Ga naar inhoud

Zanussi Rubino 2 1200 defect


Aanbevolen berichten

In 2005 gekocht. 2e hands. Eigenlijk wel altijd naar tevredenheid en nog steeds aangezien nooit defecten gehad die geld kostten. Nu denk ik vanavond toch dat er iets serieus kapot is gegaan. Tijdens een wasje begon het vreemd te ruiken in de keuken waar ik de machine heb staan. Een soort [B]inktlucht[/B] Deze lucht hangt er nog steeds. Het zal wel een brandlucht zijn. De machine heeft het wasje ook niet afgemaakt en wel bij het einde vh programma; toen het water moest worden afgevoerd stopte het apparaat er ineens mee. Omdat de machine ermee stopte heb ik de machine middels het filter onderin via mijn balkon (haha) laten leeglopen en heb ik ook de dat filter schoongemaakt. Op dit moment: *Kan ik WEL een nieuw wasprogramma starten *Kan ik NIET de centrifuge/afvoerprogramma starten-> in dit geval gaat het lampje END 2x op en neer knipperen. Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Alvast mijn dank.
Link naar reactie
Staat voor foutcode in de E2x serie, probleem met afvoer(pomp). Maar die conclusie had je al. Lijkt op vast zittende of defecte pomp. In sommige gevallen kan het ook het verwarmings element zijn maar dan zou hij wel afpompen. Probeer de volledige foutcode eens uit te lezen. Zet de machine aan op 60 graden katoen en start hem op. Wacht even en druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra Spoelen in en houd deze ingedrukt. De lampjes Einde en Start/Pauze gaan nu knipperen in een bepaald patroon. Wat is dit patroon?
Link naar reactie
Bedankt voor uw reactie allereerst. Ik heb gedaan wat u voorstelde maar ik kreeg nou niet echt een \\\'uitleesuitkomst\\\'. Ondertussen loopt er nu ook water uit de machine vanuit onder de machine. Een wasprogramma starten gaat nog altijd maar het afvoeren net als gisteren hetzelfde. Dat lukt niet (2x END-knipperen). .... A Ik zet het Katoen 60graden wasprogramma aan en wacht even. B Vervolgens druk ik (tegelijkertijd) op Spoelen en Start-Pauze knop maar dat leverde niks op EN het water stroomde vanuit onderuit de machine. (stel dat het een defecte pomp zou zijn; wat zou het vervangen hiervan kosten incl. montage?). Ik stel een nieuwe reactie van u op prijs. Al die jaren heb ik deze -relatief eenvoudige- machine met behoorlijke tevredenheid én zonder defecten gebruikt zodat ik nu denk dat het tóch misschien opnieuw meevalt. Echte de lucht gisteren was niet gezond. Het lijkt wel een schuurlucht. Kan het bedrading zijn die is doorgebrand?
Link naar reactie
De lekkage komt vermoedelijk omdat je het filter er niet goed in hebt zitten of omdat de pomp of een slang lek is. Controleer de juiste plaatsing van het filter. De schroeilucht kan de bedrading van de pomp zijn. Verwijder de achterkant van de machine, je kunt dan de pomp zien zitten en evt ook zien waar een rookwolkje en lekkage vandaan komt. De pomp kost tussen de 25 en 60 euro, afhankelijk van het type van de pomp die er onder zit (2 modellen mogelijk) en kun je zelf vervangen als je een beetje handig bent. Zie ook https://www.wasmachines.nl/onderdelen/zanussi/ (Voor meer info graag het lange PNC nummer wat in de deurrand staat)
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...