Ga naar inhoud

Binnentrommel Bosch WIM 5 los


JIP

Aanbevolen berichten

Wie o wie heeft meegemaakt dat de bevestiging van de binnentrommel losraakt. Ik wel dus, vraag mij af of dit te repararen is. De kunststof buitentrommel lijkt helemaal verlijmd te zijn, en demonteren is dan waarschijnlijk onmogelijk. JIP. Bosch WIM 5. WAA 28160FN/01
Link naar reactie
Wat bedoel je met \"bevestiging van binnen trommel\" Kun je de trommel horizontaal/vertikaal bewegen tov de kuip? Zo ja is het einde oefening en moet je de kuip en trommel in z\'n geheel vervangen. Volgens de http://www.bosch-home.nl/store/spareparts/Wasmachine/WAA28160FN/01 site is dit onderdeel nummer 249864 en kost 162,95. Kies voor \"Alle onderdelen en tekeningen\" en ga naar tabblad 3.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Je bent niet de enige. Ik heb net ook ontdekt dat we hetzelfde probleem hebben. Ik vind het wel een kwalijke zaak dat een machine van nog geen 5 jaar oud gewoon uit elkaar valt. Als het om de lagers zou gaan kan ik het nog begrijpen. Maar ik begrijp ook dat als de lagers van deze Bosch machines versleten zijn je ook de complete kuip moet vervangen terwijl het dan om onderdelen gaat van een paar tientjes. Maar helaas de machine is kapot en ben nu aan het twijfelen om een nieuwe te gaan kopen maar dan geen Bosch meer
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik bezit zelf precies dezelfde wasmachine WAA28161/01. 6 of 7 jaar geleden gekocht in de aanbieding bij de Praxis. Bij mij is de trommel afgebroken. je kan hem los van de kuip naar boven en beneden bewegen. De trommel kost meer dan de helft van wat de machine ooit heeft gekost. ik ben erg handig maar vind het niet meer waard om de kuip+trommel te vervangen. Vind het ook erg kwalijk dat de machine zo kort is meegegaan.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Zelfde probleem hier. Ik heb de machine 5 jaar gehad en hij is kapot. Dit terwijl ik alleenstaand ben en max 1 per week een was draai. Ik heb hem uit elkaar gehaald om te repareren omdat allen de lagers maar kapot zijn gegaan. Bij bijna alle machines kan je deze lagers vervangen. Helaas is het zo dat de kuip van deze wasmachine verlijmd zit. dit betekent dat je een hele nieuwe kuip moet bestellen. Deze kost bij Bosch 170€ en dat is zonder arbeidsloon. Oftewel als je het zelf doet is het al niet interessant, laat staan als je het laat doen, dan ben je meer kwijt aan repareren dan een nieuwe kopen. Oftewel qua duurzaamheid presteert deze machine een 1 En het niet kunnen vervangen van lagers vind ik ook erg schraal. Welkom in de wegwerpeconomie van Bosch Op zoek naar een nieuwe, en voor mij voorlopig ook geen bosch meer
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Toen ik de kogellager van onze 5 jaar oude wasmachine wou vervangen bleek dit onmogelijk. Er moest een compleet nieuwe kuip+trommel worden aangeschaft (kosten 166,11 euros). De wasmachine werkt weer, maar BSH Huishoudapparaten BV was niet bereid om de onderdelen te vergoeden. Wat mij opviel is, dat dit model (pruts-)machine alleen buiten de Duitse Bondsrepubliek wordt verhandeld.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Ook wij zitten blijkbaar met een afgebroken trommel op een Bosch WA28161FN :( Zowel Bosch als de leverancier Modern houden zich van de domme „we kunnen niets zeggen over restwaarde i.v.m. conformiteitsbeginsel, we kunnen wel een monteur voor 60 euro langs sturen“ . Een monteur kan ik zelf wel regelen, de vraag is alleen wie gaat het betalen? Het lijkt er op dat Bosch met dit type een slecht product op de markt heeft gebracht, niet wat we gewend zijn van een \" kwaliteits fabrikant\". Volgens Bosch heeft deze wasmachine een economische levensduur van 10-15 jaar ! Na 6 jaar mag een trommel niet zomaar afbreken, dat is geen slijtage geval. Als de machine nog 4 jaar mee had moeten gaan kan het niet zo zijn dat wij voor alle kosten moeten opdraaien. Maar zowel Bosch als Modern geven geen service. We staan er als consument weer lekker machteloos. Geen Bosch maar ook geen Modern meer voor ons
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
2015 december Bosch heeft waarschijnlijk niets geleerd, vandaag tijdens het wassen brak de bevestiging binnen trommel van de aandrijf as af. de wasmachine type WAA28161FN/29 was nov j.l. 4 jaar oud en kan nu naar de schroothoop. reparatie met aankoop nieuw trommel nauwelijks goedkoper dan een nieuwe (Geen Bosch of Siemens meer) Bedankt Bosch met geen groet van Ben.
Link naar reactie
  • 11 maanden later...
Klopt, maar is maar bij een bepaald aantal modellen en bouwjaar mogelijk. De eerste serie was gelijmd maar had nog wel de "vleugels" waar je een boutje door heen kon draaien. De modellen daarna hebben dit ook niet meer en dan is het risico wat je neemt om het zelf te lijmen wel erg groot als hij niet in de badkamer staat.
Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Ik heb een bosch WAA 28261 van 4,5 jaar oud waar dus ook de bevestiging van de binnentrommel is afgebroken. Dus waar bosch vermeld dat een machine minstens 10 jaar meegaat blijkt in de praktijk anders te zijn!!! Hoog uit 4 a 5 jaar ga daar maar van uit ! Hij kon gemaakt worden voor 397,00 euro en hij koste 405,00 eoro.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Er zijn twee soorten trommels. Een kun je uit elkaar halen of een die niet demontabel is. In het laatste geval moet je de hele trommel met huis vervangen. Er zit aan de achterzijde van de trommel een driedelig kruis dat gebroken is. Daarvoor moet je de hele machine demonteren. Hier staat een goede beschrijving op youtube. > https://www.youtube.com/watch?v=XaFF2-Rl8Nc < Als je handig bent kun je het zelf maar ivm de kosten voor onderdelen..... Koop een andere op marktplaats voor €50.00 dat is sneller en goedkoper.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...