Ga naar inhoud

Water wordt niet meer weggepompt


Aanbevolen berichten

Hallo, Hopelijk kan iemand ons helpen...Wij hebben een Miele W4446 van ongeveer 6 jaar oud. Sinds kort geeft hij tijdens het wassen de melding: close the stopcock (afsluitkraan), begint hij te piepen en stopt hij met het wasprogramma. Bij het opendraaien van het klepje onderin blijkt dat zich daar water verzamelt en dat deze niet meer goed weg wordt gepompt. We kunnen het water weg laten stromen via het gaatje aan de onderkant, maar er blijft ook nog water achter. Pas als we de wasmachine schuin houden dan stroomt al het water daar weg, maar vloeit dit ook weg via de onderkant, waardoor de vloer blank komt te staan. Nadat al het water weg is verdwijnt de melding en stopt het programma. Hij zegt dan weer: Kies programma. Eerst was dit telkens als het programma bijna afgelopen was en konden we hem nog gebruiken door het water telkens handmatig weg te halen, maar sinds kort begint hij al na 10 minuten te piepen, waardoor we niet meer kunnen wassen :S Het is wel zo dat de eerste keer dat we het putje onderin leeg lieten lopen, er metalen stukjes van een centimeter of 5 uit kwamen. Later kwam er ook nog andere troep uit zoals muntgeld en knopen enzo. We dachten eerst dat hij verstopt was en het leek ook te zijn opgelost (heeft een paar programma\\\\\\\'s gedraaid zonder melding). Na een paar keer begon de ellende echter opnieuw en nu blijft hij deze melding geven tijdens iedere wasbeurt. Eerst pas aan het einde van het programma, maar nu dus ook al aan het begin. Misschien ook nog relevant om te vermelden: We zijn een half jaar geleden verhuisd en dit ging wat hardhandig omdat het ding zo zwaar is...Maar goed hij heeft het 7 a 8 maanden zonder problemen gedaan. Weet iemand misschien wat er aan de hand is? Wij zijn echt radeloos. De pomp lijkt nog te werken. als je het putje opendraait tijdens de melding hoor je een pompend geluid, maar het water wordt alleen niet weggepompt. Heeft iemand een idee of hij alleen verstopt is, of echt kapot ofzo? We kunnen hem ook niet openmaken, want je hebt een speciale schroevendraaier nodig (schroeven met een sterkop). Denken jullie dat reparatie nut heeft, of denken jullie dat hij alleen verstopt is en dat we beter gereedschap kunnen kopen om de wasmachine zelf open te maken. Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties, wij weten echt niet wat te doen. Groeten een radeloos stel.
Link naar reactie
Wat bedoel je met klepje onderin? De ronde klep voor de pomp? In de pomp blijft altijd water achter, dit omdat de pomp het laagste gedeelte is en omdat dit ook zorgt voor een stank afsluiting. Controleer nogmaals de pomp op verstopping. Controleer ook of je met je vingers het schoepje soepel in beide richtingen rond kunt draaien. De melding \"close the stopcock\" betekend dat er een lekkage is geconstateerd en dat de Aquastop in grijpt. De kraan moet je dan zelf als extra beveiliging nog dicht draaien. Mogelijk zit er in de slang tussen de kuip en pomp nog een verstopping en is deze slang ook lek geprikt. Weet je nog hoe de metaal delen er uit zagen? Is dit iets uit de machine of iets wat in je kleding is blijven zitten? De schroef die jij noemt heet Torx en kun je met een Torx schroevendraaier los maken. Deze is verkrijgbaar bij iedere bouwmarkt of gereedschap winkel. (Je kunt ook losse bitjes krijgen als universeel setje) Ik weet zo niet hoe deze machine los moet. Haal als eerste het bovenblad er eens af, mogelijk zie je waar hij lekt. Advies (en eis van Miele): transport van deze machine altijd uitvoeren met de transport beugels er in. PS: waarom zet je de machine niet Nederlands talig? Zie hiervoor http://www.gebruikershandleiding.com/Miele-w-4446-wps/preview-handleiding-59707.html @ Paul: Kun jij verder helpen met uitleg van demontage?
Link naar reactie
Goedemiddag Harry, Erg bedankt voor je snelle reactie. Wat ik bedoel met klepje is een deurtje van ongeveer 15 bij 20 centimeter links onderin bij de wasmachine. Als je dit deurtje openmaakt, dan zie je een schroefdop die de waterafvoer afsluit. Als ik die dan opendraai tijdens het piepen, dan stroomt er zo een emmer water uit. Er zit inderdaad een ronddraaiend ventilatorvormig dingetje in het gat onderin. Dit kan wel draaien, maar niet vrij. Ik voel (lichte) weerstand als ik het ventilatortje beweeg. Hij maakt ook een soort van klotsend geluid met tussenpauzen van een aantal miliseconden waarbij je water hoort bewegen als hij nog aan staat, maar het water stroomt dan niet weg. De metalen deeltjes zagen er uit als soort van schilfers van een plaat. Ik geloof sterk dat deze van de wasmachine afkomstig zijn en leken zeker niet afkomstig te kunnen zijn van kleding. Ik zou niet weten hoe ik het bovenblad eraf zou moeten krijgen. Ik ben nu niet thuis, dus ik kan het nu niet onderzoeken, maar had er eerder wel naar gekeken en hij leek er in ieder geval niet af te kunnen. Ben vergeten of deze ook vast was geschroefd met die Torx gevallen. Wat ik me herinner is dat hij leek te zijn vastgeplakt?? Misschien inderdaad toch handig om eerst te proberen of ik de wasmachine open kan maken. Ga vanmiddag wel even naar Gamma voor zo een Torx schroevendraaier. Mijn vriendin wilde de wasmachine op zijn kop kantelen, omdat ze denkt dat de onderkant open is. Maar dat leek mij geen verstandig idee. Je hebt helemaal gelijk over die beugels trouwens. Mijn vriendin \\\'herinnert\\\' mij er de laatste tijd ook regelmatig aan dat ik die had moeten gebruiken..:( Mochten we verder komen, het oplossen, of er achter komen wat er aan de hand is, dan zal ik het hier posten. Als jij misschien weet hoe het bovenblad eraf moet, dan hoor ik het graag. Groeten, Jeroen
Link naar reactie
Hoi hoi Water blijft er altijd achter in het pompbuis hier hoef je geen zorgen over te maken. De pomp met een beetje weerstand is ook normaal Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn Water op de bodemplaat duit op lekage van bijv het manchet of slang van de trommel naar de pomp Wat betreft het afpompen is vaak de oorzaak van verstopte ontluchtingsslangen Begin met de voorkant en de zijkant er af te halen Durf je dit niet dan zou ik een monteur laten komen Ik weet net waar je vandaan komt anders zou ik je ook willen helpen of je willen helpen aan een goed adres Over die metalen schilvers ben ik een beetje huiverig want dat duid op een gebroken of slechter wordende trommel. Zit er als de de trommel met de hand een slinger geeft een slag in of is hij mooi rond Laat wat horen of je er uitkomt Mvgr
Link naar reactie
Beste anoniem, Ben net thuis gekomen en heb gekeken of de bovenkant er makkelijk af kan. Dit lijkt makkelijk te lukken als ik de schroeven aan de achterkant los kan maken. Helaas heb ik pas morgen de tijd om de schroevendraaier te halen. Vandaag openmaken gaat dus niet meer lukken. De trommel draait nog wel mooi rond. Ik wil morgen dan ook eerst even kijken of het slechts om verstopping gaat en ik het misschien zelf op kan lossen. Ik zal morgen mijn bevindingen posten. Mochten er dingen kapot blijken, dan houdt ik me aanbevolen voor hulp. Ik woon zelf in Den Haag overigens. Morgen meer. Groeten, Jeroen
Link naar reactie
Het bovenblad gaat eraf doormiddel van de 2 schroeven die aan de zijkant zitten achter de 2 dopjes Ik kan even niet voor me halen of dit een machine met een grote deur is of een normale want daar zit verschil in Ik ken een adres die op woensdag bij jou werkt is een erkend bedrijf met veel ervaring daar betaal je 63 euro voor een halfuur +voorrijkosten Maar eerst eens kijken of ik je zo kan helpen
Link naar reactie
Het bovenblad gaat eraf doormiddel van de 2 schroeven die aan de zijkant zitten achter de 2 dopjes Ik kan even niet voor me halen of dit een machine met een grote deur is of een normale want daar zit verschil in Ik ken een adres die op woensdag bij jou werkt is een erkend bedrijf met veel ervaring daar betaal je 63 euro voor een halfuur +voorrijkosten Maar eerst eens kijken of ik je zo kan helpen
Link naar reactie
Nog even een reactie van mijn kant. We hebben vandaag een Torx schroevedraaier gekocht. De bovenkant konden we er hiermee afschroeven. Helaas waren de schroeven aan de zijkant te groot om open te draaien en van de bovenkant kun je behalve de trommel en wat draden niets zien. Ik zit er toch over te denken om hem te laten repareren, of is het vervangen van zo een slang een makkelijke klus? Aan anoniem: Die 63,- is dat inclusief of exclusief voorrijkosten? Mocht er een slang lek zijn, hoeveel zou het totale kostenplaatje dan worden? Wil hem eigenlijk voor volgend weekend wel werkend hebben, dus zou fijn zijn als er weinig wachttijd is en er eventueel ook \'s avonds langs kan worden gekomen? Alvast bedankt voor uw bericht. Mvg, Jeroen
Link naar reactie
Hoi Jeroen Die 63 euro is incl voorrijkosten en arbeidsloon Ik heb even op internet naar onderdelen zitten te kijken en een berekening zitten maken ik denk dat je totaal tussen de 125 en maximaal 150 euro kwijt bent. En at is deze machine zeker nog wel waard Ik zou bellen of mailen met de Miele speciaalzaak Info@mielespeciaalzaak.nl 075-6172071 Die hebben mij en andere ook al goed. Geholpen leg dan goed uit dat je steeds water onderin de machine hebt en dat je denkt dat er of een machet of een andere slang lek is Graag hoor ik van je hoe de klacht is opgelost en wat het was en de kosten waren om ook andere in de toekomst te kunnen helpen Mgr. Anoniem
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Hallo allemaal, Sorry dat ik niets meer had gepost, maar we hadden de juiste schroevedraaier niet en daarna zijn we met vakantie geweest. Na 2 weken ontspanning staat die wasmachine thuis weer op ons te wachten. Vandaag zijn we met de juiste schroevedraaiers weer vol goede moed weer met de wasmachine aan de slag gegaan. Helaas zat het weer niet mee, schroeven gaan allemaal open, maar verder ook niet. De schroeven van de zijkant zitten ook achter het blad van de voorkant, dus die moet eerst open. Hier zitten alleen 2 kleine schroeven in de deuropening en een grote in het midden bij de trommel. Als ik deze opendraai, gaat de masmachine niet open. Weten jullie misschien hoe ik hem kan demonteren? Alvast bedankt voor jullie berichten! Met vriendelijke groet, Jeroen
Link naar reactie
Wat je moet doen is de plint verwijderen die zit of met 2 schroeven die achter de dopjes zitten. Of hij zit geklemt en dan moet je hem gewoon naar Voren trekken Dan zie je links onder de schroef van het zijpaneel. En aan 2 kanten de schroeven van het voorpaneel Als je die los hebt is het paneel los en zit je alleen nog met het manchet die vastzit zelf laat ik die vaak vastzitten en trek het voorpaneel iets naar beneden en dan naar rechts dan kan je bij de laatste 2 schroeven Zelf zet ik dan het voorpaneel er weer vast op zodat ik de machine weer met water kan testen Als het zijpaneel er wat is moet jij de slang die het pomphuis naar boven loopt en het y stukje en het slangetje wat daar aanvast zit schoonmaken let er wel op dat je eerst het filter leeg laat lopen anders loopt al het water op de grond Als alles weer in elkaar zit zijpaneel er nog af start je de machine weer en vullen en daarna weer afpompen ik dek dat je probleem dan is opgelost Anders hoor ik het wel ook als het gelukt is hoor ik het graag
Link naar reactie
Beste Witgoedexpert, Bedankt voor je instructies. Wat bedoel je precies met de plint en het voorpaneel? De bovenkant gaat eraf met 2 schroefjes aan de zijkant en de achterkant. Het blad met de knopjes zit er dan nog op. De linkerkant bij de la van het wasmiddel kan ik wel iets naar voren trekken. Dan zie ik de schroeven van de zijplaat. Hier kan ik dan echter niet bij met mijn schroevedraaier. De linkerkant van het blad met de knopjes zit echter vast en die gaat ook niet los. Ik ben bang als ik krachtzet dat hij dan afbreekt...Ik zal nog even goed zoeken naar schroeven. Ik denk dat als ik het blad met de knopjes eraf kan halen ik bij de schroeven van de zijkant kan komen. De voorkant bij de trommel weet ik echter niet hoe ik die naar voren kan trekken. Maar als ik het goed begrijp moet ik eerst het blad met de knopjes eraf halen? Alvast bedankt voor uw reactie. Met vriendelijke groet, Jeroen
Link naar reactie
Hoi ik snap dat je het zelf wilt gaan doen maar je moet toch een klein beetje handig zijn anders krijg je problemen vertel eens precies wat je los hebt of nog niet Eef foto zou ook heel erg helpen of iets op YouTube Anders raad ik je echt aan om een monteur te bellen woensdag kan die zaak die ik al eerder heb gezegd langskomen en dan ben je zeker van een goede reperatie.
Link naar reactie
Hoi ik heb nog even zitten kijken maar dit model maar dit is een ander model als waar ik aan gedacht had deze is erg moeilijk open te maken aangezien ook het bedienings paneel eraf moet ik heb dit dit al eerder gedaan maar. Dit is zeker geen klus voor iemand die er geen verstand van heeft ik zou toch gewoon een monteur laten komen dan ben je voor die 63 euro veilig voor een goede reparatie Mvgr
Link naar reactie
Beste witgoedexpert, Het probleem is nog steeds niet opgelost. We kunnen de wasmachine niet open krijgen. Door de wasmachine schuin te houden en het water van de bodemplaat weg te laten lopen kunnen we de wasmachine nog wel gebruiken, maar het blijft natuurlijk wel erg irritant. In ieder geval erg bedankt voor het meedenken. Ik denk dat we uiteindelijk wel een monteur hiervoor gaan inschakelen aangezien ik het inderdaad niet durm om het de plaat met elektronica eraf te halen. Zodra wij dit hebben gedaan en het probleem bekend is, zal ik het nog even posten, misschien heeft iemand hier dan in de toekomst nog wat aan. Met vriendelijke groet, Jeroen
Link naar reactie
Hoi ik snap dat het inschakelen van een monteur een dure keuze is maar als het water in de bodemplaat te hoog word kan je ook nog de print opblazen door kortsluiting in de vlotterschakelaar dan ben je zeker 300 euro kwijt De slang die waarschijnlijk vervangen moet worden kost maar 30 dus ik zou het heel stom vinden om hiermee door te blijven draaien Anders wil ik deze machine wel van je overkopen
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...