Ga naar inhoud

Voeding stuk? Help!


Aanbevolen berichten

[quote:053e87f054="pcguy"]Volgens mij is dat een verwarring. Bij voedingen weet ik niet beter als dat je de verbinding in stand moet houden, en zo heb ik het zelf ook vaak zat gedaan. Haal je de verbinding weg dan gaat de voeding weer uit. Op het moederbord zitten 2 pinnetjes die aangesloten zitten op je aan-knop, als je die rechtstreeks verbind is dat inderdaad een pulsje wat je weer los laat. (Soms/vaak is dit draadje ook groen).[/quote:053e87f054]Geen idee welke verbinding je specifiek bedoelt die in stand moet blijven, het mag duidelijk zijn dat ik de twee dunne draadjes bedoelde die normaliter naar de aan- uitknop gaan. En die werken echt met een impulsje voor inschakelen.
Link naar reactie
Screenshot? Nee, heb ik zo niet meteen voorhanden en is ook niet nodig. Maar in een eerder bericht gaf je heel duidelijk aan dat je wist om welke twee puntjes het ging. Enige verschil is dat je die punten al bij voorbaat verbond (waarschijnlijk mede om geen schok te krijgen) en daarna pas de netspanning inschakelde. dat moet dus precies andersom. Eerst de netspanning inschakelen, waarna er eerst nog niets dient te gebeuren. Die twee puntjes moet je daarna even doorverbinden met een draadje of een paperclip. Dat doorverbinden doe je dus echt maar heel even, want dat doe je tenslotte met de aan- uitknop ook, die staat nl. ook niet permanent in, maar maakt alleen contact gedurende het indrukken. Die impuls die je daarmee geeft is noodzakelijk voor het inschakelen, vandaar dat eerst de spanning er op moet. Zo'n voeding werkt nl. met een houdschakeling bestaande uit een halfgeleider circuit, eerste impuls is inschakelen volgende impuls is uitschakelen.
Link naar reactie
[quote:3242721607="J. de Boer"][quote:3242721607="pcguy"]Volgens mij is dat een verwarring. Bij voedingen weet ik niet beter als dat je de verbinding in stand moet houden, en zo heb ik het zelf ook vaak zat gedaan. Haal je de verbinding weg dan gaat de voeding weer uit. Op het moederbord zitten 2 pinnetjes die aangesloten zitten op je aan-knop, als je die rechtstreeks verbind is dat inderdaad een pulsje wat je weer los laat. (Soms/vaak is dit draadje ook groen).[/quote:3242721607]Geen idee welke verbinding je specifiek bedoelt die in stand moet blijven, het mag duidelijk zijn dat ik de twee dunne draadjes bedoelde die normaliter naar de aan- uitknop gaan. En die werken echt met een impulsje voor inschakelen.[/quote:3242721607] [quote:3242721607="J. de Boer"]Screenshot? Nee, heb ik zo niet meteen voorhanden en is ook niet nodig. Maar in een eerder bericht gaf je heel duidelijk aan dat je wist om welke twee puntjes het ging. Enige verschil is dat je die punten al bij voorbaat verbond (waarschijnlijk mede om geen schok te krijgen) en daarna pas de netspanning inschakelde. dat moet dus precies andersom. Eerst de netspanning inschakelen, waarna er eerst nog niets dient te gebeuren. Die twee puntjes moet je daarna even doorverbinden met een draadje of een paperclip. Dat doorverbinden doe je dus echt maar heel even, want dat doe je tenslotte met de aan- uitknop ook, die staat nl. ook niet permanent in, maar maakt alleen contact gedurende het indrukken. Die impuls die je daarmee geeft is noodzakelijk voor het inschakelen, vandaar dat eerst de spanning er op moet. Zo'n voeding werkt nl. met een houdschakeling bestaande uit een halfgeleider circuit, eerste impuls is inschakelen volgende impuls is uitschakelen.[/quote:3242721607] Wat ik al vermoedde dus. We praten langs elkaar heen. Jij hebt het over de aansluiting op het moederbord, ik had het over de voeding helemaal onafhankelijk van het systeem en daarbij het doorverbinden van de groene draad die in de atx-stekker uitkomt. Ik bedoelde dus dit: [img:3242721607]http://www.ochardware.com/articles/psuvolt/images/labeledwiresmall.jpg[/img:3242721607] en jij bedoeld deze: [img:3242721607]http://www.bouweenpc.nl/uploads/1_1158921215.jpg[/img:3242721607] edit: Bij de atx stekker, wat ik bedoelde dus, moet je de verbinding in stand houden. Deze kan je vast maken voordat je er spanning op zet. Bij de andere manier met die stekkertjes/pinnetjes moet je eerst zorgen voor netspanning en dan even kort verbinden en dan start de pc op (nouja, dat is de bedoeling). De eerste manier kan je gebruiken om een voeding onafhankelijk van de pc te testen of te gebruiken voor een ander doel. De tweede manier gebruik je alleen als je denkt dat je aan/uit knop niet functioneert of als je de hardware los op tafel hebt liggen met benchen.
Link naar reactie
Ik heb even een foto gemaakt van de aansluitingen op mijn voeding. [URL=http://img181.imagevenue.com/img.php?image=89125_IMG_1664_met_cijfers_122_156lo.JPG][img:b49d543b13]http://img181.imagevenue.com/loc156/th_89125_IMG_1664_met_cijfers_122_156lo.JPG[/img:b49d543b13][/URL] Ik weet dat nr. 1 achter in de floppy zit en nr. 2 zit achterin de harde schijven en dvd-brander. Maar ik weet niet waar die andere 2 aansluitingen voor zijn. verder heb ik gekeken naar een nieuwe voeding die compatible is met een toekomstig nieuw systeem in deze kast(Intel Core 2 Duo E8400, Gigabyte EP43-DS3L, 1 Sata en 1/2 IDE harde schijven, Ati HD4850, 2/4 GB DDR2 800 Mhz, dvd-brander en minstens 2 koelers voor airflow/afzuiging). Ik dacht aan de volgende voeding: http://www.alternate.nl/html/product/Voedingen_tot_600_Watt_-/OCZ/StealthXStream_500W/-1066171/?tn=HARDWARE&l1=Behuizingen&l2=Voedingen&l3=tot+600+Watt Maar ik snap even niet wat men bedoelt met 5,25 inch en 3,5 inch stroomaansluitingen. kan iemand mij dat uitleggen? Is dit een goede voeding met genoeg aansluitingen voor mijn wensen?
Link naar reactie
Die kleine met 4 pennetjes is de P4 stekker, heb je nodig voor de pentium 4 en de Athlon 64, op mijn bord (p5b deluxe) zit echter al een 8 pins aansluiting. Die andere stekker weet ik ook niet, dat heb ik me al meer af gevraagd maar aan de nieuwere voedingen zitten ze niet eens meer en ik heb dan zoiets van ach ja laat ook maar. Fan kun je inderdaad instellen, dat is heel makkelijk, gewoon andersom vastzetten.
Link naar reactie
[quote:3b4a79b347="pcguy"]Die kleine met 4 pennetjes is de P4 stekker, heb je nodig voor de pentium 4 en de Athlon 64, op mijn bord (p5b deluxe) zit echter al een 8 pins aansluiting. Die andere stekker weet ik ook niet, dat heb ik me al meer af gevraagd maar aan de nieuwere voedingen zitten ze niet eens meer en ik heb dan zoiets van ach ja laat ook maar. Fan kun je inderdaad instellen, dat is heel makkelijk, gewoon andersom vastzetten.[/quote:3b4a79b347] Wat vind je van die OCZ 500 Watt voeding? Is die goed genoeg voor mijn nieuwe systeem?
Link naar reactie
OCZ Voedingen zijn goede voedingen, maar OCZ is dan ook geen fabrikant waarvan je verwacht dat ze rotzooi leveren. Of 500 watt voldoende is, ik ben niet zeker (omdat het voor mij al even geleden is dat ik alle ontwikkelingen volgde) maar ik ben geneigd om te zeggen dat het kan, maar dat je niet heel veel over houd. (ram en een paar casefans zijn doorgaans niet het probleem, maar een aantal harde schijven, sterke videokaart en flinke processor lusten nog wel wat). Zelf zou ik kijken voor een wat zwaardere zodat je bij eventuele uitbreidingen niet in de problemen komt. Die fan zou ook op de power fan connector moeten kunnen. Dat die dan niet daadwerkelijk in de voeding zit kan je systeem toch niet zien.
Link naar reactie
Je denkt dat ik beter zit met een voeding van 600 Watt of meer? Ik zag dat Alternate een Antec Earthwatts 650 Watt voeding heeft voor € 59,-. Dit is de goedkoopste 600+ Watt voeding die ik kan vinden. Is deze voeding compatible met het toekomstige systeem dat ik voor ogen heb? Of moet ik een voeding met 2 PCIe-stroomaansluitingen nemen voor toekomstige upgrades naar betere videokaarten waarvoor 2 PCIe-stroomaansluitingen nodig zijn? Welke andere merken leveren goede voedingen behalve OCZ? Is er soms ergens een test op internet te vinden over voedingen?
Link naar reactie
Ik heb bij Alternate de PC-Builder gebruikt om te kijken of mijn systeem mogelijk is om te maken. Bij de keuze voor een Antec Earthwatts 650W voeding met de Sapphire HD4850 Dual-Slot Fansink kreeg ik een conflictmelding: "De stroomsterkte van de voeding op de voor de grafische kaart gebruikte 12 Volt lijn is niet toereikend voor de gekozen grafische kaart. Kiest u alstublieft een andere voeding of andere grafische kaart". Kan iemand mij vertellen wat dit precies inhoudt? Ik krijg deze melding niet als ik de Club 3D HD 4850 512MB GDDR3 kies. Waar moet ik precies op letten of een voeding wel geschikt is voor een bepaalde grafische kaart?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...