Ga naar inhoud

Wasmachine 2 jaar niet gebruikt!


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Ik heb een 2de-hands Miele bovenlader. Type W 155 F. Op zich een prima machine, denk ik. Het probleem is dat hij 2 jaar niet gebruikt is. Ik durf hem niet zomaar aan te zetten. Moet ie niet eerst \"behandeld\" worden? Ontkalken met azijn of soda? Ik hoop dat er iemand een oplossing heeft. Groetjes, Catherina
Link naar reactie
In theorie zou hij het gelijk moeten doen. Dit is echter voor een groot gedeelte afhankelijk van hoe hij gebruikt is en waar hij die 2 jaar gestaan heeft. Als de machine schoon van binnen was en in een ruimte heeft gestaan waar het niet gevroren heeft zou hij gelijk moeten doen. Als en water in is blijven staan heb je kans dat dit voor een groot gedeelte verdampt is en dat er nu alleen nog maar zeep prut in de trommel zit. Sluit de machine aan en probeer eerst Pompen/Centrifugeren. Gaat dit goed kies dan voor Miniwas, dit is een versneld 40 graden programma. Werkt dit ook kies dan voor 95 graden Wit/Bont en doe er evt een machine reiniger bij. Azijn mag ook, Soda niet. Soda tast aluminium aan en Miele gebruikt een aluminium legering voor hun trommel kruis. Blijf bij de eerste 2 wasjes in de buurt van de machine en let goed op lekkage.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...