Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik overweeg de aankoop van een "so-called" budget-pc. Hieronder versta ik een pc tot €400.- excl. monitor. De volgende modellen zie ik steeds terugkomen. - Acer M1100 - Acer M1200 Bovenstaande modellen verschillen amper. Er zit een klein verschil in de processor. De (on board?) videokaart is een ATI Radeon™ XPRESS 1200 Graphics. Ik zal nu mijn vragen helder proberen te formuleren: :) - Zijn bovenstaande acer-pc's goede opties? - Wat zijn andere (goedkope) pc's? - Welke pc zouden jullie nemen? Tot €400.- - Is de ati radeon 1200 beter dan een intel x3100? Bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Als je de aanbieding van 199 euro neemt, dan komt je incl. BTW idd. uit op 266,56 euro: http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_200?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd Verder is er weinig verschil tussen al die grafische oplossingen die geintegreerd zijn op het moederbord, geef eerst maar aan waarvoor je de PC wilt gebruiken. Dan kunnen we tenminste beoordelen of een dergelijke budget PC voor dat doeleinde wel geschikt is. Wil je bijv. iets zwaarders, dan kun je ook kijken naar de Vostro 410 voor 299 euro met Q6600 processor en HD2400Pro videokaart. Kost incl. BTW en verzenden 385,56 euro. http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/4x_vostro_410?c=nl&cs=nlbsdt1&l=nl&s=bsd
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties! Dell heeft zeker mooie aanbiedingen. De volgende spreekt mij wel aan: Dell VostroTM 410 Intel® CoreTM 2 Quad-processor 2.40GHz, 1066MHz, 8MB cache 2048MB 800MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2x1024] 250GB (7200rpm) Serial ATA Hard Drive with 8MB DataBurst™ cache 256MB ATI® Radeon™ HD 3650 graphics card en ook een pci-kaart (G). Incl. btw en verzenden voor €456,60!!!!! Vragen: 1. Goede setup? 2. Is de videokaart voldoende voor eenvoudig gamen? 3. Is de videokaart aan een analoge tv te koppelen? Tv out? S-video? Bedankt, Tymen
Link naar reactie
Je begint over een budgetpc, nou zit je al flink boven je budget, en wil je ineens gamen. Maar goed. De 3650 is een vrij lichte kaart, maar met lage instellingen is gamen vast wel mogelijk. Maar stel je er niet teveel van voor. Als je overigens zou willen upgraden, doe dat dan niet bij dell (veel te duur). Verder is het een heel aardige pc. TV-out is vrij standaard tegenwoordig, maar dat is bij dell wel uit te zoeken. En anders mail of bel je even.
Link naar reactie
[quote:e74eb5bef1="tym3n"]256MB ATI® Radeon™ HD 3650 graphics card 2. Is de videokaart voldoende voor eenvoudig gamen?[/quote:e74eb5bef1]Wat bedoel je met eenvoudig gamen, The Sims 2 of zo? Daarvoor heb je aan de HD2400Pro al genoeg. De meerprijzen zijn bij Dell te hoog, ik zou het eerst gewoon proberen met zo'n HD2400Pro. Valt die tegen, dan wissel je 'm zelf om voor bijv. een GeForce 9500GT, of even wachten op de HD4650. http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/20709 Zo'n 9500GT is weer een stukkie sneller dan zo'n HD3650.
Link naar reactie
[quote:700255231a="gerben"]Je begint over een budgetpc, nou zit je al flink boven je budget, en wil je ineens gamen. Maar goed. De 3650 is een vrij lichte kaart, maar met lage instellingen is gamen vast wel mogelijk. Maar stel je er niet teveel van voor. Als je overigens zou willen upgraden, doe dat dan niet bij dell (veel te duur). Verder is het een heel aardige pc. TV-out is vrij standaard tegenwoordig, maar dat is bij dell wel uit te zoeken. En anders mail of bel je even.[/quote:700255231a] Je hebt gelijk. Het ziet er alleen naar uit dat een deel van de pc toch gesponsord wordt. Vandaar de rekking van het budget. :wink:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
De voeding in zo'n Vostro 410 is ook niet bedoeld voor high performance kaarten, maar voor PCI-e kaarten die volledig via de PCI-e poort gevoed worden (zoals bijv. de Radeon HD4670). Wil je er een nog zwaardere videokaart in zetten, dan moet de voeding sowieso vervangen worden. Dan heb je ook gelijk een voeding met 6-pin PCI-e connector.
Link naar reactie
[quote:176813b165="tym3n"]. Ik ben erg positief over dell. Houd alleen rekening met de levertijd! In mijn geval twee weken. Mvg, Tymen[/quote:176813b165] Dat over die levertijd kan ik en zéker mijn zus over meespreken, ze heeft op 12 september een studio 17" inch laptop samengesteld bij DELL en direct betaald. De verwachte leverdatum was toen al 8 oktober! Bijna schandalig vind ik dat. Maar wat ik zo smerig vind, 2 dagen voor ze haar laptop zou moeten gekregen hebben, krijgt mijn zus een botte mail dat ze nog 3 weken extra zal moeten wachten. ( Is dit uberhaubt wel verantwoord?) De verwachte levertijd is nu uitgerekend op 26 oktober! Ik heb zo een gevoel dat dell een 'speciale' klant voorgelaten heeft, en hiervan zijn vele gewone consumenten zoals mijn zus wel even de duppe van. Outrageous!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...