Ga naar inhoud

storing wasmachine AEG L 74819


Hub-1

Aanbevolen berichten

Wie kan me helpen Wij hebben een storing onze wasmachine AEG L 74819 , hij is 4 jaar oud. ik heb zover alles nagekeken maar niets gevonden,hij geeft ook geen erro code aan,als ik de machine aanze draaid hij ongeveer een kwartier en dan stopt hij er mee de pomp wordt ook niet geactiveerd op centrifugeren draaid hij een paarminuten en pompt even.
Link naar reactie
Zijn meerdere oorzaken mogelijk. Probeer de foutcode eens uit te lezen. Zet de machine aan op 60 graden Wit/Bont en start hem op. Als hij begint, druk dan de toetsen Voorwas en Spoelstop samen in en houd deze ingedrukt totdat er een melding op het display komt. Wat is deze melding? Mogelijk gaan de lampjes Einde en Start/Pauze ook knipperen. Wat is dit knipper patroon?
Link naar reactie
E35 staat voor te hoog water nivo door het blijven hangen van het inlaat ventiel. In theorie zou de pomp juist wel moeten gaan draaien om het overstromen te voorkomen. Blijft hij inderdaad water nemen? Zo ja dan is er iets met het inlaat ventiel, zo nee dan heb je een probleem met de nivo regelaar(s). Verwijder bovenblad. Zoek de nivo regelaar(s) (= ronde schijf of bus met draden en een rubber slangetje) Trek het slangetje hier van af en blaas het slangetje goed door. Sluit hem weer aan en probeer opnieuw.
Link naar reactie
E52 staat voor probleem met de tachospoel. Deze meet de draaing van de motor maar is in de praktijk bijna nooiit defect. Controleer de lengte van de koolborstels van de motor. Indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Controleer ook of ze goed in hun houder kunnen schuiven. Als dit wel goed is controleer dan of de tacho spoel (zit op de kop van de motor) wel vast zit en of het magneetje op de as van de motor wel vast zit.
Link naar reactie
Hoi Haryo Ik heb de koolborstels gecontroleerd zijn prima ,het magneetje van de tachogenerator zit goed vast,hij geeft nog fout code E52 aan Als je hem aan zet draait hij ongeveer 10 min. hij wordt ook niet meer warm,doet niets meer. spoelen doet hij ook niet, en even min centrifugeren ,soms krijgt de trommel een puls. Zit fout niet in de stuurmodule elektronica? Als dat zo is, is de reparatie dan zo duur dat we beter een andere machine kunnen kopen ! Bedankt voor de moeite Gr. Hub
Link naar reactie
HOI Harryo Inderdaad de print plaat was op een plaats zwart van koolborstel stof ,schoon gemaakt met alcohol, ik dacht opgelost,helaas niet, hij draad een kwartier en bleef weer stilstaan . Hij geeft nog altijd code E52 aan Wat nu nog Gr.Hub
Link naar reactie
hallo Harryo Op centrifugeren pompt hij eerst even dan draait die zes minuten waarvan even opvolle toeren dan stopt hij met draaien ,ende klok loopt door en blijft op een minuut staan. Metspoelen krijgt hij soms een hele korte draai puls gr.
Link naar reactie
Ik heb geen idee wat de module kost. Je kunt een voorgeprogrammerde bestellen, die is het duurste, of de \"lege\" versie die dan door de monteur via speciale software geconfigureerd word. Meet voor de zekerheid de tacho spoel nog eens door. Deze moet zo rond de 140 Ohm zijn. Wat ook nog kan is dat de temperatuur beveiliging van de motor gammel is. Verbind hiervoor de pennen 6 en 7 op de motor door. http://elektrotanya.com/electrolux_ewm_1000_platform_sm.pdf/download.html Jij hebt de EWM1000Plus. Site is traag, even wachten en dan zoeken naar \"Get Manual\"
Link naar reactie
Hoi Harryo Nog eenmaal Ik heb de triacs vervangen met weinig resultaat, hij draait nu tien munten langer,als je hem dan reset dan draait hij weer precies weer twintig minuten ,kortom hij doet telkens precies het zelfde , dit lijkt me geen los contact . hij geeft nog altijd code 52 aan. Sorry voor de overlast Gr. Hub
Link naar reactie
Hallo Harryo nogmaals bedankt voor al je advies, het is bijna zeker de tacho spoel, de ene keer meet hij niets,en kan zomaar 190ohm meten , ik heb hem wel gemeten toen hij van de magneet afwas.Nu moet ik bij de leverancier van de was machine zoon ding proberen te krijgen .{ misschien opgelost} Gr . Hub
Link naar reactie
Hoi Harryo Dit is de laatste keer probleem opgelost De leverancier kon geen tacho spoel bestellen ik moest de motor er bij nemen , koste meer als 300 euro. Toen heeft mijn zoon de aansluiting van de spoel uit gefraist en op nieuw gesoldeerd en weer in gegoten .Wasmachine werkt weer perfect. Harryo bedankt.
Link naar reactie
  • 5 jaren later...
E66: problem met de aansturing van het verwarmings element. Controleer eerst het element. Moet tussen de 25 en 50 Ohm zijn en oneindig tov aarde. Controleer de bekabeling tussen het element en de elektronica module. Controleer de elektronica module op losse contacten, gesmolten/verkleurde relais, gesprongen onderdelen en koolborstel gruis.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...