Ga naar inhoud

Processor of MOBO??


Aanbevolen berichten

Zondag heb ik mijn nieuwe computer gebouwd en alles geinstalleerd. Vandaag probeerde ik mijn pc op te starten, maar na het bios scherm (waar windows zou moeten beginnen met laden) blijft het scherm meestal zwart. Af en toe krijg ik een BSOD (blue screen of death) waarna de PC herstart. Ik heb geprobeerd Windows opnieuw te installeren, maar tijdens het laden van de bestanden voor de setup, blijft de laadbalk hangen. af en toe loopt de laadbalk wel tot het einde maar ook dan krijg ik een BSOD. Wat ik al geprobeerd heb: -Geheugen verwisselen -Videokaart verwisselen -Hardeschijf verwisselen -Andere sata poort/kabel gebruiken voor mobo -Kabels gecontroleerd -DVD drive afgesloten -Bios defaults ingesteld Het lijkt mij dat het de processor of het moederbord is. Maar ik weet niet hoe ik erachter kom welke van de 2 het is (zonder extra processor). Iemand een tip?
Link naar reactie
Even een update: Nadat ik de CMOS clear start de pc wel EENMALIG op. Als ik hem weer opnieuw start heb ik dus hetzelfde probleem. Ik ga er vanuit dat het probleem dus in het moederbord zit. zou een bios update het probleem kunnen verhelpen of is het misschien een soort virus? Weet iemand ook of de garantie vervalt na een bios update. (anders kan ik het bord beter terugsturen).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...