Ga naar inhoud

Wasmachine draait niet meer!


Co-3

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Mijn wasmachine Whirpool florida type 1400 draait niet meer. Na het weghalen van het achterkant zag ik dat de V-snaar van het wiel af is. Van het wiel zelf waar de v-snaar op zit, zit ook het schroefje los, die ik meerdere malen heb aangedraaid. Na het terug zetten van de V-snaar en het aanschroeven van het Wiel valt deze ieder keer na een wasbeurt los/af. Zou u mij kunnen helpen wat de oorzaak hiervan kan zijn en welke onderdelen ik zou moeten vervangen?
Link naar reactie
Als je het snaarwiel op de trommelas nog wel goed vast kunt zetten heb je geluk. De as of het gat in het snaarwiel is dan nog niet uitgesleten. Controleer of de motor wel recht onder het snaarwiel zit en of de motor wel goed gespannen zit. Controleer zonder dat de snaar er op zit of je speling voelt tussen de trommel en de kuip. Dus omhoog en zijdelings. Zo ja dan heb je een lager probleem en hangt de trommel scheef in de kuip. De snaar zal er dan af blijven lopen en je krijgt lekkage + vlekken in je wasgoed. Ga hier niet mee verder wassen, als de trommel vast slaat is de machine aan gort. Wat is het lange 85 nummer van deze machine? Er zijn modellen met een kuip die uit elkaar kan maar ook modellen waarbij je de kuip met trommel in z\'n geheel moet vervangen.
Link naar reactie
Bedank voor het snelle reactie HarryO. De motor zit wel goed gespannen, daarbij heb ik echter geen problemen mee. Volgens mij zit er wel veel speling in, want ik kan de trommel omhoog en zijwaarts duwen. Het nummer is 859294520007. Vandaar dat ieder keer de V snaar eraf valt. Deze komt achter het Wiel vast te zitten. Wanneer de wasmachine aan het centrifugeren is hoor ik ook gerammel. Waar dit vandaan komt heb ik totaal geen idee..
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...