Ga naar inhoud

chipset mobo


Aanbevolen berichten

Ik ben opzoek naar een mobo met een via chipset. Ik heb even op azerty gekeken, maar ik zie daar maar 3 mobo's met een via chipset. maar helaas gaan die niet verder dan 1066 FSB. ik moet minimaal 1333 hebben. De rede is dat sins ik nu die ATI 4850 heb, mijn systeem onstabiel is. (overgens heb ik opnieuw windows geinstalleerd met alle updates) Ik heb vaker geroepen dat wanneer je ATI hebt, je beter met AMD kan draaien dan met intel. een boel mensen vinden dat onzin, maar dit is voor mij weer het zoveelste bewijs. Blue screens en exceptions tijdens gebruik van adobe audition en cubase zijn inmiddels weer aan de orde van de dag. Iets waar ik dus geen last van had met dezelfde opstelling (software en instellingen) maar dan met een Nvidia kaart. Ik denk dat het opgelost kan worden door een andere chipset te gebruiken. Verder heb ik alles getest. Geheugen, HD's, de zaak een beetje opgevoerd etc. maar tijdens de testen gebeurde er niets. Ook heb ik de nieuwste ATI drivers. Ik heb ook de Nvidia kaart (8800GTS XXX) er weer even ingehad. en whoala! geen bluescreens en exceptions tijdens het gebruik van adobe audition en cubase. De ATI kaart geeft in DXdiag als in 3Dmark geen enkel probleem. Ook met games is het een goedwerkende kaart. Na dit alles dus voor mij genoeg rede om mezelf te doen geloven dat intel en ATI niet samen onder 1 dak kunnen. Maar het zou evengoed kunnen dat adobe en cubase een conflict hebben met ATI... who knows. in iedergeval wil ik dat wel eens uitproberen met een andere chipset dus.
Link naar reactie
Ik denk dat je beter de conclusie kunt trekken dat het verstandiger is nvidia aan te schaffen dan te concluderen dat aangezien je bluescreens krijgt het wel aan intel moet liggen... Lijkt me per definitie onzin omdat intel voor crossfire heeft gekozen. Beetje de kip of het ei wat achterhaald is honderd jaar geleden door darwin waaruit blijkt dat de kip er eerder was;). Ati is gewoon wat slechter in het afleveren van goede drivers (op tijd). Dit vinden de ati fanboys natuurlijk niet leuk om te lezen maar ze kunnen niet anders dan mij in dit punt gelijk geven... Nvidia is er gewoon tijdig bij omdat ze meer geld stoppen in co-development. Overigens bij wisseling van 3dkaart merk wordt altijd aangeraden drivercleaners te gebruiken dan wel windows te formatten.
Link naar reactie
BSOD's en dergelijke betekenen gewoon dat ofwel je drivers niet goed zijn ofwel je kaart of bord kapot is. Anders zou hij gewoon moeten werken.... Als je een M8 bout bestelt bij de ene fabriek en een M8 moer bij de andere, dan moet het toch ook gewoon passen... Dat hele verhaal dat de kaart hetzelfde merk moet zijn als de chipset, of in ieder geval geen concurrent is klinkklare onzin.
Link naar reactie
Het zal best onzin zijn... Als jij het zegt... Maar wederom beleef ik hier dezelfde ervaring met een ATI kaart op een Nvidia chipset. Het heeft niets met intel te maken, maar zover ik weet heeft AMD geen Nvidia chipsets. en anders heb ik nog nooit een Nvidia chipset gehad op een AMD systeem. Het kunnen 1000 en 1 dingen zijn, Maar ik blijf erbij dat het te maken heeft met de combinatie Nvidia-ATI. Zoals ik al 8 jaar die ervaring heb. http://www.tweaktown.com/articles/1382/amd_790fx_vs_nvidia_780a_chipsets/ Je kan jezelf dus vragen stellen bij bovenstaande link... Maar het eerste wat er genoemd wordt achter AMD is ATI.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...