Ga naar inhoud

AEG Lavamat 54840


Aanbevolen berichten

Geachte lezer(s), Mijn AEG L54840 van bijna 4 jaar oud (01-08-2008) begon gister ineens heftig te bonken tijdens het centrifugeren. Het wasprogramma is nog wel afgemaakt gelukkig. Nadat ik de was eruit had gehaald, zag ik dat de trommel van voor naar achter te bewegen was (veel speling). Ik heb de boven- en achterplaat er af gehad en vervolgens heb ik de snaar van de motor/trommelrad (oid) verwijderd. Als ik de trommel handmatig ronddraai (aan dat rad, dus trommel lijkt me niet afgeknapt van het kruis), dan hoor ik geen \'rauwe\' lagers. De ophangveren bovenin zitten beide vast en zijn niet slap. Ik heb geen idee, of de schokbrekers nog goed zijn. Wie heeft er enig idee, wat dit zou kunnen zijn? Schokbrekers?
Link naar reactie
Ik verwacht niet dat je een schokbreker probleem hebt. Kun je de trommel tov de kuip bewegen of bedoel je dat de kuip naar voren/achteren kan bewegen. Het laatste hoort ook te kunnen, het eerste niet. Mogelijk heeft de machine gewoon een onbalans gehad door het niet goed verdelen wan het wasgoed voor het centrifugeren. Wat had je er aan wasgoed inzitten en hoeveel?
Link naar reactie
Ik kan de trommel van voor naar achter bewegen. Normaal zit hier ook wel wat speling in, maar dat is echt minimaal. Als ik bv zeepresten wilde verwijderen uit de \'rubberen ring\', dan kwam ik maar met moeite met mijn vingers hier tussen. Nu heb ik hier erg veel ruimte. Ik had de wasmachine beladen met handdoeken, hoeslakens, washandjes.. zeg maar een witte was. Gewicht zal zo\'n 4 tot 5kg zijn geweest.
Link naar reactie
Laat je leverancier hier naar kijken en gebruik hem verder niet. Als je de trommel naar voren/achteren kunt verschuiven tov de kuip dan heb je een gebroken/los trommel kruis. Afhankelijk van het type kuip kan deze uit elkaar of is het een samen gesmolten versie.
Link naar reactie
Ik ga morgen maar eens langs de Harense Smid. Kijken of er nog 1 of andere coulance regeling mogelijk is. Als ik de reviews van dit model bekijk, dan ga ik hier niet veel geld meer in stoppen. Nog geen 4 jaar gebruikt en gemiddeld 3 wasjes per week. Met regelmaat een 95 kookwas gedraaid en nu al stuk. Ben mij al aan het orrienteren op een andere en neig naar een Samsung WF0704F7V.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Geachte lezers, Mijn AEG L54840 van 4 jaar oud (25-08-2008) stopte halverwege een katoen wasprogramma. De machine pakt water en pompt deze ook af, maar draait niet meer rond. Monteur bij geweest en concludeerd dat ik erg veel was en dat de motor versleten is. Motor hoor je ook een beetje tikken. Zal ik de motor laten reviseren met het risico dat er dadelijk misschien ook een nieuwe pomp/lagers inmoeten, of een nieuwe machine aanschaffen??
Link naar reactie
Ik spreek niet snel een monteur tegen die op lokatie gekeken heeft maar ik geloof niet in een \"versleten\" motor. Wel in versleten koolborstels. Controleer de lengte hiervan. Indien korter dan 15mm deze op voorhand vervangen. Na vervanging eerst een wasbeurt draaien zonder wasgoed. Lees de foutcode eens uit. Zet de machine op 60 graden katoen en zet hem aan. Druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Kort samen in en houd ze ingedrukt. Het lampje Start/Pauze gaat nu knipperen in een Geel/Rood of Rood/Groen patroon. Wat is dit knipper en kleur patroon? Gokje: 5x geel/2x rood of 5x rood/2x groen?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...