Ga naar inhoud

Machine schakelt na het wassen niet door


Wilma-4

Aanbevolen berichten

Word hij wel warm? Pompt de machine wel goed af? Knipperen er lampjes? Probeer de foutcode eens uit te lezen. Kies voor het 60 graden Wit/Bont programma en zet hem aan. Als hij draait, druk dan de toetsen Start/Pauze en Start Uitstel samen in en houd deze ingedrukt. Het Einde en Start/Pauze lampje gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
E42 staat voor probleem met de deur vergrendeling. Grote kans dat deur schakelaar defect is. http://www.onderdeelexpress.nl/Webwinkel/Wasmachine-onderdelen/Zanussi-wasmachine-onderdelen/4790-1249675131-Deurrelais-4-contacten-haaks-model.html Mogelijk kun je er bij door het bovenblad te verwijderen, anders moet je het manchet los halen door de spanring los te wippen. Controleer ook de stekker verbinding en kijk of er een verkleurde plek op de schakelaar zit.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Bij ons ook een probleem met de Zanussi zwg3143, heeft af en toe pauzes van 10 min tussen het wassen door, op programma D en F (witte bonte was) en doet al een aantal weken vreemd bij het centrifugeren, Een knal en dan stopt hij en knippert het lampje start/pauze. Heb ook foutcode uitgelezen; lampjes start 2x en 5x einde knipperde. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? ps heeft er toevallig iemand een service manual voor dit type wasmachine? bedankt voor je reactie.
Link naar reactie
E52: staat voor probleem met de tacho spoel of koolborstels. De elektronica ziet dat de motor niet (de juiste snelheid) draaid. Controleer de borstels, indien korter dan 15 mm deze vervangen. Controleer ook of ze spoepel in de behuizing kunnen schuiven en of alles niet onder het (zwarte) borstel gruis zit. Na vervanging eerst een wasbeurt zonder wasgoed draaien. Als hij stopt, kun je de trommel dan wel met de hand draaien of is hij vast geslagen door bv rotte lagers of iets wat tussen de trommel en kuip zit? Doe anders een test was zonder achterkant. Pas wel op met kinderen/huisdieren.... http://elektrotanya.com/electrolux_ewm1000.pdf/download.html van de elektronica module. Site is traag, even wachten en dan kiezen voor \"Get Manual\"
Link naar reactie
HarryO, alvast bedankt voor je reactie! Ik heb de motor al gedemonteerd gehad en hier naar de witgoedman geweest. Deze heeft ook de koolborstels eruit gehad en nagekeken. Borstels waren nog lang genoeg +/- 3 tot 3,5cm en veerde nog goed in en uit. Ook het raakvlak van de borstels nagekeken en zag er nog schoon en netjes uit. Trommel is na het wassen gewoon te draaien en klinkt ook normaal. Voel verder ook geen speling of iets dergelijks. Bedankt voor de manual! Dus dan neem ik aan dat ik \'t bij de tacho spel moet gaan zoeken... Nogmaals bedankt!
Link naar reactie
  • 4 weken later...
hallo ik heb een zanussi zwg 3143 die wast wel maar tot zover daarna gaat hij op pauze en dan kan ik hem handmatig laten centrufugeren nu las ik in dat als je de start pauze en start uitstel samen in drukt dat je een bepaalt lampjes patroon ziet knipperen de lampjes die bij mij knipperen zijn start pauze en einde die 2 samewn knipperen 2 x en dan einde lampje knippert 3 keer wat kan dit betekenen vriendelijke groet meneer van der meer.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Ook hier E52: elektronica stuurt motor aan maar krijgt geen snelheids indicatie terug. - Waren de borstels aan vervanging toe? - Zitten ze er nu goed in? - Tacho spoel goed? Meet deze door en geef de waarde even terug. - Motor en elektronica module vrij van koolborstels gruis? Graag het type nummer vermelden.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...