Ga naar inhoud

Indesit WIDL126 in de war


Lotte-4

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn Indesit wasdroogcombinatie doet vreemd, wanneer ik een wasprogramma start, dan blijft deze keer op keer het zeepbakje leegspoelen,het lijkt dan dat ie verder gaat, maar dan begint het weer opnieuw. Ik kan nu dus niet wassen, de wasmachine is al eerder kapot geweest (nieuwe module) de garantie is helaas verlopen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Dit lampje geeft aan dat hij bezig is met het (voor)was programma. Een foutmelding is het knipperen van de functie lampjes met het drogen / 9h lampje. Als hij water neemt, gaat de trommel dan ook draaien? Word het water weg gepompt of loopt het weg omdat bv de afvoer slang verkeerd ligt of in een afgesloten afvoerbuis hangt? Is dit zowel in programma 1 (=met voorwas) ,2 (=zonder voorwas) en 5 (=wol) het geval?
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb een soortgelijk probleem. Het water wordt continu door het zeepbakje gepompt en afgevoerd. Er zitten 4 groene lampjes naast elkaar en dan nog een rode met een slotje. Van de vier groene knipperen 1,2 en 4 heel snel en lampje 3 is uit. Ook het rode lampje knippert. Ik heb de afvoerslang al losgehaald en helemaal schoongemaakt van binnen want er stond in het boekje iets over dat de afvoer de oorzaak zou kunnen zijn. Heeft iemand enig idee?
Link naar reactie
Dat staat voor code F13: probleem met temperatur sensor (NTC) van het droger gedeelte. Verwijder bovenblad. Je ziet nu een metalen unit met een motortje. De NTC is de duim dikke sensor (met de 2 licht blauwe draden). De weerstand hiervan moet bij kamer temperatuur zo rond de 20KOhm zijn. Het onderdeel nummer is C00019902. Als je de NTC verwijderd, voel dan even in het gat. Als dit een stof nest is haal de unit dan uit elkaar en maak alles schoon.
Link naar reactie
  • 2 jaren later...
Hallo Harry of andere techneuten, bij mijn WIDL126EX knippert het rode lampje van het slotje erg snel,en het groene lampje van de knop met het strijkijzertje knippert ook. De WM laat water door het zeepbakje stromen en daarna gaat hij het afpompen en wordt de WM vergrendeld en dan moet je de stekker er uit halen om hem de stoppen. Wat zou dit kunnen wezen? vriendelijke groet, Siebren.
Link naar reactie
Dus bovenste rij, 2de van links? Dan foutcode F04: Nivo regelaar ziet onjuiste waterhoogte. Verwijder het bovenblad. Rechts boven zit de nivo regelaar (= ronde schijf met een paar draden en een rubber slangetje) Trek het slangetje er van af, blaas het slangetje door en zet het slangetje weer terug. Probeer de machine opnieuw.
Link naar reactie
Hoi Harry, inderdaad de tweede van links, heb het slangetje goed door geblazen, alles weer inelkaar gezet en proef gedraaid maar de storing blijft,heb de stekker er uit gehaald en even gewacht tot de deur weer los ging, en toen de stekker er weer in gedaan en nog eens op het zelfde programma geprobeerd ( nr 11, 30c en 30 min.) Heb voor dat ik de Wm aanzette het slangetje er af gehaald en toen het programma gestart, toen de Wm water in liet, op de nivoregelaar geblaast, en de toevoer van water werd ommidelijk gestopt en als ik op hield met blazen begon het water weer te lopen, en na een 30 sec viel de Wm weer in storing. Volgens mij is de nivoregelaar wel goed dan, of zie ik dat verkeerd? Heb later de Wm op drogen gezet,( nr 8, 40 min) Dan doet hij het programma bijna helemaal en net voor het einde bij de laatste keer afpompen laat hij water in( dit lijkt mij niet goed) en valt weer in de zelfde storing. alvast bedankt voor je advies.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Hallo. De iwdd6145 spoelt geen wasverzachter meer door. Monteur is geweest voor een foutmelding f13 maar sinds zijn komst duurt het ook langer voor de machine water pakt. Kan het zijn dat er ergens een slangetje niet goed teruggezet is? Wassen.zonder wasverzachter is niet fijn. Was ruikt niet fris enzo
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...