Ga naar inhoud

geheugen DDR2 533 of 667


Aanbevolen berichten

In mijn moederbord zitten 2 verschillende DDR@ geheugen printjes. T.w. 2x DDR2 533 (1GB) en 2x DDR2 667 (2GB) Door het moederbord (Gigabyte 945GM S2) wordt de max. freq op 267MHz gezet. Dit resulteert dat de Dual Core 6320 op een snelheid van ± 1590MHz draait (volgens CPU-Z). Dit zou 1800MHZ moeten zijn. Het 'langzame' geheugen speelt duidelijk een rol. Wanneer ik besluit om de 533 te vervangen door 667 gaat de Dual Core op 1800MHz draaien (neem ik aan). Mijn vraag: is de hogere processorsnelheid merkbaar (1590<>1800, ±15% verhoging van de processorsnelheid) Ik hoop dat iemand duidelijkheid kan verschaffen.
Link naar reactie
bij normale windows & office taken niet, maar bij zware spelletjes en het renderen van film houd je van die 15% vaak tussen de 5 en 10% over... soms is het ook nul.... omdat er een andere beperkende faktor is.... bijvoorbeeld het schrijven naar de schijf. Dus testen idd; ik zou er zelf geen geld aan uitgeven als je er geen last van hebt..... geheugen wordt alleen maar goedkoper, dus heb je nog wat reserve als je het nog wel nodig hebt, maar dan tegen een lagere prijs dan nu.... Tenzij je kickt op theoretische waarden.....
Link naar reactie
Ok, bedankt voor jullie respons. Ik heb nog een andere uitleg gekregen namelijk deze: een Dual Core processor schakelt naar een lagere snelheid wanneer er volstaan kan worden met minder reken kracht. Na wat testjes bleek dit te kloppen. Bijvoorbeeld bij het inpakken van een hele directorie ging de gemete processorsnelheid omhoog, op het moment dat hij hiermee klaar was zakte de processorsnelheid terug. Jullie bedankt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...