Ga naar inhoud

Zanussi ZWF 3145


Aanbevolen berichten

Mijn Zanussi heeft een probleem. Hij blijft water in de trommel pompen als ik een programma wil starten, maar gaat niet draaien. Hij pompt gewoon net zo lang water in de machine tot ik hem stopzet. Ook blijft hij het voorwas bakje spoelen, welk programma ik ook wil starten. Als ik de foutcode probeer te achterhalen krijg ik 4 x rood en 1 x geel. Wie kan me helpen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
nee, dan loopt er geen water in. hij lijkt verder sowieso helemaal perfect te werken. het enige probleem is dat hij niet aan een programma begint en gewoon water in de machine blijft pompen alsof hij niet merkjt dat er al voldoende water in zit. is er iets van een sensor die normaal gesproken waarschuwt wanneer er voldoende water in zit om een programma te draaien?
Link naar reactie
De nivo regelaar moet aangeven dat er voldoende water in zit. Als het slangetje hiervan verstopt zit krijg je vreemde zaken. Verwijder bovenblad en zoek de nivo regelaar (=ronde schijf met draden en een rubber slangetje) Trek het slangetje er van af en blaas dit slangetje eens goed door. Zet hem terug en probeer opnieuw. Het water mag niet hoger komen (zonder wasgoed) dan 5 cm vanaf de onderkant van de glazen deur.
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hallo HarryO, Je lijkt hier wel verstand van te hebben... Mijn machine lekt. Enorm... Enkele liters per wasbeurt. Maakt niet uit welk programma ik gebruikt. Gelukkig staat er een lekbak onder. Heb jij enig idee wat dit kan zijn? De filter is schoon en de toevoer en afvoer zijn ook droog. Ik hoop dat jij een oplossing hebt. Een monteur is namelijk duurder dan de machine...
Link naar reactie
Je noemt geen type nummer, ik ga er even van uit dat je ook een ZWF3145 hebt. Voor de meeste types geld het zelfde: Verwijder het panneel aan de achterzijde en het bovenblad. Je kunt dan mogelijk zien waar hij lekt. Je kunt hem zo open laten draaien ter test maar pas op voor je handen/kledig/kinderen en dieren....
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...