Ga naar inhoud

aarlek eruit bij inschakelen/start


Mark-13

Aanbevolen berichten

Ik heb een Siemens 6100 siwamat. Prima machine tot heden, geen probleem. Vandaag, tijdens het wassen, is de aardlek geschoten. Nu kan ik de machine wel weer aanzetten maar op het moment dat je op start drukt schiet hij er weer uit. Dit ook bij bijvoorbeeld een \'Koud\' programma. Een programma waar dus het verwarmingselement niet voor aangaat. Wat zou de oorzaak nog meer kunnen zijn? Groet Mark
Link naar reactie
Ik heb het element erut gehaald en doorgemeten. Keurige weerstand van 0. Ik heb de stekker van de motor afgehaald en de machine weer ingeschakeld. Niets aan de hand, aardlek blijft er in, alleen de trommel draait niet maar dat is dan weer logisch. Het ziet er dus naar uit dat de motor een sluiting heeft. Als ik weer even tijd heb ga ik die er eens uithalen.
Link naar reactie
OK! Het element nog eens doorgemeten (over een pool en de aarde) en geen sluiting. Element in orde dus. Motor verwijderd, koolborstels eruit, alles eens goed schoongemaakt en schoongeblazen met de compressor. Alles weer gemonteerd en wat denk je: alles functioneerd weer prima. Geen problemen meer, aardlek blijft er in. Harry bedankt!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...