Ga naar inhoud

Help mij mijn wasmachine is gestopt!!


Irene-2

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een Marijnen CMF florijn Typenr.: p6848645 Nu is die tijdens het wassen ineens gestopt toen die het spoelprogramma zou gaan doen. Nu heb ik hem één keer helemaal leeg laten lopen en toen opnieuw aan gezet maar ook toen stopte die weer bij het spoelprogramma en dan staat die op einde te knipperen en te piepen. Wat kan dit zijn? Want hij doet nu helemaal niets meer alleen de lampjes van de programma\'s branden nog als ik aan de knop draai maar verder niets meer. En wat gaat dit kosten want ik heb eigenlijk helemaal geen geld om hem te laten maken door een monteur maar geld voor een nieuwe is er ook niet helaas!! Maar ik heb wel 4 kinderen dus als ik nu niet meer kan wassen dan loopt de was wel heel snel op! Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Kies eens voor alleen afpompen. Hoor je de pomp dan lopen? Wat is het knipper en of piep patroon? Kies eens voor centrifugeren: gaat de trommel dan ook draaien? Probber de foutcode eens uit te lezen. Kies voor 60 graden Witte was en zet hem aan. Als hij begint druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd deze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen. Wat is dit knipper patroon?
Link naar reactie
Foutoce E2x staat voor probleem met de afvoer pomp. De pomp zit vast of verstopt. Laat de machine leeg lopen via het slangetje naast de pomp. Draai de dop los en controleer het filter. Controleer ook of het schoepje van de pomp wel soepel in beide ricgtingen kan draaien en vole in de beide gaten aan de zijkant van de pomp behuizing. Als je niets kunt vinden kan er ook eeb verstopping in de slang tussen de kuip en pomp zitten. Controleer dan deze slang, vooral omdat er een eco-bal in zit die kan blijven plakken. ( Onderdeel 110 op http://www.buyspares.co.uk/aeg/washing-machine/l12710-91465330900-20030321/catalogue.pl?shop=aeg&path=108434&model_ref=295135&illustration_ref=139933 van technisch gelijke machine.) Verwijder hiervoor de achterkant.
Link naar reactie
Tot nu .toe al heel erg bedankt Harry. Maar chips toen ik het slangetje nog maals wou pakken om de machine leeg te laten lopen om te kijken of er in het slangetje of in het filter nog iets van rommel of zo zat is het los geschoten!! Toen kwam het water dus niet uit het slangetje maar onder de wasmachine zelf vandaan en nu? Volgenst mij kan ik niet aan de onderkant van de machine komen dus moet ik dan de achterkant open maken en kan ik er dan makkelijk bij? Wat een ramp zeg als je wasmachine niet op een simpele manier gewoon het wasje draait. Maar één ding er zat geen rommel in het slangetje en niet in het filter en voor zo ver ik er in kon voelen ook niet in het stukje richting de trommel.
Link naar reactie
Heel erg bedankt Harry voor je hulp!! Ik had het zelf echt niet kunnen ontdekken. Het is me gelukt toch via de onderkant want mijn machine kan vanachter niet opengemaakt worden is één geheel heb het slangetje er weer op en de machine weer aan staan nu meteen maar even met een reinigingsmiddel speciaal voor de machine en voor zover het er nu uitziet gaat het helemaal goed dus heel erg bedankt voor je reactie\'s.
Link naar reactie
Helaas was ik iets te snel positief!! Ik heb alles kwa leidingen schoon en leeg gemaakt maar toch blijft de machine de zelfde foutcode geven wat kan het nu nog zijn? Is het dan misschien een electrische storing? En wat kan ik daar dan aan doen? Het belangrijkste nog is dit zelf te verhelpen of moet er dan nu toch een monteur bij gaan komen?
Link naar reactie
Er zijn nog meerdere oorzaken mogelijk, dit is echter afhankelijk van het knipper patroon. Kies weer voor 60 graden Wit/Bont en zet hem aan. Druk de toetsen Start/Pauze en Extra spoelen samen in en houd deze langer ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen. Wat is dit knipper patroon? Als je het knipper patroon niet kunt opvragen word het voor mij op afstand lastig om meer informatie te geven. Het probleem is dat de machine niet snel genoeg leeg is of dat de elektronica niet ziet dat hij al leeg is en dit dan onterrecht meld. Hoor je de machine bij het afpompen eerst water weg pompen en dan lucht happen? Hij is dan echt leeg. Als er nog water in staat dan heeft hij dus niet goed afgepompt door een verstopping of te zwaar draaiende pomp. Als hij wel echt leeg is dan heeft de nivo regelaar dit niet goed gemeten. Verwijder dan het bovenblad. Je ziet rechts de nivo regelaar(s) zitten (= ronde schijf met draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er af en blaas deze goed door. Als er prut in het slangetje zit meet hij niet de juiste water hoogte.
Link naar reactie
Nee heb ik wel al geprobeerd maar hij pomt ook niet af als ik de machine hier apart opdracht voor geef. Ik moet dan dus handmatig het water weg laten lopen maar dan nog maakt hij het programma niet af en kan ik de was even zo goed niet laten spoelen meer of centrifugeren want na de foutmelding kan ik eventueel wel opnieuw het wasprogramma starten maar dan stopt deze iedere keer bij het afpompen en spoelen van de was.
Link naar reactie
Goed waar kan ik de pomp vinden? Ik heb inmiddels wel ontdekt dat de machine vanachter open zou kunnen als ik de hele achterkant er afschroef dan heb ik de machine voor de helft open vanachter. Maar hoe dan verder? Is er misschien een plaatje waar ik de gegeven kan bekijken of zo iets?
Link naar reactie
De pomp is de unit waar je het slangetje weer op terug hebt gedrukt. Zorg er voor dat je wel eerst al het water weg hebt laten lopen. Voordat je alles losmaakt: heb je nu via het gat aan de voorkant waar het filter zit ook gevoeld of het schoepje van de pomp wel kan draaien? Aan de achterkant moet er een paneel uit kunnen. Je kunt er dan van achteren of van onderen bij. Van onderen door de machine achter over te laten kantelen tegen een muur. Doe dit bij voorkeur met 2 mensen zodat je de machine niet over je heen kunt trekken.
Link naar reactie
Dankjewel Harry voor je simpele antwoorden dit is wel erg prettig! Ik zal even kijken of ik het schoepje kan draaien vanuit het filtergat want volgenst mij zit er bij onze machine een extra veiligheidsrooster achter in dit gat maar ik ga dat morgen even bekijken. Kan ik de pomp gewoon via een stopcontact proberen als ik deze los heb?
Link naar reactie
De pomp vandaag los gehad er zat niks van draadjes om het rootertje dus toen maar even gewoon via een goed stroomsnoertje op een stopcontact geprobeerd en gelukkig dee de pomp het nog prima!!! Dus toch even voor alle zekerheid extra goed schoongemaakt en toen weer terug op de machine gezet. Een kort wasprogramma aan en toen maar even wachten op piepjes maar die kwamen niet meer de machine heeft weer netjes zijn hele programma afgewerkt. Ik ben weer helemaal heppie dus heel erg bedankt voor de reacties Harry echt fijn dat er ook mensen zijn die door simpele antwoorden zelf een huismama zoals ik er doorheen sleept!! Volgende keer maak ik alles goed leeg en dan haal ik de pomp eerst even los. Dit ging zo makkelijk daar hoef je geen monteur voor te zijn gelukkig als je een pot pindakaas open kunt maken dan is het losmaken van de pomp net zo makkelijk!! Haha weer wat geleerd. Ik hoop dat ik er weer een paar jaartjes tegen kan en weer met veel plezier mijn machine laat draaien. Echt top Harry enorm bedankt!!!!!!!!
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...