettiger bij voelt, en daar is niks mis mee. Je moet gewoon kijken waar je waar voor je geld krijgt en waar je je prettig bij voelt (en dat is voor iedereen anders, de een wil vermogen, de ander een hoop luxe zooi). Zo heb ik met HP printers en vroeger met Compaq (wat nu dus bij HP zit) wat slechte ervaringen gehad. Dat betekent niet dat het merk slecht is (want dat is het niet, genoeg mensen die ze probleemloos gebruiken) maar het betekent wel dat ik me gevoelsmatig prettiger voel bij een ander merk. Lijkt me heel normaal en daar is dan ook niks mis mee.
Link naar reactie
[quote:3a521bffbf="pcguy"]Die lading software heeft volgens mij bijna elk merk. Verder moet je inderdaad voorzichtig om gaan met de laptop. Het is niet alleen de mechanische constructie maar ook de elektronische constructie die belangrijk is. Als het een niet goed is dan heb je aan het andere ook niks... Alles kan kapot, en de een heeft met het ene merk slechte ervaringen en de ander juist weer met het andere merk. Ik ben er van overtuigd dat je met al deze merken (Acer, Toshiba, Packerd Bell, HP, Dell) een goede aankoop doet waarbij je vooral op moet letten naar de specs die je voor het geld krijgt en je niet te druk moet maken om het frame. Je moet er hoe dan ook voorzichtig mee doen en ze kunnen allemaal eens kapot gaan, je moet daarmee gewoon een beetje geluk hebben. Of je nu een Audi, BMW, of Mercedes koopt, je koopt hoe dan ook een goede auto. En de een zal met het ene merk eens pech gehad hebben en de ander met het andere merk, maar dat maakt niet dat het hele merk slecht is. Hoogstens dat je voor een ander kiest omdat je je daar persoonlijk prettiger bij voelt, en daar is niks mis mee. Je moet gewoon kijken waar je waar voor je geld krijgt en waar je je prettig bij voelt (en dat is voor iedereen anders, de een wil vermogen, de ander een hoop luxe zooi). Zo heb ik met HP printers en vroeger met Compaq (wat nu dus bij HP zit) wat slechte ervaringen gehad. Dat betekent niet dat het merk slecht is (want dat is het niet, genoeg mensen die ze probleemloos gebruiken) maar het betekent wel dat ik me gevoelsmatig prettiger voel bij een ander merk. Lijkt me heel normaal en daar is dan ook niks mis mee.[/quote:3a521bffbf] Voilla, nu zijn we op het juiste spoor beland, het ene is het andere niet. Net het zelfde als een auto en wachmachines enz.... gewoon geluk hebben. :wink:
Link naar reactie
Maar nu is er nog geen antwoord op mijn vraag gekomen voor de aanschaf van mijn laptop. Enkel maar reageren over de samenstelling en prestatie zelf. :wink: Zou het een goede koop zijn voor geen al te zware games en grafisch kantoorwerk. :wink: http://www.laptopshop.be/product/58687/hp-pavilion-dv7-1030eb-azerty.html
Link naar reactie
[quote:4b7d427583="telerke"]Zodus om een korte beoordeling te maken voor de personen die dit lezen HP is zeker niet slecht en over die plastieke meut sterk overdreven, zeker bij de laatse nieuwe models. Over het algemeen zijn ze nu de laptops beter en veel steviger. Ze moeten wel omdat de mensen er gewoon om vragen.[/quote:4b7d427583]Mja, zit wat in: HP heeft nl. ooit die slechte reputatie gekregen en wil er ook van af. Er zijn zelfs speciale websites opgericht vanwege die kapotte scharnieren bij HP ("HP hinge cracks") om de consumentenbelangen te bundelen en gezamenlijk een claim in te dienen bij HP vanwege deze fabricagefout. [quote:4b7d427583="telerke"]En mijn besluit, met een laptop moet je steeds voorzichtig zijn. Zeker niet behandellen zoals een ruwe diamant maar wel als een satijnen doekje, als je mijn begrijpt. Daar heb ik mijn namiddag eens aan besteed, het is toch rotweer. Maar met plezier gedaan, tevens mijn hobby.[/quote:4b7d427583]Klopt dat je altijd voorzichtig moet zijn met kwetsbare apparatuur, maar mobiele PC's mogen ook niet bij elke zucht of scheet uit elkaar vallen. :wink:
Link naar reactie
Tja, wanneer hinges niet goed zijn, dan is dat direct na de koop al voelbaar. Dat gaat te zwaar, dat houdt geen enkele LCD scherm vol. Het is gewoon wachten op de barsten. Voor zowel HP/Compaq als Toshiba valt dit gewoon onder de garantie. Ik heb al heel wat Toshiba P100's onder handen gehad. Bij Toshiba voor die P100's dus wel, voor de meesten zelfs na de garantie periode!!! Een kennis van mij had mij een Acer notebook laten zien, helaas niet tijdig geklaagd. Via Acer dus geen garantie. Dat is dus heel slecht geregeld. Zo nu en dan kom ik een Toshiba tegen met slechte scharnieren, iha wordt dat coulant geregeld (Ik werk op dit moment bij een Toshiba repaircenter). Wanneer er iemand tijdig bij is, dan is vervanging van die scharnieren ook niet eens duur te noemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...