Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Op mijn pc gebeuren sinds kort vreemde zaken. Opstarten met een cdrom lukt niet; in de Bios is de cdrom als 1e geselecteerd. In mijn taakbalk is nu standaard de werkbalk ´snel starten´ uitgeschakeld; bij opnieuw instellen is het na een hernieuwde start weer hetzelfde. Na 10 to 30 minuten bevriest alles wat openstaat; ook als dit maar één willekeurig programma is. Ook automatische updates van Windows is nu uitgeschakeld en niet weer in te schakelen. Ik gebruik Windows XP Prof met de laatste updates. Waarschijnlijk is het het beste als ik dit opnieuw installeer of repareer, maar daarvoor moet ik met mijn Windoes cdrom kunnen booten en dat gaat dus voor geen meter. Alle onderdelen van mijn pc zijn 3 maanden oud en het nieuwste van het nieuwste, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Wie kan me op weg helpen hoe weer van cdrom te booten? Mijn dank zou groot zijn. Rob Gomes Brazilië
Link naar reactie
BIOS even resetten: of het batterijtje op je moederbord er even uithalen of (zie de handleiding van je moederbord) even 2 pennetjes met een schroevendraaiertje verbinden (kortsluiten). BIOS staat weer op standaard en waarschijnlijk kun je dan je zaakjes weer goed instellen. De drive doet het met niet-opstarten wel goed? Je zou eens kunnen beginnen met een systeemherstelpunt terugzetten.
Link naar reactie
ik denk dat je een virus hebt opgelopen . scan online met http://housecall.trendmicro.com/emea/ en ja format C is natuurlijk ook een optie . hoe gaat dat in zijn werk . pd starten druk op F5 of op F8 msi is ??? F10 . stel dan de boot volgorde in op dc<>dvd . dan de xp cd in de laden en rammelen maar . na de installatie wel meteen een goede virus scanner installeren. en vergeet niet de chipset en videokaart drivers er op te zetten
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...