Ga naar inhoud

Temperaturen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik vroeg mij af of de kasttemperatuur, en de temperatuur van de videokaart (xfx 6800xt xxx; 420 Mhz - 1100 Mhz; passief gekoeld door Zalman-koeling) goed is. De gpu-temperatuur stijgt bij het spelen van Rainbow Six Vegas naar +/- 80 graden Celsius. Idle is de gpu +/- 60 graden Celsius. De kasttemperatuur stijgt bij bijv. Rainbows Six naar 60 graden Celsius. En idle is die 46 graden Celsius. Als dit te hoog is, hoe kan ik dan het best de temperatuur of temperaturen omlaag brengen? Is het beter om de 'kastkoeling' te verbeteren of moet ik de videokaartkoeling verbeteren met deze ventilator: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=88&code=013 Marco1
Link naar reactie
46 en 60 is veel te heet voor de kast. Een graad of 30-35 is beter. Weet je wel zeker dat dat de kast is? Moederborddiodes zitten vaak vrij dicht bij de processor, en dan geven ze te heet aan. Passief gekoelde videokaarten worden trouwens vrij heet. Zijn ook volledig afhankelijk van de kastkoeling. Hoe ziet je kastkoeling er nu uit?
Link naar reactie
[quote:f65ac056a4="gerben"]46 en 60 is veel te heet voor de kast. Een graad of 30-35 is beter. Weet je wel zeker dat dat de kast is? Moederborddiodes zitten vaak vrij dicht bij de processor, en dan geven ze te heet aan. Passief gekoelde videokaarten worden trouwens vrij heet. Zijn ook volledig afhankelijk van de kastkoeling. Hoe ziet je kastkoeling er nu uit?[/quote:f65ac056a4] Bedankt voor de snelle reactie :P Ik heb de temperaturen met RivaTuner gemeten, dat is toch wel betrouwbaar? De kast heeft nu nog geen koeling.
Link naar reactie
Als je nog ruimte hebt voor een fan, zou ik er maar vast eentje bij in zetten. Als de kast werkelijk zo heet is, helpt een fan op je videokaart ook geen ene moer. Je kunt nou eenmaal niet koelen met warme lucht. Je kunt trouwens de klassieke test ook even doen. De kast open, tafelventilator ervoor, en kijken wat je dan voor waarden krijgt. Systeem is verder wel stabiel? Wat is je processortemperatuur?
Link naar reactie
[quote:33d62afd84="gerben"]Als je nog ruimte hebt voor een fan, zou ik er maar vast eentje bij in zetten. Als de kast werkelijk zo heet is, helpt een fan op je videokaart ook geen ene moer. Je kunt nou eenmaal niet koelen met warme lucht.[/quote:33d62afd84] Wat voor raad u me aan? En moet die in of uit de kast blazen? Ik heb achter in de kast ruimte voor een 120 mm fan en aan de linker-zijkant ruimte voor een 80 mm fan. Af en toe loopt de pc vast. Pas geleden liep de pc helemaal in de soep: geluid bleef hangen en het beeld bevroor.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...