Ga naar inhoud

kortsluiting


Mark-12

Aanbevolen berichten

Hallo :) Ik heb een ZF 800PX zanussi wasmachine die na een paar seconde kortsluiting geeft. Het eerste wat opviel was dat ie een keer erg heen en weer ging bij het centrifugeren, alsof er een zwaar en onstabiel gewicht in zat, maar of dat de oorzaak was weet ik niet. In ieder geval gaf ie met de volgende gebruik na een paar seconde kortsluiting. Eerst brand het licht en begint ie te vullen. Ik dacht dat er waarschijnlijk ergens iets lekt maar kan helemaal geen lekkage vinden. Alle draden zijn droog. Zou het aan een component kunnen liggen? Zijn er stappen die ik kan ondernemen het probleem te vinden? als het alleen een component is wil ik wel proberen een 2de hands component te kopen en dat zelf monteren - dat lijk me geen probleem. Ik zou het zonde vinden om deze machine weg te gooien want verder doet ie het heel goed. Bedankt voor het meedenken :) Mark
Link naar reactie
Zijn meerdere oorzaken mogelijk. Het eerste wat hij gaat doen als er water inzit is de trommel laten draaien. Daarna verwarmen. Beide zijn niet naar een paar seconden maar naar een aantal minuten maar hangen wel met één kant aan de 230V. Mogelijk heb je hier toch sluiting in zitten. Wat wel direct 230V krijgt is het net spannings filter. Wat is het PNC nummer van deze machine? Staat in de deurrand of op het type plaatje op de achterzijde.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie Harry! ik kreeg dit weekend een tip dat als ie draait met temperatuur uit het aan de verwarmings element ligt dus had de machine van het weekend weer aan met temp op nul. het gebeurde toch opnieuw dus dat was het niet. zodra ik de machine leeg heb en weer erachter kan kijken geef ik nog het nummer door. gr, Mark
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...